Arbeids- og kompetanseområde
Underviser i- SRLE202
- SRLED201
- BLU3-1005
- GK303
Forskar på
- menn i barnehagen
- minoritetsspråklige barn i barnehagen
- Ledelse av personale i barnehagen
Forskargrupper
- MDIP550C, Masteroppgåve - Samfunnsfag/Religion, 24/25
- MGBSA101, Samfunnsfag 1, emne 1 - Innføring i samfunnsfag 1 , 24/25, emneansvarlig
- MGUPE101, Pedagogikk og elevkunnskap, emne 1 - Lærarrolla og elevane si læring og utvikling, 24/25
- MGUSA101, Samfunnsfag 1, emne 1 - Innføring i samfunnsfag 1, 24/25, emneansvarlig
- MGUSA301, Samfunnsfag 2, emne 1 - Fordjuping i samfunnsfag 1, 24/25, emneansvarlig
- MGUSP550, Spesialpedagogikk 2, emne 2 - Masteroppgåve, 24/25
- SRLE202, Samfunn, religion, livssyn og etikk, 24/25
- SRLED201, Samfunn, religion, livssyn og etikk, 24/25
Publikasjonar
-
Teachers’ interactions with children in micro-level transitions in Norwegian preschools
-
Faglunsj på biblioteket- Barnehagerollen - bokpresentasjon
-
Expanding or limiting the space of opportunity - Preschool teachers´ interactions with children in transition situations.
-
Kjære barnehagelærere - stå opp for den kunnskapen dere har
-
International Conference on Research in Education
-
Interkulturell kompetanseutvikling - ein studie om leiing av barnehagepersonalet som lærer å lære om foreldresamarbeid
-
Barnehagelæreres erfaringer med samarbeid med foreldre med polsk bakgrunn
-
Barnehagelærerrollen. Mangfold, mestring og likeverd
-
Betydningen av språkmiljøet hjemme for barnehagebarns andrespråklæring
-
Norwegian kindergarten teachers` cooperation with Polish parents. Equal cooperation or expectations to adaptation?
-
Kindergarten collaborating with local communities and enterprises
-
Norwegian kindergarten teachers` cooperation and trust building with Polish parents.
-
Dialogisk lesing som metode i barnehagen for å styrke barns språkferdigheter på andrespråket
-
Språkmiljø i den flerkulturelle barnehagen
-
The effect of dialogic reading and numeracy learning in preschool on the vocabulary of bilingual children's second language learning
-
Språkmiljø i barnehagen - reproduksjon av ulikhet?
-
Presentasjon av paper «Barnehagen som tillitsarena – foreldresamarbeid i barnehager med polske foreldre»
-
Språkstimulering for flerspråklige barn i barnehagen
-
Utviklingsarbeid og faglighet i barnehagen
-
Literacy Activities in Preschool
-
Mannlige førskolelærerstudenter
-
Menn i førskulelærarutdanninga
-
Barnehagens språkmiljø som kvalitetsindikator
-
Language Environment as a Quality Indicator in Norwegian Preschools
-
Emergent Literacy Environment as a Quality Indicator in Norwegian Preschools
-
Men in preschool education
-
Menn i førskulelærarutdanninga
-
Sosial ulikhet i barnehagen
-
Mjuke gutar og tøffe jenter
-
Hvordan arbeide forebyggende med tema mobbing?
-
Sosial ulikhet i barnehagen
-
Mjuke gutar og tøffe jenter
-
Forebyggende arbeid i barnehagen - med vekt på mobbing
-
Reproduksjon av ulikhet i barnehagen
-
Forebyggende arbeid med vekt på mobbing i barnehagen
-
Holdninger til mangfold
-
Holdninger og fordommer
-
Holdninger og kunnskap om innvandrere, knytta til barnehagen
-
Jenter, gutter og mobbing
-
Gutter og arbeidsuke i barnehage
-
Hvordan arbeide med tema mobbing i barnehagen?
-
Problemretta veiledning i grupper
-
Er det mobbing i barnehagen?
-
Barn og medier
-
Kompetansebygging og personalutvikling i barnehagen
-
Forebyggende arbeid i bhg - tema mobbing
-
Sosial kompetanse
-
Praksisfortellinger i personalutvikling
-
Mobbing - hvor går grensen?
-
Likestilling i barnehagen - jenter og kvinner
-
Evaluering av DILL@ En kartlegging av spredning og bruk av en opplærings-cd i data
-
Undervegsevaluering av ny arbeidstidsordning i grunnskulen i Sogn og Fjordane
-
Lokal evaluering av arbiedstidsforsøk i grunnskulen i Sogn og Fjordane. Undervegsevaluering frå tidsrommet 2001-2002
-
Lokal evaluering av arbeidstidsforsøk i grunnskulen i Sogn og Fjordane