Arbeids- og kompetanseområde

Jeg underviser og forsker på de grunnleggende ferdighetene lesing, skriving og digital kompetanse. Jeg underviser og forsker på Barne- og ungdomslitteratur, som inkluderer bildebøker og grafiske romaner, og er særlig opptatt av barnelitteratur og økokritikk. Jeg arbeider også med videreutdanning av lærere innenfor Kompetanse for kvalitet, KFK. 

Stikkord for undervisning og forskning: Engelskdidaktikk, Lesing og skriving i engelskfaget, Litteraturundervisning, Økokritikk, interculturell kompetanse, Verdier

ORCiD: 0000-0002-1921-5162

Arbeidspakkeleder i det NFR-finansierte forskningsprosjektet Negotiang Values in Norwegian Teacher Education (NeVa), 2025-2028.

Underviser i 

  • Master in children and young adult literature
  • Master in education
  • Master i engelsk didaktikk
  • GLU 5-10
  • KFK 5-10
  • KFK 1-7
  • PhD, Økokritikk og didaktiske praksisar (PHD912)
  • English didactics
  • Culture studies
  • English literature
  • Professional development, In-service courses, Kompetanse for kvalitet (KFK)


Forskar på

  • From Reading Thrill to Writing Skill
  • Nature in Children's Literature (NaChiLit)
  • Literature circles in the classroom
  • Children's literature
  • Graphic novels
  • Mobile Learning: Mobilising and Transforming Teacher Teacher Education Technology, Erasmus+ funded project. Website: http://mttep.eu


Forskargrupper

Underviser i
  • ENB804N, Engelsk 2, emne 2 - Mangfald i språk, tekst og kultur, 25/26
  • ENU803N, Engelsk 2, emne 1 - Kommunikasjon i språk, tekst og kultur, 25/26
  • MGUEN550, Engelsk 3, emne 4 - Masteroppgåve, 25/26
  • MKUF501A, Litteratur som kunstfag, 25/26, emneansvarlig
  • PHD912, Økokritikk og didaktiske praksisar , 25/26

Publikasjonar