Arbeids- og kompetanseområde

Eg arbeider med lærarutdanning i matematikk ved Høgskulen på Vestlandet. I tillegg er eg redaksjonsmedlem i Tangenten - tidsskrift for matematikkundervising, eg sit i redaksjonsrådet til Acta Didactica, i styret til Caspar Forlag, og i Universitets og høgskolerådet sin termgruppe

I perioden 2018-2022 brukar eg mykje av forskingstida mi på prosjektet Learning about teaching argumentation for critical mathematics education in multilingual classrooms (LATACME). Der er eg leiar for gruppa som fokuserer på IKT/programmering og elevar si matematikklæring.

Frå og med 2022 er eg leiar for forskargruppa Matematikkdidaktikk i et kritisk perspektiv.

Underviser i
  • Master i Undervisningsvitenskap
  • PhD-programmet Danning og didaktiske praksisar
  • Etter- og vidareutdanningskurs på matematikk i lærarutdanning
  • Master-delen av den nye femårige lærarutdanninga 1–7
Forskar på
  • Korleis programmering kan brukast for å legga til rette for elevar si læring av matematikk
  • Digitale læremiddel i matematikkundervising
  • Korleis legga til rette for at elevar utviklar ei fleksibel og rik bruk og forståing av matematikk
  • Samanhengar mellom samtalekvalitetar og matematikklæring
  • Kritisk matematikkdidaktikk - matematikken si rolle i samfunnet
  • Kva matematikk som trengst for å utøva ulike yrker
Forskargrupper

Publikasjonar

  • Matematikk og PISA 2022

    (2023)
  • On the origin, characteristics, and usefulness of instrumental and relational understanding

    (2023)
  • Students’ productive struggle when programming – an instrumental/relational understanding perspective

    (2023)
  • Forskingssamarbeid om matematikk-undervising mellom HVL og skular – med masterstudentar som bindeledd

    Herheim, Rune, Eidsvåg, Fredrik (2023)
  • Etisk tenkning og programmering

    Steffensen, Lisa, Hauge, Kjellrun Hiis, Herheim, Rune (2023)
  • The zone of proximal Development: democratic argumentation and agency

    Abtahi, Yasmine, Herheim, Rune (2022)
  • Digital technology in mathematics education - more than a tool

    Forsström, Sanna Erika, Herheim, Rune (2022)
  • Digital technology in mathematics education – more than a tool

    Forsström, Sanna Erika, Herheim, Rune (2022)
  • An elaborated understanding of lived democracy in education: A synthesis

    Hauge, Kjellrun Hiis, Werler, Tobias Christoph, Herheim, Rune (2022)
  • Forskingssamarbeid om matematikk-undervising mellom HVL og skular: utfordringar og moglegheiter

    (2022)
  • Levd demokrati i utdanning

    Herheim, Rune, Hauge, Kjellrun Hiis (2022)
  • A culture perspective on students’ programming in mathematics

    Herheim, Rune, Johnsen-Høines, Marit (2022)
  • Lived democracy in education. Young citizens' democratic lives in kindergarten, school and higher education

    Herheim, Rune, Werler, Tobias Christoph, Hauge, Kjellrun Hiis (2022)
  • Prescriptive modelling – mathematics teachers’ discussions of the BMI

    Kacerja, Suela, Herheim, Rune, Lilland, Inger Elin, Rangnes, Toril Eskeland (2022)
  • Prescriptive modelling- mathematics teachers' discussions of the BMI

    Kacerja, Suela, Herheim, Rune, Lilland, Inger Elin, Rangnes, Toril Eskeland (2022)
  • Surveying preservice teachers’ understanding of aspects of mathematics teaching – a cluster analysis approach

    Rasmussen, Nils Henry Williams, Herheim, Rune, Hansen, Ragnhild, Lange, Troels, Meaney, Tamsin Jillian, Rangnes, Toril Eskeland (2022)
  • Wicked problems and critical judgment in school mathematics

    Steffensen, Lisa, Herheim, Rune, Rangnes, Toril Eskeland (2022)
  • Introduction: Exploring and defining lived democracy in education

    Werler, Tobias Christoph, Herheim, Rune (2022)
  • Digitale relasjoner

    Bjørkelo, Brita, Herheim, Rune, Almås, Aslaug Grov (2021)
  • Fagdidaktiske verkstadarbeid: Master i matematikkdidaktikk

    Drageset, Ove Gunnar, Herheim, Rune (2021)
  • Kva vil det seia å forstå matematikk?

    (2021)
  • Problemløysing

    (2021)
  • Vert det lysare tider snart?

    (2021)
  • Programmering og matematikkundervising

    Herheim, Rune, Eidsvåg, Fredrik (2021)
  • Students’ productive struggle when programming in mathematics

    Herheim, Rune, Johnsen-Høines, Marit (2021)
  • Students’ productive struggle when programming in mathematics

    Herheim, Rune, Johnsen-Høines, Marit (2021)
  • Blokkbasert programmering med robot og skjerm

    Herheim, Rune, Rekstad, Martine (2021)
  • South African and Norwegian Prospective Teachers’ Critical Discussions About Mathematical Models Used in Society

    Kacerja, Suela, Julie, Cyril, Gierdien, Muhammad Faaiz, Herheim, Rune, Lilland, Inger Elin, Smith, Charles Raymond (2021)
  • South African and Norwegian Prospective Teachers’ Critical Discussions About Mathematical Models Used in Society

    Kacerja, Suela, Julie, Cyril, Gierdien, Muhammad Faaiz, Herheim, Rune, Lilland, Inger Elin, Smith, Charles Raymond (2021)
  • Surveying mathematics preservice teachers

    Meaney, Tamsin Jillian, Lange, Troels, Hansen, Ragnhild, Herheim, Rune, Rangnes, Toril Eskeland, Rasmussen, Nils Henry Williams (2021)
  • Surveying mathematics preservice teachers

    Meaney, Tamsin Jillian, Lange, Troels, Hansen, Ragnhild, Herheim, Rune, Rangnes, Toril Eskeland, Rasmussen, Nils Henry Williams (2021)
  • Surveying preservice teachers’ understanding of aspects of mathematics teaching – a cluster analysis approach

    Rasmussen, Nils Henry Williams, Herheim, Rune, Hansen, Ragnhild, Lange, Troels, Meaney, Tamsin Jillian, Rangnes, Toril Eskeland (2021)
  • Surveying preservice teachers’ understanding of aspects of mathematics teaching – a cluster analysis approach

    Rasmussen, Nils Henry Williams, Herheim, Rune, Hansen, Ragnhild, Lange, Troels, Meaney, Tamsin Jillian, Rangnes, Toril Eskeland (2021)
  • Ethical thinking and programming

    Steffensen, Lisa, Hauge, Kjellrun Hiis, Herheim, Rune (2021)
  • Ethical thinking and programming

    Steffensen, Lisa, Hauge, Kjellrun Hiis, Herheim, Rune (2021)
  • The Mathematical Formatting of How Climate Change Is Perceived

    Steffensen, Lisa, Herheim, Rune, Rangnes, Toril Eskeland (2021)
  • Eit krevjande år for skulen

    (2020)
  • Nye læreplanar trer i kraft til hausten

    (2020)
  • Oppgåver - ein sentral faktor i matematikkundervising

    (2020)
  • Utvikling og iverksetting av nye læreplanar

    (2020)
  • A culture perspective on students' programming in mathematics

    Herheim, Rune, Johnsen-Høines, Marit (2020)
  • Scratch programming and student’s explanations

    Herheim, Rune, Severina, Elena (2020)
  • Scratch programming and students' explanations

    Herheim, Rune, Severina, Elena (2020)
  • Barn og unge sitt matematiske potensiale

    (2019)
  • Erfarings- og idéutveksling, Syklus 2 i den nye femårige lærarutdanninga

    (2019)
  • Fagfornyinga: Djupnelæring og arbeidsmåtar i matematikk

    (2019)
  • Kva handlar matematikkundervising om?

    (2019)
  • Our research on programming in LATACME – potential links between programming and mathematics learning

    (2019)
  • Programmering og algoritmisk tenking

    (2019)
  • Skule og utdanning er viktig!

    (2019)
  • Building bridges between school mathematics and workplace mathematics

    Herheim, Rune, Kacerja, Suela (2019)
  • Building bridges between school mathematics and workplace mathematics

    Herheim, Rune, Kacerja, Suela (2019)
  • Korleis inkludere masterstudenter i eigen forskingsaktivitet

    Herheim, Rune, Kacerja, Suela (2019)
  • Programmering i Scratch junior og matematikkfaglig argumentasjon

    Herheim, Rune, Severina, Elena (2019)
  • Mathematics teacher educators' critical colleagueship

    Kacerja, Suela, Herheim, Rune (2019)
  • Mathematics teacher educators' critical colleagueship

    Kacerja, Suela, Herheim, Rune (2019)
  • South African and Norwegian prospective teachers’ discussions about the Body Mass Index in mathematics education

    Kacerja, Suela, Julie, Cyril Martin, Gierdien, Muhammad Faaiz, Herheim, Rune, Lilland, Inger Elin, Smith, Charles Raymond (2019)
  • Lærers tilrettelegging for argument og agens

    Rangnes, Toril Eskeland, Herheim, Rune (2019)
  • Otherness in Mathematics Education

    Abtahi, Yasmine, ADLER, Jill, Guillemette, David, Herheim, Rune, Lerman, Steve, Maheux, Jean-François, Valero, Paola (2018)
  • Research Forum: Otherness in mathematics education

    Abtahi, Yasmine, ADLER, Jill, Guillemette, David, Herheim, Rune, Lerman, Steve, Maheux, Jean-François, Valero, Paola (2018)
  • Fysioterapi og matematikk

    Berrefjord, Ole, Haugland, Kristina Mowatt Storm, Nilssen, Amalie, Herheim, Rune (2018)
  • Teachers’ mathematical discussions of the Body Mass Index formula

    Hansen, Ragnhild, Herheim, Rune, Lilland, Inger Elin (2018)
  • Elever som med-forskere

    (2018)
  • Er matematikk relevant? Kva spør me om? Kvifor spør me? Korleis spør me?

    (2018)
  • Fagfornying for framtida

    (2018)
  • Fire fokus for god matematikkundervising

    (2018)
  • Språkbruk og huskeregler i matematikkundervisning - muligheter og konsekvenser

    (2018)
  • Masteroppgaver i den nye lærerutdanningen

    Herheim, Rune, Rangnes, Toril Eskeland (2018)
  • Masteroppgaver i matematikkdidaktikk: kvaliteter, veiledning og vurdering

    Rangnes, Toril Eskeland, Herheim, Rune (2018)
  • In-service teachers’ positioning when discussing the body mass index

    Rangnes, Toril Eskeland, Herheim, Rune, Kacerja, Suela (2018)
  • Wicked problems in school mathematics

    Steffensen, Lisa, Herheim, Rune, Rangnes, Toril Eskeland (2018)
  • Wicked problems in school mathematics

    Steffensen, Lisa, Herheim, Rune, Rangnes, Toril Eskeland (2018)
  • Språk teller. Om hvordan elever løser, tenker rundt og skriver om et regnestykke

    Ulland, Gro, Røskeland, Marianne, Herheim, Rune (2018)
  • Teacher's Mathematical discussions of the body mass index

    Hansen, Ragnhild, Herheim, Rune, Lilland, Inger Elin (2017)
  • Changing communication patterns in mathematics teaching by using applied drama

    (2017)
  • Dei tre viktigaste aspekta for å få god karakter på Bachelor-oppgåva

    (2017)
  • Kjerneelement

    (2017)
  • Leiar: TIMSS og Holmboeprisen

    (2017)
  • Matematikk som noko forståeleg, meiningsfullt og relevant

    (2017)
  • Potensiale for læring

    (2017)
  • Rike oppgåver

    (2017)
  • Tre sentrale punkt for ei god Bacheloroppgåva

    (2017)
  • Stimulating critical mathematical discussions in teacher education: use of indices such as the BMI as entry points

    Kacerja, Suela, Rangnes, Toril Eskeland, Herheim, Rune, Pohl, Meinrad, Lilland, Inger Elin, Hansen, Ragnhild (2017)
  • Matematikk og arbeidsliv: Matematikk og forsikring

    Mjeldheim, Georg, Bjørdal, Elias Seim, Rashdan, Abdallah Jamal Issa, Herheim, Rune (2017)
  • In-service teachers’ positioning when discussing the body mass index

    Rangnes, Toril Eskeland, Herheim, Rune, Kacerja, Suela (2017)
  • Læreres posisjonering når de diskuterer indekser og BMI

    Rangnes, Toril Eskeland, Herheim, Rune, Kacerja, Suela (2017)
  • Matematikk i musikkbransjen

    Tronstad, Trygve, Graff, Sigmund, Herheim, Rune (2017)
  • Nasjonale retningslinjer for fag

    Enge, Ole, Fauskanger, Janne, Herheim, Rune, Holmedal, Sigrun, Maugesten, Marianne (2016)
  • Nasjonale retningslinjer for grunnskolelærerutdanning, retningslinjer for matematikk

    Enge, Ole, Fauskanger, Janne, Herheim, Rune, Holmedal, Sigrun, Maugesten, Marianne (2016)
  • Fagleg fortsetjande gruppesamtalar i matematikk

    (2016)
  • Femårig lærarutdanning

    (2016)
  • Leiar

    (2016)
  • Lærarutdanning generelt og matematikkundervising spesielt

    (2016)
  • Matematikk som magi - hugsreglar og konsekvensar

    (2016)
  • Mogelegheiter i ny rammeplan

    (2016)
  • Når pc-en påverkar den faglege samtalen i klasserommet

    (2016)
  • Problematiske sider ved ny læreplan

    (2016)
  • Samtale- og språkmangfald i matematikkundervising - ulikskap som ressurs

    (2016)
  • Skule er meir enn gudsteneste

    (2016)
  • Ulikskap som grunnlag for å utvikla samtalekvalitetar i matematikk

    (2016)
  • Forord

    Herheim, Rune, Johnsen-Høines, Marit (2016)
  • Matematikksamtaler. Undervisning og læring - analytiske perspektiv

    Herheim, Rune, Johnsen-Høines, Marit (2016)
  • Kritisk-matematisk argumentasjon og agens

    Herheim, Rune, Rangnes, Toril Eskeland (2016)
  • Presentasjon av paperet "Students’ argumentation for working with a risk issue in mathematics"

    Herheim, Rune, Rangnes, Toril Eskeland (2016)
  • Matematikk i arbeidslivet

    Herheim, Rune, Selstø, Anne-Marit (2016)
  • Innledning: Samtaler danner rom for læring

    Johnsen-Høines, Marit, Herheim, Rune (2016)
  • Discussing risk and probability - more than numbers

    Rangnes, Toril Eskeland, Herheim, Rune (2016)
  • Maritfisering av tekst

    Rangnes, Toril Eskeland, Herheim, Rune (2016)
  • SIMSubsea: An educational game combining commercial game-play with contextual mathematical problem-solving

    Wold, Marius Fjeld, Kristensen, Lars Michael, Røkenes, Tone Helene Bergset, Trefall, Pål Solberg, Herheim, Rune (2016)
  • Reflections on uncertainty aspects in a student project on traffic safety

    Hauge, Kjellrun Hiis, Herheim, Rune (2015)
  • Intervju: spørsmålstilling og dokumentering

    (2015)
  • Kva er god matematikkundervising?

    (2015)
  • Managing differences by focusing on communication qualities: Pupils learning mathematics in pairs at a computer

    (2015)
  • Matematikk i arbeidslivet

    (2015)
  • Pedagogikk og matematikkdidaktikk

    (2015)
  • Rekning som grunnleggande dugleik + Hugsereglar

    (2015)
  • Tangenten 25 år - veteransamtalar

    (2015)
  • Utvikling av digitalt læremiddel – forskingssamarbeid mellom avdelingar og med næringsliv

    (2015)
  • Rekning i alle fag - kva og kvifor?

    Herheim, Rune, Lilland, Inger Elin (2015)
  • Critical mathematical argumentation and agency - a traffic safety project

    Herheim, Rune, Rangnes, Toril Eskeland (2015)
  • Kritisk matematisk argumentasjon og agens

    Herheim, Rune, Rangnes, Toril Eskeland (2015)
  • Mathematical agency in a traffic safety project

    Herheim, Rune, Rangnes, Toril Eskeland (2015)
  • Two Projects: Oil industry in Lofoten and Traffic safety in Austevoll

    Johnsen-Høines, Marit, Herheim, Rune (2015)
  • Regning som grunnleggende ferdighet og kollegabasert samarbeid

    Lilland, Inger Elin, Herheim, Rune (2015)
  • Reflections on uncertainty aspects in a student project on traffic safety

    Hauge, Kjellrun Hiis, Herheim, Rune (2014)
  • "Det der er ikkje ein trekant!" Undersøkjande samtale og omgrepsutvikling i matematikk

    (2014)
  • Det matematiske og pedagogiske i SIM Subsea

    (2014)
  • Matematikk som magi. Om hugsereglar i matematikk og mogelege konsekvensar av desse

    (2014)
  • Matematikk som religion - hugsereglar og konsekvensar

    (2014)
  • SIM Subsea - ein digital læringsarena

    (2014)
  • SIM Subsea - utvikling av eit digitalt læremiddel

    (2014)
  • SIM Subsea: ein digital læringsarena der du brukar matematikk til å løysa reelle utfordringar i olje- og gassindustrien

    (2014)
  • Presentation of the paper "Mathematical agency in a traffic safety project"

    Herheim, Rune, Rangnes, Toril Eskeland (2014)
  • SIM Subsea

    Trefall, Pål Solberg, Herheim, Rune, Røkenes, Tone Helene Bergset, Kristensen, Lars Michael (2014)
  • Critical democratic competence and classroom discussion – a project at an initial stage

    Hauge, Kjellrun Hiis, Herheim, Rune, Rangnes, Toril Eskeland (2013)
  • Kommunikasjon og læring når ein brukar PC i matematikk

    (2013)
  • Kommunikasjonskvalitet og matematikklæring når elever arbeider i par og brukar pc

    (2013)
  • Matematikk i vinden

    (2013)
  • PC-bruk, kommunikasjon og læring i matematikk

    (2013)
  • Pippi Langstrømpe utfordrar kommunikasjonen i matematikklasserommet

    (2013)
  • SIM Subsea: Utvikling av eit digitalt læremiddel

    (2013)
  • SimSubsea - eit e-læringsmiddel i matematikk

    (2013)
  • Å meistra ulikskap ved å fokusera på kommunikasjonskvalitetar

    (2013)
  • Critical democratic competence and classroom discussion - A project at an intial stage

    Herheim, Rune, Hauge, Kjellrun Hiis, Johnsen-Høines, Marit, Rangnes, Toril Eskeland (2013)
  • Critical Democratic Competence and Classroom Discussion – a project at an initial stage

    Herheim, Rune, Høines, Marit Johnsen, Hauge, Kjellrun Hiis, Rangnes, Toril Eskeland (2013)
  • Kommunikasjon og læring når ein brukar pc i matematikk på ungdomstrinnet

    (2012)
  • Pippi og matematikkundervising

    (2012)
  • The relationship between talk at computers and students' learning of mathematics. Theoretical perspectives and implications for practice

    (2012)
  • Pupils collaborating in pairs at a computer in mathematics learning: investigating verbal communication patterns and qualities. PhD Thesis

    Herheim, Rune, Krumsvik, Rune Johan (2012)
  • Frisk Skyss - Tretti med sprett i

    (2011)
  • IKT og matematikk. Felles diskusjon for parallelløktene innan matematikk og IKT

    (2011)
  • Kommunikasjonsmønster

    (2011)
  • Samtale- og læringskvalitet når elevar brukar pc

    (2011)
  • Verbal Communication at a Stand-alone Computer

    (2011)
  • Verbal communication at a stand-alone computer

    Herheim, Rune, Krumsvik, Rune Johan (2011)
  • Communication and learning at computers: an overview

    (2010)
  • Communication at computers

    (2010)
  • Bruk av pc i undervising. Døme på korleis pc-basert undervising kan vera positivt for elevar si læring

    (2009)
  • Et Ph.D.-prosjekt, et forskningsreview og noen tenkere: Læring, refleksjon og samtale når elev-par bruker pc

    (2009)
  • Learning Mathematics by Talking and Reflecting in Face-to-Face Small Group Settings using Computers

    (2009)
  • Siste nytt frå fronten. IKT, kommunikasjon og læring

    (2009)
  • ICT and Learning – a Dialogic Approach

    (2008)
  • Communication in mathematics classrooms and how the use of language can promote mathematics learning

    (2007)
  • Inquiring Dialogue in Mathematics Learning

    (2007)
  • Metodiske utfordringar ved ein prosjektplan

    (2007)
  • "Det der er ikkje ein trekant!" Omgrepsutvikling i matematikk

    (2006)
  • Pedagogisk bruk av Matemania, eit interaktivt læremiddel

    (2006)
  • Pedagogisk bruk av Matemania, eit interaktivt læremiddel

    (2006)
  • Skole med egne solur og snart også eget kraftverk

    Herheim, Rune, Rangnes, Toril Eskeland (2006)
  • Aksepter, ta skuld og iverksett!

    (2005)
  • "Det der er ikkje ein trekant!"

    (2005)
  • Elevar sin bruk av IKT i matematikkundervising

    (2005)
  • Selvevalueringsrapport. Selvevaluering av allmennlærerutdanningen. Program for allmennlærerutdanning. Avdeling for lærerutdanning. Høgskolen i Bergen

    Hove, Synnøve, Herheim, Rune, Michelsen, Per Arne (2005)
  • Observasjoner fra første besøk i en femte klasse på Nattland skole. Forberedelser til prosjekt om praksissituasjon i bruk med matemania

    Kirfel, Christoph, Herheim, Rune (2005)
  • Klasseundervising - Dialogisk, sosiokognitiv læring

    (2004)
  • Kommunikasjon ved kateterundervising i matematikk

    (2002)