Fem grunner til å studere i Førde

På campus Førde er det lett å bli kjent med andre. Selv om campus er lite, finner du alt du trenger. Det er billig å bo i Førde og lett å få deltidsjobb.

1. Lett å få jobb

Tar du teknologiutdanning er du garantert jobbintervju for en relevant deltidsjobb gjennom Studentjobb-prosjektet. Går du på sykepleie er det gode muligheter for deltidsjobb på sykehuset rett ved campus eller i helsetjenesten. Både for sykepleiere og ingeniører er det svært gode jobbmuligheter etter studiene.

2. Billig å bo og leve

Det er billigere å leie bolig i Førde enn på større studiesteder, og du har mer igjen på budsjettet! Som student i Førde får du også halv pris på kino og konserter med store artister som for eksempel Sigrid og Highasakite i Sunnfjordsalen.

3. Robotlab og minisykehus på campus

I Førde får du tett oppfølging og god kvalitet på undervisningen. Ingeniørstudenter og sykepleierstudenter samarbeider med oppgaver på tvers. Som student får du tilgang til topp moderne laber, blant annet HVL sin beste robotikklab. Minisykehuset på campus gir sykepleierstudentene viktig øving til arbeidslivet.

4. Alle kjenner alle

Siden campus er lite blir du godt kjent med klassekameratene dine, men også studenter på andre utdanninger. Foreleserne kan navnet ditt og dørene deres er alltid åpne om du lurer på noe. I studentbaren er det quiz en gang i uken og studentorganisasjonene arrangerer ofte fester, fjellturer, klatring og andre sosiale aktiviteter.

5. Kort vei til naturen

I Førde er det kort vei til fjell, fjord og hav med topptur, skikjøring, rafting og padling. To skisentre og flere langrennsløyper ligger nærme. Et innendørs klatresenter, idrettshall og svømmehall er rett i nærheten av campus. Førde har et stort volleyballmiljø med to av Norges beste eliteserielag i volleyball for damer og herrer.

#faktiskblinoe i Førde

Her kan du få omvisning på campus Førde