Modgun Ohm
Epost: Send epost
Bergen
KRONSTAD B517
Underviser i
  • BACH301, Bacheloroppgåve, 25/26
  • BACHD401, Bacheloroppgåve, 25/26
  • MBAS516, Masteroppgåve, 25/26
  • VVPB801, Innføring i rettleiing og vurdering for praksislærarar i barnehage, 25/26
  • VVPB802, Barnehagelæraren som lærarutdannar, rettleiar og vurderar, 25/26

Publikasjonar

  • Taktfull ledelse i barnehagen

    Modgun Ohm, Liv Torunn Grindheim (2024)
  • Taktfull ledelse i barnehagen

    Modgun Ohm, Liv Torunn Grindheim (2024)
  • “I’ll take it with me all my life”: A case study of student teachers’ professional identity development

    Åse Nylenna Akslen, Modgun Ohm, Aihua Hu (2023)
  • Den etiske hverdagspedagogikken - grunnlaget for et godt og trygt barnehagemiljø

    Ruth Ingrid Skoglund, Modgun Ohm (2023)
  • Barnehagen som lærende organisasjon - utviklingsarbeid og partnerskap

    Modgun Ohm (2023)
  • Nulltoleranse mot mobbing. En hindring for sosial utforskning?

    Randi Moe, Modgun Ohm, Ruth Ingrid Skoglund (2023)
  • Taktfull ledelse av et barneinitiert prosjekt

    Modgun Ohm, Liv Torunn Grindheim (2023)
  • Likeverdig partnerskap og arbeidet med et utviklingsarbeid

    Modgun Ohm (2022)
  • Levd demokrati og forebygging mot mobbing

    Modgun Ohm (2022)
  • "Det var godt å få spørsmål om pusten"

    Modgun Ohm, Nina Carson (2021)
  • "Det var godt å få spørsmål om pusten"

    Modgun Ohm (2021)
  • Erfaringer med likeverdig partnerskap og arbeidet med et utviklingsarbeid

    Modgun Ohm (2021)
  • “This was eye-opening for me”: A case study of student teachers’ professional identity development in an international course in a Norwegian early childhood teacher education institute

    Åse Nylenna Akslen, Modgun Ohm, Aihua Hu (2021)
  • "Det var godt å få spørsmåla om pusten". Praksislærere sin opplevelse og erfaring med gestaltveiledning

    Modgun Ohm, Nina Carson (2021)
  • Foreldres og styreres oppfatninger av mobbing og samarbeidet som forebygging mot mobbing

    Modgun Ohm, Skoglund Ruth Ingrid (2021)
  • Hva slags samarbeid og dialog med foresatte krever null-toleranse mot mobbing?

    Modgun Ohm, Ruth Ingrid Skoglund,, Randi Moe (2021)
  • Ny mobbelov i barnehagen - likeverdig dialog med foreldre er avgjørende i forebyggingen mot mobbing

    Modgun Ohm, Ruth Ingrid Skoglund, Randi Moe (2021)
  • Skjerpet aktivitetsplikt hvis personalet krenker barn - riset bak speilet?

    Ruth Ingrid Skoglund, Randi Moe, Modgun Ohm (2020)
  • Lekens mangfold og betydning. Lek under moderne vilkår

    Modgun Ohm (2020)
  • Å høre til- Forebygging mot mobbing i barnehagen utfordrer samarbeidet mellom foreldre og barnehage.

    Modgun Ohm, Ruth Ingrid Skoglund (2020)
  • Kvalitetsarbeid i barnehagen. - Reflekterende team, skape en felles pedagogisk plattform, verdisyn, nyere syn på barn og barndom, barns medvirkning og syn på læring

    Modgun Ohm (2020)
  • Barnehagen som lærende organisasjon Årshjul for veiledning knyttet til barnehagen sitt utviklingsarbeid på bakgrunn av ekstern vurdering, REKOMP

    Modgun Ohm (2020)
  • "Jeg hater barnehager, de som er der og i alle fall barn". Profesjonell omsorg som forebygging mot mobbing

    Modgun Ohm (2020)
  • Barnehagebasert utviklingsprosjekt i Hardanger/Voss kompetanseregion i samarbeid med Høgskulen på Vestlandet 1

    Modgun Ohm (2019)
  • Jeg hater barnehager og i alle fall barn. Profesjonell omsorg som forebygging mot mobbing.

    Modgun Ohm (2019)
  • "Den vanskelege samtalen" Samarbeid barnehage-heim, Foreldresamtale

    Modgun Ohm, Randi Moe (2019)
  • The Difficult Conversation: Facilitating Students' Professional Learning and Development

    Yvonne Bakken, Nina Carson, Modgun Ohm (2019)
  • The Role of the Educational Conversation in Succeeding in Undergraduate Kindergarten Teacher Education

    Modgun Ohm, Kristine Hjelle (2019)
  • Utdanningssamtalen som del av undervisningspraksisen i den nye Barnehagelærerutdanningen

    Modgun Ohm, Kristine Hjelle (2018)
  • Parents`perceptions about bullying and their roles in preventing bullying in kindergarten.

    Modgun Ohm, Ruth Ingrid Skoglund (2018)
  • Fra noe vi «måtte gjøre», ​ til å se verdien av utdanningssamtale som bidrag til profesjonsutvikling

    Modgun Ohm, Kristine Hjelle (2017)
  • Mobbing kan se ut som lek

    Ruth Ingrid Skoglund, Liv Torunn Grindheim, Modgun Ohm, Alicja R. Sadownik (2017)
  • Dialogue with parents in times of trouble.

    Modgun Ohm, Nina Carson, Yvonne Bakken (2017)
  • Den vanskelige samtalen

    Nina Carson, Modgunn Ohm (2015)
  • Barns mestringopplevelser

    Modgunn Ohm (2014)
  • Barnehagelæreren som medkonstruktør i barns læringshistorie

    Liv Torunn Grindheim, Sidsel Hadler-Olsen, Modgunn Ohm (2014)
  • How to teach active learners? A didacticak approach: How to interact with children as active learners

    Liv Torunn Grindheim, Sissel Hadler-Olsen, Modgunn Ohm (2013)
  • Se - jeg klarte det!

    Modgunn Ohm, Jan Emil Ellingsen (2012)
  • Se - jeg klarte det! Om barns mestringsopplevelser

    Modgunn Ohm, Jan Emil Ellingsen (2011)
  • Who is The Troll? Children as Active Learners Presented as a Learning Story about the Troll from a Norwegian Barnehage

    Liv Torunn Grindheim, Sidsel Hadler-Olsen, Modgunn Ohm (2010)
  • Children as co-constructers of knowledge presented as a learning story about the Troll, from a Norwegisn kindergarten

    Liv Torunn Grindheim, Sidsel Hadler-Olsen, Modgunn Ohm (2010)
  • Who is the troll? A learning story from a Norwegian kindergarten

    Liv Torunn Grindheim, Sidsel Hadler-Olsen, Modgunn Ohm (2010)
  • Korleis kan læring synleggjerast i barnehagen, i uformelle og barneinitierte samanhang?

    Liv Torunn Grindheim, Modgunn Ohm (2010)
  • Korleis kan læring synleggjerast i barnehagen, i uformelle og barneiniterte samanhang? - Kven er trollet? Ein læringshistorie frå ein norsk barnehagen

    Liv Torunn Grindheim, Sidsel Hadler-Olsen, Modgunn Ohm (2010)