Fem grunner til å studere på Stord

Campus Stord er en av Norges fineste campuser, i idylliske omgivelser! Her blir du lett kjent med andre og vil få minner for livet. Bor du på campus, går du fra hybelen til klasserommet på ett minutt.

1. Et unikt samhold

Stord har en liten campus, hvor det er enkelt å få seg venner og alle kjenner alle. Små klasser gir et unikt fellesskap mellom studentene, og du får god kontakt med læreren din. Du får tett oppfølging gjennom studiet, og mens du er ute i praksis.

"Om du er ansatt, student eller jobber i kantinen – alle kjenner alle. Det synes jeg er veldig fint. Man finner alltid noen å si hei til i gangene."

Amalie, lærerstudent på Stord

2. Gode jobbmuligheter

Under utdanningen ligger alt til rette for praktisk læring - vi har blant annet minisykehus, musikkstudio, ulike formingsrom og treningsstudio. Stord ligger i Sunnhordland - en spennende region med høy aktivitet i næringslivet. Dette skaper ringvirkninger for hele lokalsamfunnet. Jobbmulighetene er mange, både under studiet og etter at du er ferdig utdannet.

3. Turstier og strand i hagen

Når skoledagen er over, kan du spasere rett ut i en nydelig skolehage. Du kan dyrke grønnsaker i drivhuset eller invitere til bålkos i gapahuken. Campus har egen strand, med stupebrett, brygge og kajakker. Stordøya forøvrig er omringet av nydelig fjord og fjell – her er turmulighetene mange.

"På campus Stord kan du gå turer i skogen og høre lyden av bølger. Sånt får du ikke i Oslo!"

Eivind, tidligere student

4. Tilgjengelig campus

Fastlandsøya Stord er plassert midt mellom storbyene Bergen og Stavanger, og bare én time unna Haugesund. På campus er det en stor gratis parkeringsplass, som gjør det enkelt å pendle. Om du foretrekker å bo på campus, har vi flotte nyoppussa studentboliger, bare et steinkast unna forelesningssalen.

5. Kultur- og idrettsliv

Stord er et lite og trygt sted å studere, med gode muligheter for personlig utvikling. Det skjer mye på øya, som du kan engasjere deg i, både innen kulturlivet og idretten.

#faktiskblinoe på Stord

Sjekk ut studentlivet på Stord