Etisk kompetanseutvikling i helse- og sosialfaglege utdanningar

Prosjekteigar

Høgskulen på Vestlandet

Prosjektperiode

Januar 2019 - Desember 2020

Prosjektsamandrag

Bakgrunn

Etikk er grunnlaget for all fagutøving innan helse- og sosialfaglege profesjonar. Innhald og form i etikkfaget er avgjerande for at studentar får den naudsynlege kompetansen dei treng for å møta etiske utfordringar i klinisk praksis.

Hensikt og problemstilling

Kartleggja og utvikla eksisterande undervisingsopplegg i etikk i bachelor- og/ eller masterutdanningar innan helse og sosialfag. Vekta vil liggja på studentens sin etiske og faglege modning/ danning. Gjennom dette arbeidet kan ein vidareutvikla ein etisk refleksjonsmodell i samarbeid med studentar og praksisfelt.

Relevans og nytteverdi

I dag er SME modellen til Senter for medisinsk etikk mykje brukt, det er også nytta fleire ulike refleksjonsmodellar i praksisstudiet. Dette er gode verktøy, men ein saknar likevel ein tydlegare etisk refleksjonsmodell som fungerer meir som ein kontinuerleg pågåande prosess. Tanken er at dette kan hjelpa studenten i den etiske og faglege danninga slik at han/ ho i større grad kan evna å ta på seg det ansvaret som profesjonsutøvinga krev.

Metode

Hermeneutisk overbygging. Kvalitative og kvantitative metodar vil nyttast, inkludert applikasjonsforsking.