Arbeids- og kompetanseområde
Nasjonalt prosjekt for lærerrekruttering
Forskar på
- Lærerrekruttering
- Psykometri og statistikk
- Motivasjonspsykologi
- Psykoanalytisk perspektiv
Underviser i:
- Pedagogisk psykologi
- Pedagogisk filosofi
- Forskningsmetodologi
- Vitenskapsfilosofi
- MGUKØ401, Kroppsøving 2, emne 2 - Kroppsøvingsfaget, lærarkompetanse, forsking og utviklingsarbeid, 25/26
- MGUPE101, Pedagogikk og elevkunnskap, emne 1 - Lærarrolla og elevane si læring og utvikling, 25/26
- MGUPE201, Pedagogikk og elevkunnskap, emne 2 - Læraren og eleven i mangfaldige læringsmiljø, 25/26
- MGUPE401, Pedagogikk og elevkunnskap, emne 4 - Den forskande, nyskapande og etisk medvitne lærar, 25/26, emneansvarlig
Publikasjonar
-
Navneskriving hos norske barn i alderen fire til fem år
-
Eksperimentelle design for å undersøke kausale sammenhenger: Hvordan kan X påvirke Y i klasserommet?
-
Måling, strukturer og manglende ontologisk fundament: En respons til Kleven og Price
-
Måling i kvantitativ utdanningsforskning: Et instrumentelt mistak?
-
Do lectures matter? Exploring students’ situational interest in two learning arenas in teacher education
-
Femårig grunnskolelærerutdanning – slik studentene beskriver den
-
Interest in teacher education: exploring the relation between student teacher interest and ambitions in teacher education
-
Masteroppgaven i GLU
-
Interesting, but Less Interested: Gender Differences and Similarities in Mathematics Interest
-
Making math interesting. An experimental study of interventions to encourage interest in mathematics
-
Making math interesting. An experimental study of interventions to encourage interest in mathematics
-
Eliciting Mathematics Interest: New Directions for Context Personalization and Example Choice
-
Triggering and maintaining situational interest with context personalization and example choice
-
Matematikkinteresse: En annerledes utfordring i skolen
-
Supporting interest of middle school students in mathematics through context personalization and example choice
-
The effect of personalization and example choice on students' interest in mathematics
-
Økt interesse for læring