Arbeids- og kompetanseområde

Eg arbeider med lærarutdanning i matematikk ved Høgskulen på Vestlandet. I tillegg er eg redaksjonsmedlem i Tangenten - tidsskrift for matematikkundervising, eg sit i redaksjonsrådet til Acta Didactica, i styret til Caspar Forlag, og i Universitets og høgskolerådet sin termgruppe

I perioden 2018-2022 brukar eg mykje av forskingstida mi på prosjektet Learning about teaching argumentation for critical mathematics education in multilingual classrooms (LATACME). Der er eg leiar for gruppa som fokuserer på IKT/programmering og elevar si matematikklæring.

Frå og med 2022 er eg leiar for forskargruppa Matematikkdidaktikk i et kritisk perspektiv.



Underviser i
  • Master i Undervisningsvitenskap
  • PhD-programmet Danning og didaktiske praksisar
  • Etter- og vidareutdanningskurs på matematikk i lærarutdanning
  • Master-delen av den nye femårige lærarutdanninga 1–7

Forskar på
  • Korleis programmering kan brukast for å legga til rette for elevar si læring av matematikk
  • Digitale læremiddel i matematikkundervising
  • Korleis legga til rette for at elevar utviklar ei fleksibel og rik bruk og forståing av matematikk
  • Samanhengar mellom samtalekvalitetar og matematikklæring
  • Kritisk matematikkdidaktikk - matematikken si rolle i samfunnet
  • Kva matematikk som trengst for å utøva ulike yrker

Forskargrupper
Underviser i
  • FPM801, Fagdidaktisk bruk av programmering i matematikk, 25/26, emneansvarlig
  • MGBMA101, Matematikk 1, emne 1 - Byrjaropplæring i matematikk, 25/26
  • MGBMA502, Matematikk 3, emne 2 - Vitskapsteori og metode, 25/26, emneansvarlig
  • MGBMA550, Matematikk 3, emne 4 - Masteroppgåve, 25/26
  • MGUMA501, Matematikk 3, emne 1 - Matematikkdidaktikk i praksisfeltet, 25/26
  • MGUMA502, Matematikk 3, emne 2 - Vitskapsteori og metode, 25/26, emneansvarlig
  • MGUMA550, Matematikk 3, emne 4 - Masteroppgåve, 25/26

Publikasjonar

  • Categorising types of programming in mathematics education

    Martine Rekstad, Rune Herheim, Siri Krogh Nordby (2024)
  • Ulike former for programmering i matematikkundervisning – moglegheiter og utfordringar

    Rune Herheim (2024)
  • Stieg Mellin-Olsen sine matematikkdidaktiske omgrep

    Rune Herheim (2024)
  • Mathematical toolkit design north-south: Presenting an initial framework

    Suela Kacerja, Lisa Steffensen, Kjellrun Hiis Hauge, Rune Herheim, Cyril Martin Julie, Caylin M. King (2024)
  • Master i matematikkdidaktikk

    Rune Herheim, Toril Eskeland Rangnes, Kirsti Rø, Bjørn Smestad (2024)
  • Matematikk og PISA 2022

    Rune Herheim (2023)
  • Students’ productive struggle when programming – an instrumental/relational understanding perspective

    Rune Herheim (2023)
  • Etisk tenkning og programmering

    Lisa Steffensen, Kjellrun Hiis Hauge, Rune Herheim (2023)
  • On the origin, characteristics, and usefulness of instrumental and relational understanding

    Rune Herheim (2023)
  • Forskingssamarbeid om matematikk-undervising mellom HVL og skular – med masterstudentar som bindeledd

    Rune Herheim, Fredrik Eidsvåg (2023)
  • Digital technology in mathematics education - more than a tool

    Sanna Erika Forsström, Rune Herheim (2022)
  • Prescriptive modelling- mathematics teachers' discussions of the BMI

    Suela Kacerja, Rune Herheim, Inger Elin Lilland, Toril Eskeland Rangnes (2022)
  • Prescriptive modelling – mathematics teachers’ discussions of the BMI

    Suela Kacerja, Rune Herheim, Inger Elin Lilland, Toril Eskeland Rangnes (2022)
  • Wicked problems and critical judgment in school mathematics

    Lisa Steffensen, Rune Herheim, Toril Eskeland Rangnes (2022)
  • Surveying preservice teachers’ understanding of aspects of mathematics teaching – a cluster analysis approach

    Nils Henry Williams Rasmussen, Rune Herheim, Ragnhild Hansen, Troels Lange, Tamsin Jillian Meaney, Toril Eskeland Rangnes (2022)
  • Levd demokrati i utdanning

    Rune Herheim, Kjellrun Hiis Hauge (2022)
  • Forskingssamarbeid om matematikk-undervising mellom HVL og skular: utfordringar og moglegheiter

    Rune Herheim (2022)
  • A culture perspective on students’ programming in mathematics

    Rune Herheim, Marit Johnsen-Høines (2022)
  • Digital technology in mathematics education – more than a tool

    Sanna Erika Forsström, Rune Herheim (2022)
  • An elaborated understanding of lived democracy in education: A synthesis

    Kjellrun Hiis Hauge, Tobias Christoph Werler, Rune Herheim (2022)
  • The zone of proximal Development: democratic argumentation and agency

    Yasmine Abtahi, Rune Herheim (2022)
  • Introduction: Exploring and defining lived democracy in education

    Tobias Christoph Werler, Rune Herheim (2022)
  • Lived democracy in education. Young citizens' democratic lives in kindergarten, school and higher education

    Rune Herheim, Tobias Christoph Werler, Kjellrun Hiis Hauge (2022)
  • Ethical thinking and programming

    Lisa Steffensen, Kjellrun Hiis Hauge, Rune Herheim (2021)
  • Blokkbasert programmering med robot og skjerm

    Rune Herheim, Martine Rekstad (2021)
  • Surveying mathematics preservice teachers

    Tamsin Jillian Meaney, Troels Lange, Ragnhild Hansen, Rune Herheim, Toril Eskeland Rangnes, Nils Henry Williams Rasmussen (2021)
  • South African and Norwegian Prospective Teachers’ Critical Discussions About Mathematical Models Used in Society

    Suela Kacerja, Cyril Julie, Muhammad Faaiz Gierdien, Rune Herheim, Inger Elin Lilland, Charles Raymond Smith (2021)
  • Surveying preservice teachers’ understanding of aspects of mathematics teaching – a cluster analysis approach

    Nils Henry Williams Rasmussen, Rune Herheim, Ragnhild Hansen, Troels Lange, Tamsin Jillian Meaney, Toril Eskeland Rangnes (2021)
  • Students’ productive struggle when programming in mathematics

    Rune Herheim, Marit Johnsen-Høines (2021)
  • Ethical thinking and programming

    Lisa Steffensen, Kjellrun Hiis Hauge, Rune Herheim (2021)
  • Fagdidaktiske verkstadarbeid: Master i matematikkdidaktikk

    Ove Gunnar Drageset, Rune Herheim (2021)
  • Programmering og matematikkundervising

    Rune Herheim, Fredrik Eidsvåg (2021)
  • The Mathematical Formatting of How Climate Change Is Perceived

    Lisa Steffensen, Rune Herheim, Toril Eskeland Rangnes (2021)
  • Digitale relasjoner

    Brita Bjørkelo, Rune Herheim, Aslaug Grov Almås (2021)
  • Problemløysing

    Rune Herheim (2021)
  • South African and Norwegian Prospective Teachers’ Critical Discussions About Mathematical Models Used in Society

    Suela Kacerja, Cyril Julie, Muhammad Faaiz Gierdien, Rune Herheim, Inger Elin Lilland, Charles Raymond Smith (2021)
  • Kva vil det seia å forstå matematikk?

    Rune Herheim (2021)
  • Vert det lysare tider snart?

    Rune Herheim (2021)
  • Surveying mathematics preservice teachers

    Tamsin Jillian Meaney, Troels Lange, Ragnhild Hansen, Rune Herheim, Toril Eskeland Rangnes, Nils Henry Williams Rasmussen (2021)
  • Surveying preservice teachers’ understanding of aspects of mathematics teaching – a cluster analysis approach

    Nils Henry Williams Rasmussen, Rune Herheim, Ragnhild Hansen, Troels Lange, Tamsin Jillian Meaney, Toril Eskeland Rangnes (2021)
  • Students’ productive struggle when programming in mathematics

    Rune Herheim, Marit Johnsen-Høines (2021)
  • Eit krevjande år for skulen

    Rune Herheim (2020)
  • A culture perspective on students' programming in mathematics

    Rune Herheim, Marit Johnsen-Høines (2020)
  • Utvikling og iverksetting av nye læreplanar

    Rune Herheim (2020)
  • Nye læreplanar trer i kraft til hausten

    Rune Herheim (2020)
  • Scratch programming and student’s explanations

    Rune Herheim, Elena Severina (2020)
  • Scratch programming and students' explanations

    Rune Herheim, Elena Severina (2020)
  • Oppgåver - ein sentral faktor i matematikkundervising

    Rune Herheim (2020)
  • Mathematics teacher educators' critical colleagueship

    Suela Kacerja, Rune Herheim (2019)
  • Building bridges between school mathematics and workplace mathematics

    Rune Herheim, Suela Kacerja (2019)
  • Programmering og algoritmisk tenking

    Rune Herheim (2019)
  • Barn og unge sitt matematiske potensiale

    Rune Herheim (2019)
  • Our research on programming in LATACME – potential links between programming and mathematics learning

    Rune Herheim (2019)
  • Fagfornyinga: Djupnelæring og arbeidsmåtar i matematikk

    Rune Herheim (2019)
  • South African and Norwegian prospective teachers’ discussions about the Body Mass Index in mathematics education

    Suela Kacerja, Cyril Martin Julie, Muhammad Faaiz Gierdien, Rune Herheim, Inger Elin Lilland, Charles Raymond Smith (2019)
  • Programmering i Scratch junior og matematikkfaglig argumentasjon

    Rune Herheim, Elena Severina (2019)
  • Lærers tilrettelegging for argument og agens

    Toril Eskeland Rangnes, Rune Herheim (2019)
  • Skule og utdanning er viktig!

    Rune Herheim (2019)
  • Erfarings- og idéutveksling, Syklus 2 i den nye femårige lærarutdanninga

    Rune Herheim (2019)
  • Kva handlar matematikkundervising om?

    Rune Herheim (2019)
  • Korleis inkludere masterstudenter i eigen forskingsaktivitet

    Rune Herheim, Suela Kacerja (2019)
  • Building bridges between school mathematics and workplace mathematics

    Rune Herheim, Suela Kacerja (2019)
  • Mathematics teacher educators' critical colleagueship

    Suela Kacerja, Rune Herheim (2019)
  • Språk teller. Om hvordan elever løser, tenker rundt og skriver om et regnestykke

    Gro Ulland, Marianne Røskeland, Rune Herheim (2018)
  • Masteroppgaver i den nye lærerutdanningen

    Rune Herheim, Toril Eskeland Rangnes (2018)
  • Masteroppgaver i matematikkdidaktikk: kvaliteter, veiledning og vurdering

    Toril Eskeland Rangnes, Rune Herheim (2018)
  • In-service teachers’ positioning when discussing the body mass index

    Toril Eskeland Rangnes, Rune Herheim, Suela Kacerja (2018)
  • Teachers’ mathematical discussions of the Body Mass Index formula

    Ragnhild Hansen, Rune Herheim, Inger Elin Lilland (2018)
  • Elever som med-forskere

    Rune Herheim (2018)
  • Research Forum: Otherness in mathematics education

    Yasmine Abtahi, Jill ADLER, David Guillemette, Rune Herheim, Steve Lerman, Jean-François Maheux (2018)
  • Otherness in Mathematics Education

    Yasmine Abtahi, Jill ADLER, David Guillemette, Rune Herheim, Steve Lerman, Jean-François Maheux (2018)
  • Wicked problems in school mathematics

    Lisa Steffensen, Rune Herheim, Toril Eskeland Rangnes (2018)
  • Wicked problems in school mathematics

    Lisa Steffensen, Rune Herheim, Toril Eskeland Rangnes (2018)
  • Fagfornying for framtida

    Rune Herheim (2018)
  • Språkbruk og huskeregler i matematikkundervisning - muligheter og konsekvenser

    Rune Herheim (2018)
  • Er matematikk relevant? Kva spør me om? Kvifor spør me? Korleis spør me?

    Rune Herheim (2018)
  • Fysioterapi og matematikk

    Ole Berrefjord, Kristina Mowatt Storm Haugland, Amalie Nilssen, Rune Herheim (2018)
  • Fire fokus for god matematikkundervising

    Rune Herheim (2018)
  • Stimulating critical mathematical discussions in teacher education: use of indices such as the BMI as entry points

    Suela Kacerja, Toril Eskeland Rangnes, Rune Herheim, Meinrad Pohl, Inger Elin Lilland, Ragnhild Hansen (2017)
  • Rike oppgåver

    Rune Herheim (2017)
  • Kjerneelement

    Rune Herheim (2017)
  • Teacher's Mathematical discussions of the body mass index

    Ragnhild Hansen, Rune Herheim, Inger Elin Lilland (2017)
  • Læreres posisjonering når de diskuterer indekser og BMI

    Toril Eskeland Rangnes, Rune Herheim, Suela Kacerja (2017)
  • Tre sentrale punkt for ei god Bacheloroppgåva

    Rune Herheim (2017)
  • In-service teachers’ positioning when discussing the body mass index

    Toril Eskeland Rangnes, Rune Herheim, Suela Kacerja (2017)
  • Changing communication patterns in mathematics teaching by using applied drama

    Rune Herheim (2017)
  • Matematikk i musikkbransjen

    Trygve Tronstad, Sigmund Graff, Rune Herheim (2017)
  • Potensiale for læring

    Rune Herheim (2017)
  • Matematikk som noko forståeleg, meiningsfullt og relevant

    Rune Herheim (2017)
  • Leiar: TIMSS og Holmboeprisen

    Rune Herheim (2017)
  • Matematikk og arbeidsliv: Matematikk og forsikring

    Georg Mjeldheim, Elias Seim Bjørdal, Abdallah Jamal Issa Rashdan, Rune Herheim (2017)
  • Dei tre viktigaste aspekta for å få god karakter på Bachelor-oppgåva

    Rune Herheim (2017)
  • SIMSubsea: An educational game combining commercial game-play with contextual mathematical problem-solving

    Marius Fjeld Wold, Lars Michael Kristensen, Tone Helene Bergset Røkenes, Pål Solberg Trefall, Rune Herheim (2016)
  • Matematikk i arbeidslivet

    Rune Herheim, Anne-Marit Selstø (2016)
  • Femårig lærarutdanning

    Rune Herheim (2016)
  • Lærarutdanning generelt og matematikkundervising spesielt

    Rune Herheim (2016)
  • Skule er meir enn gudsteneste

    Rune Herheim (2016)
  • Leiar

    Rune Herheim (2016)
  • Mogelegheiter i ny rammeplan

    Rune Herheim (2016)
  • Problematiske sider ved ny læreplan

    Rune Herheim (2016)
  • Discussing risk and probability - more than numbers

    Toril Eskeland Rangnes, Rune Herheim (2016)
  • Presentasjon av paperet "Students’ argumentation for working with a risk issue in mathematics"

    Rune Herheim, Toril Eskeland Rangnes (2016)
  • Samtale- og språkmangfald i matematikkundervising - ulikskap som ressurs

    Rune Herheim (2016)
  • Fagleg fortsetjande gruppesamtalar i matematikk

    Rune Herheim (2016)
  • Kritisk-matematisk argumentasjon og agens

    Rune Herheim, Toril Eskeland Rangnes (2016)
  • Forord

    Rune Herheim, Marit Johnsen-Høines (2016)
  • Innledning: Samtaler danner rom for læring

    Marit Johnsen-Høines, Rune Herheim (2016)
  • Ulikskap som grunnlag for å utvikla samtalekvalitetar i matematikk

    Rune Herheim (2016)
  • Matematikksamtaler. Undervisning og læring - analytiske perspektiv

    Rune Herheim, Marit Johnsen-Høines (2016)
  • Nasjonale retningslinjer for grunnskolelærerutdanning, retningslinjer for matematikk

    Ole Enge, Janne Fauskanger, Rune Herheim, Sigrun Holmedal, Marianne Maugesten (2016)
  • Nasjonale retningslinjer for fag

    Ole Enge, Janne Fauskanger, Rune Herheim, Sigrun Holmedal, Marianne Maugesten (2016)
  • Når pc-en påverkar den faglege samtalen i klasserommet

    Rune Herheim (2016)
  • Maritfisering av tekst

    Toril Eskeland Rangnes, Rune Herheim (2016)
  • Matematikk som magi - hugsreglar og konsekvensar

    Rune Herheim (2016)
  • Matematikk i arbeidslivet

    Rune Herheim (2015)
  • Regning som grunnleggende ferdighet og kollegabasert samarbeid

    Inger Elin Lilland, Rune Herheim (2015)
  • Reflections on uncertainty aspects in a student project on traffic safety

    Kjellrun Hiis Hauge, Rune Herheim (2015)
  • Mathematical agency in a traffic safety project

    Rune Herheim, Toril Eskeland Rangnes (2015)
  • Pedagogikk og matematikkdidaktikk

    Rune Herheim (2015)
  • Utvikling av digitalt læremiddel – forskingssamarbeid mellom avdelingar og med næringsliv

    Rune Herheim (2015)
  • Rekning i alle fag - kva og kvifor?

    Rune Herheim, Inger Elin Lilland (2015)
  • Intervju: spørsmålstilling og dokumentering

    Rune Herheim (2015)
  • Rekning som grunnleggande dugleik + Hugsereglar

    Rune Herheim (2015)
  • Kva er god matematikkundervising?

    Rune Herheim (2015)
  • Two Projects: Oil industry in Lofoten and Traffic safety in Austevoll

    Marit Johnsen-Høines, Rune Herheim (2015)
  • Critical mathematical argumentation and agency - a traffic safety project

    Rune Herheim, Toril Eskeland Rangnes (2015)
  • Tangenten 25 år - veteransamtalar

    Rune Herheim (2015)
  • Kritisk matematisk argumentasjon og agens

    Rune Herheim, Toril Eskeland Rangnes (2015)
  • Managing differences by focusing on communication qualities: Pupils learning mathematics in pairs at a computer

    Rune Herheim (2015)
  • Reflections on uncertainty aspects in a student project on traffic safety

    Kjellrun Hiis Hauge, Rune Herheim (2014)
  • Matematikk som religion - hugsereglar og konsekvensar

    Rune Herheim (2014)
  • "Det der er ikkje ein trekant!" Undersøkjande samtale og omgrepsutvikling i matematikk

    Rune Herheim (2014)
  • Matematikk som magi. Om hugsereglar i matematikk og mogelege konsekvensar av desse

    Rune Herheim (2014)
  • SIM Subsea: ein digital læringsarena der du brukar matematikk til å løysa reelle utfordringar i olje- og gassindustrien

    Rune Herheim (2014)
  • Presentation of the paper "Mathematical agency in a traffic safety project"

    Rune Herheim, Toril Eskeland Rangnes (2014)
  • SIM Subsea - ein digital læringsarena

    Rune Herheim (2014)
  • SIM Subsea - utvikling av eit digitalt læremiddel

    Rune Herheim (2014)
  • Det matematiske og pedagogiske i SIM Subsea

    Rune Herheim (2014)
  • SIM Subsea

    Pål Solberg Trefall, Rune Herheim, Tone Helene Bergset Røkenes, Lars Michael Kristensen (2014)
  • Pippi Langstrømpe utfordrar kommunikasjonen i matematikklasserommet

    Rune Herheim (2013)
  • Kommunikasjon og læring når ein brukar PC i matematikk

    Rune Herheim (2013)
  • Critical Democratic Competence and Classroom Discussion – a project at an initial stage

    Rune Herheim, Marit Johnsen Høines, Kjellrun Hiis Hauge, Toril Eskeland Rangnes (2013)
  • Matematikk i vinden

    Rune Herheim (2013)
  • Critical democratic competence and classroom discussion - A project at an intial stage

    Rune Herheim, Kjellrun Hiis Hauge, Marit Johnsen-Høines, Toril Eskeland Rangnes (2013)
  • SIM Subsea: Utvikling av eit digitalt læremiddel

    Rune Herheim (2013)
  • Critical democratic competence and classroom discussion – a project at an initial stage

    Kjellrun Hiis Hauge, Rune Herheim, Toril Eskeland Rangnes (2013)
  • PC-bruk, kommunikasjon og læring i matematikk

    Rune Herheim (2013)
  • SimSubsea - eit e-læringsmiddel i matematikk

    Rune Herheim (2013)
  • Å meistra ulikskap ved å fokusera på kommunikasjonskvalitetar

    Rune Herheim (2013)
  • Kommunikasjonskvalitet og matematikklæring når elever arbeider i par og brukar pc

    Rune Herheim (2013)
  • Pippi og matematikkundervising

    Rune Herheim (2012)
  • Kommunikasjon og læring når ein brukar pc i matematikk på ungdomstrinnet

    Rune Herheim (2012)
  • Pupils collaborating in pairs at a computer in mathematics learning: investigating verbal communication patterns and qualities. PhD Thesis

    Rune Herheim, Rune Johan Krumsvik (2012)
  • The relationship between talk at computers and students' learning of mathematics. Theoretical perspectives and implications for practice

    Rune Herheim (2012)
  • Frisk Skyss - Tretti med sprett i

    Rune Herheim (2011)
  • Samtale- og læringskvalitet når elevar brukar pc

    Rune Herheim (2011)
  • IKT og matematikk. Felles diskusjon for parallelløktene innan matematikk og IKT

    Rune Herheim (2011)
  • Verbal Communication at a Stand-alone Computer

    Rune Herheim (2011)
  • Verbal communication at a stand-alone computer

    Rune Herheim, Rune Johan Krumsvik (2011)
  • Kommunikasjonsmønster

    Rune Herheim (2011)
  • Communication at computers

    Rune Herheim (2010)
  • Communication and learning at computers: an overview

    Rune Herheim (2010)
  • Et Ph.D.-prosjekt, et forskningsreview og noen tenkere: Læring, refleksjon og samtale når elev-par bruker pc

    Rune Herheim (2009)
  • Bruk av pc i undervising. Døme på korleis pc-basert undervising kan vera positivt for elevar si læring

    Rune Herheim (2009)
  • Siste nytt frå fronten. IKT, kommunikasjon og læring

    Rune Herheim (2009)
  • Learning Mathematics by Talking and Reflecting in Face-to-Face Small Group Settings using Computers

    Rune Herheim (2009)
  • ICT and Learning – a Dialogic Approach

    Rune Herheim (2008)
  • Metodiske utfordringar ved ein prosjektplan

    Rune Herheim (2007)
  • Communication in mathematics classrooms and how the use of language can promote mathematics learning

    Rune Herheim (2007)
  • Inquiring Dialogue in Mathematics Learning

    Rune Herheim (2007)
  • Pedagogisk bruk av Matemania, eit interaktivt læremiddel

    Rune Herheim (2006)
  • Pedagogisk bruk av Matemania, eit interaktivt læremiddel

    Rune Herheim (2006)
  • Skole med egne solur og snart også eget kraftverk

    Rune Herheim, Toril Eskeland Rangnes (2006)
  • "Det der er ikkje ein trekant!" Omgrepsutvikling i matematikk

    Rune Herheim (2006)
  • Observasjoner fra første besøk i en femte klasse på Nattland skole. Forberedelser til prosjekt om praksissituasjon i bruk med matemania

    Christoph Kirfel, Rune Herheim (2005)
  • Elevar sin bruk av IKT i matematikkundervising

    Rune Herheim (2005)
  • "Det der er ikkje ein trekant!"

    Rune Herheim (2005)
  • Selvevalueringsrapport. Selvevaluering av allmennlærerutdanningen. Program for allmennlærerutdanning. Avdeling for lærerutdanning. Høgskolen i Bergen

    Synnøve Hove, Rune Herheim, Per Arne Michelsen (2005)
  • Aksepter, ta skuld og iverksett!

    Rune Herheim (2005)
  • Klasseundervising - Dialogisk, sosiokognitiv læring

    Rune Herheim (2004)
  • Kommunikasjon ved kateterundervising i matematikk

    Rune Herheim (2002)