Arbeids- og kompetanseområde
Forsker på utvikling og bruk av simuleringer og seriøse spill for læring. Utforsker forskjellige teknikker og teknologier, blant annet VR, AR, mobil, spesialisert haptisk utstyr og mer. Bakgrunn innen programutvikling
Pågående prosjekter:
- VR-spill basert på 360-video for læring og for å lette overgang til praksis/arbeidsliv.
- Nettleser-/mobilspill for læring av blodprøvetaking.
- Flerspiller VR-spill for laboratorietrening.
Underviser i
ING102 - Innføring i ingeniørfaglig yrkesutøvelse og arbeidsmetoder
DAT100 - Grunnleggande programmering
DAT102 - Algoritmer og datastrukturer
DAT107 - Databaser
BIO170 - Matematikk med dataverktøy
BIO200 - Informasjonsteknologi og Bioinformatikk
Forskar på
- Seriøse spill
- Simulering
- Virtuell virkelighet
- Utvidet virkelighet
- Grafikk
- Spillifisering
- BIO200, Informasjonsteknologi og bioinformatikk, Høst 2024
- DAT102, Algoritmar og datastrukturar, Vår 2025
- DAT108, Programmering og webapplikasjonar, Høst 2024
- DAT109, Systemutvikling, Vår 2025
- DAT111, Introduksjon til programvareutvikling, Høst 2024
- DAT154, Programvarearkitektur og applikasjonsutvikling, Vår 2025
- ING100, Ingeniørfagleg innføringsemne , Høst 2024
Publikasjonar
-
Single- and Multiuser Virtual Reality Training for Forklift Driving
-
Exploring 360°-videos as Realistic Game-based Learning Environments for Work Placement Preparation
-
Games and Simulations for Learning (Workshop)
-
Digital Game-Based Support for Learning the Phlebotomy Procedure in the Biomedical Laboratory Scientist Education
-
Merging 360°-videos and Game-Based Virtual Environments for Phlebotomy Training: Teachers and Students View
Laster...