Arbeids- og kompetanseområde
Jeg har bred erfaring innen innovasjon, entreprenørskap, forretningsforståelse og utvikling av forretningsidéer og -modeller. Arbeidet mitt omfatter også endrings- og prosjektarbeid, økonomi, utviklingsarbeid, kreative prosesser, samt veiledning og mentorvirksomhet.
Gjennom flere år i privat sektor har jeg hatt roller som produktsjef, key account manager og prosjektleder. Jeg har selv vært gründer og har veiledet en rekke startups.
I tillegg til å undervise og utvikle kurs, er jeg opptatt av tverrfaglige læringsarenaer som kobler sammen ulike profesjoner og fagfelt. Forretningsforståelse og praksisnær tilnærming står sentralt i min undervisning. Jeg har også skrevet bok "Forretningsforståelse" som tar for seg startup til varig drift.
I 2023 ble jeg tildelt status som merittert underviser ved Høgskulen på Vestlandet (HVL).
Forskinga mi handlar om korleis entreprenørskap og entreprenøriell utdanning kan styrkje kreativitet, nyskaping og læringsprosessar i akademia og samfunn. Eg er særleg oppteken av korleis peer-mentoring og tverrfaglege arbeidsformer kan bidra til utvikling av nye løysingar, og korleis innovasjon kan forståast både som verdiinnovasjon og brukarinnovasjon. Samstundes undersøkjer eg korleis berekraft og sirkulær økonomi kan integrerast i utdanning, forretningsmodellar og praksisnære læringsopplegg.
Eg deltar i fleire utviklings- og forskingsprosjekt ved HVL og i internasjonale samarbeid. Gjennom SUNECO-prosjektet arbeider vi med universitet som økosystemaktørar i Sør-Afrika og Noreg, medan Artemis-alliansen utviklar framtidsretta utdanning, mobilitet og samarbeid på tvers av europeiske universitet. I ETI Labs-prosjektet forskar vi på innovasjonslaboratorium og samarbeid mellom universitet og næringsliv.
Eg er òg med i prosjekt som utviklar eit fleksibelt studieløp i industriell økonomi og teknologileiing (HK-dir-prosjekt), og i det interne handelshøgskuleprosjektet ved HVL. Tidlegare har eg delteke i strategiske prosjekt knytt til å auke ekstern finansiering av livslang læring (EVU ved HVL).
- INN524, Innovasjon i tverrfaglege studentteam, Høst 2025
Publikasjonar
-
Integrating Artificial Intelligence in Higher Vocational Education: A Comparative Study Between Norway and South Africa
-
Interdisciplinary Project Work for Engineering Students – a Survey of Former Students’ Experience
-
PROMOTING SUSTAINABILITY IN TOURISM & HOSPITALITY HIGHER EDUCATION PROGRAMS
-
Integration of Lifelong Learning into Higher Education: A Case Study of Continuing Education at HVL
-
Integrating Artificial Intelligence in Higher Vocational Education: A Comparative Study Between Norway and South Africa
-
Interdisciplinary Project Work for Engineering Students – a Survey of Former Students’ Experience
-
Entrepreneurship education through sustainability orientation – exploring a project initiating and structuring industry mentors
-
Green Digitalization and App Development
-
Green Digitalization and App Development
-
Promoting Collaborative Social Innovation through Entrepreneurial Education: A Case Study
-
Green Digitalization and App Development: A Collaborative Online International Learning (COIL) Program for Promoting Sustainable Development and International Experience
-
Promoting Collaborative Social Innovation through Entrepreneurial Education: A Case Study
-
Implementing Green Economy and App Development
-
Entrepreneurship education through sustainability orientation – exploring a project initiating and structuring industry mentors
-
Coping with uncertainty and ambiguity in real-life practice and student team-centered learning courses: supporting pedagogies, the role of mentoring.
-
Entrepreneurship education through sustainable value creation – exploring a project introducing circular economy
-
Calibrating entrepreneurship education for a constantly changing world
-
Calibrating entrepreneurship education for a constantly changing world
-
Aligning innovation and entrepreneurship education for graduates entering a VUCA work life
-
EXPLORING STUDENTS’ VALUE CREATION AND CONTRIBUTION TO SUSTAINABLE DEVELOPMENT IN AN INTERSHIP COURSE
-
Entrepreneurship education through sustainable value creation – exploring a project introducing circular economy
-
Entrepreneurial education through sustainable value creation – Exploring case-mentors in circular economy courses
-
Tør vi la masken falle? En faglig samtale med Kari Voldsund for studenter og ansatte ved Høgskulen på Vestlandet
-
Student peer mentoring in an entrepreneurship course
-
Entrepreneurship Education Through Sustainable Value Creation – EXPLORING ROLE OF MENTORING IN AN ENTREPRENEURSHIP COURSE
-
Exploring reflecting reports in entrepreneurial learning and value creation - facilitated by educators
-
“Student peer mentoring in an entrepreneurship course”
-
Toward a model for universities as incubation ecosystems: Facilitating students for an entrepreneurial career
-
Forretningsforståelse
-
Entrepreneurship education through sustainable value creation
-
SUSTAINABLE VALUE CREATION WITHIN ENTREPRENEURSHIP EDUCATION
-
SUSTAINABLE ENTREPRENEURSHIP EDUCATION THROUGH VALUE CREATION, COLLABORATION and DIGITALIZATION
-
SUSTAINABLE ENTREPRENEURSHIP EDUCATION THROUGH SOCIAL INNOVATIONS, DIGITALIZATION AND COLLABORATION
-
Design Thinking - om anvendelse i undervisning
-
Slik får vi ut potensialet Frokostmøte i regi av Bergen Næringsråd, gruppe Helse
-
Developing engineering students' willingness and ability to perform creative tasks
-
Entrepreneurship Education for Engineering Students – A Survey of Former Students’ Self-Employment and Market Attraction
-
HVORDAN UTVIKLE SOSIALE INNOVASJONER GJENNOM EN KREATIV DIGITAL UNDERVISNINGSLØSNING I SAMARBEID MELLOM UH I NORD OG SØR? (MELLOM HVL/NORDISKE UNIVERSITET OG UNIVERSITET I SA)
-
STUDENPROSJEKTER SOM BIDRAR TIL SOSIALE INNOVASJONER OG NYE ARBEIDSPLASSER
-
HVORDAN UTVIKLE BÆREKRAFTIGE SAMARBEID INNEN TJENESTEINNOVASJON OG BRUKERORIENTERING MELLOM BERGEN LEGEVAKT OG HVL?
-
PEER MENTORS ROLE IN AN ENTREPRENEURSHIP COURSE
-
INNOVATION AND COLLABORATION ACROSS ACADEMIA
-
INNOVATION "ACROSS" IN AN INNOVATION AND ENTREPRENEURIAL SCIENCE
-
Innovasjon på «tvers» i et innovasjons- og entreprenørskapsfag
-
Exploring students` Creativity through a Natural Experiment
-
Entrepreneurship in higher education: South Africa and Norway compared
-
Exploring students’ creativity through a natural experiment
-
HOW DO STUDENTS RESPOND TO USE OF STUDENT MENTORING IN AN ENTREPRENEURSHIP COURSE?
-
HVORDAN RESPONDERER STUDENTER VED BRUK AV STUDENTMENTORER I ENTREPRENØRSKAPSFAG?
-
Important Factors In Innovation And Entrepreneurship Course For Non-Business Students
-
SIMPLE
-
HVORDAN ØKE LÆRINGSUTBYTTET I ENTREPRENØRSKAP VED HJELP AV EFFEKTIVE UNDERVISNINGSMETODER?
-
Boklansering Forretningsforståelse
-
Boklansering forretningsforståelse
-
Important Factors in Innovation and Entrepreneurship Course for Non-Business Students
-
Forretningsforståelse