Arbeids- og kompetanseområde
Pedagogikk, spesialpedagogikk, veiledningspedagogikk, etikkUnderviser i
- Barnehagelærerutdanningen, veilederutdanningene og sosialpedagogisk veiledning i skolen
Forskar på
- Undervisningsformer, veiledning
Forskargrupper
Publikasjonar
-
Kan systemisk veiledning bidra til bærekraftig samhandling i barnehagen?
-
Kan systemisk veiledning bidra til bærekraftig samhandling i barnehagen?
-
Veiledning for barnehagelærere, 5.utg.
-
"Det var godt å få spørsmål om pusten"
-
"Det var godt å få spørsmåla om pusten". Praksislærere sin opplevelse og erfaring med gestaltveiledning
-
Etisk bevissthet ved mistanke om vold og seksuelle overgrep av barnehagebarn
-
Utvikling av profesjonell dømmekraft gjennom rollespill
-
The Difficult Conversation: Facilitating Students' Professional Learning and Development
-
Veiledning for barnehagelærere
-
Dialogue with parents in times of trouble.
-
Medstudentveiledning i et profesjonsperspektiv
-
Hvordan utvikle veiledningsferdigheter gjennom utdanning?
-
Tegning som metode i studentenes profesjonsutvikling
-
Den vanskelige samtalen
-
Veiledning i barnehagen - den gode samtalen i spesialpedagogisk arbeid
-
Veiledning for barnehagelærere
-
Medstudentveiledning i et danningsperspektiv
-
Utvikling av personlig kompetanse gjennom utdanning i veiledning
-
Utdanning av veiledere – en dannelsesprosess
-
About counselling in teacher training
-
Utvikling av personlig kompetanse gjennom utdanning i veiledning
-
Skikkethetsvurdering i lærerutdanningene - en diskursiv praksis
-
Ta tiden tilbake - et utviklingsprosjekt i barnehagen
-
Gjennom speilet og tilbakeBruk av lærerrollespill og reflekterende team i undervisningen
-
Diskurser om skikkethetsvurdering i lærerutdanningene
-
Samarbeid om kompetanseprogrammer
-
Utvikling av overordnet modell for samarbeid mellom Askøy kommune og Høgskolen i Bergen
-
Veiledning som vågestykke - et aksjonsforskningsprosjekt om hvordan videreutvikle kultur for veiledning i barnehagen
-
Skikkethetsvurderingens roller - et eksistensialistisk perspektiv
-
Om å overvinne frykten
-
Kultur for veiledning
-
Veiledning som læringsform i førskolelærerutdanningen
-
Veiledning for førskolelærere
-
Veiledning som læringsarena i barnehagen
-
Undersøkelse med bruk av Foucault sin diksursanalyse og de Beauvoir sin eksistensielle tenkning som analyseredskap
-
Presentasjon av samarbeidsmodell mellom barnehageeiere i Hordaland fylke og Høgskolen i Bergen ¿ et utviklingsprosjekt
-
Skikkethetsvurdering i lærerutdanningene ¿ en kritisk undersøkelse med bruk av Foucault og eksistensialisme
-
Veiledningssamtalen som læringsarena i barnehagen - presentasjon av noen resultater
-
Veiledning som læringsarena
-
Erfaringer og refleksjoner ved bruk av gruppeintervju i kvalitativ forskning
-
Hvordan kan veiledning bidra til overskridende refleksjon i praksisopplæringen i førskolelærerutdanningen?
-
Veiledning for meg er personlig og faglig utvikling, undring, ufordring, refleksjon og å sette ord på tankene og følelsene mine (student i 2. klasse) Om veiledning i praksisopplæringen
-
Assessing students` suitability for teaching profession: The views of teacher trainers
-
Skikkethetsvurdering i lærerutdanningene
-
Veiledning for førskolelærere
-
Gi veiledningen en sjanse!
-
Systmisk tenkning - et bidrag til kvalitetsutvikling i barnehagen
-
Veiledning som undervisningsarena - om veiledning i lærerutdanningen Counselling as an arena for teaching
-
Hvordan tenker lærerutdannere om undervisning og læring? En kvalitativ undersøkelse
-
Er det en menneskerett å bli lærer?
-
Skikkethet som selverkjennelse - et møte mellom barn og student
-
Det skrevne ord som pedagogisk virkemiddel
-
Relasjonen øvingslærer - student, nærhet og avstand : om skikkethet og veiledning i førskolelærerutdanningen