Førsteamanuensis

Anja Møgelvang Jacobsen

Arbeids- og kompetanseområde

Universitetspedagogikk

Underviser i

HSPED801 Innføring i universitetspedagogikk

FD26 Utviklingsprosjekt

FD28 Kunstig intelligens (KI) i utdanning

FD32 Gruppelæring

Forskar på

Samarbeidslæring, aktiv læring, digital læring

Psykososiale forhold blant studenter

KI i høyere utdanning

SoTL (Scholarship of Teaching and Learning)

Lærerprofesjonalitet

Forskargrupper

Publikasjonar

  • Unveiling the impact of AI chatbots on higher education: Insights from students

    Bjelland, Camilla, Ludvigsen, Kristine, Møgelvang, Anja (2024)
  • Hva skjer når studenter bruker kunstig intelligens som sparringpartner? Studenter bruker kunstig intelligens til å forstå vanskelig pensum. Det kan gå på bekostning av ekte samtaler med undervisere og medstudenter, mener forskere. Forskning.no

    Stephan, Mari-Louise Uldbæk, Møgelvang, Anja, Bjelland, Camilla (2024)
  • Lektor Lomsdalens innfall: Samarbeidslæring i praksis. Podcast.

    (2023)
  • Interdependence between Perceived Cooperative Learning, Sense of Belonging, and Generic Skills in Undergraduate STEM Education

    Jacobsen, Anja Møgelvang, Nyléhn, Jorun (2023)
  • Cooperative learning goes online: Teaching and learning intervention in a digital environment impacts psychosocial outcomes in biology students

    Jacobsen, Anja Møgelvang, Vandvik, Vigdis, Ellingsen, Ståle, Strømme, Christian Bianchi, Cotner, Sehoya Harris (2023)
  • Cooperative Learning and Jigsaw: An Introduction

    (2023)
  • Cooperative Learning in Oceanography

    (2023)
  • Cooperative Learning in Undergraduate STEM Education: Applications and Outcomes

    (2023)
  • KI og læring i høyere utdanning: resultater fra HVLs KI-undersøkelse. Et studentperspektiv

    (2023)
  • Cooperative Learning and Jigsaw Structures in STEM: A workshop and introduction

    (2023)
  • Initial (March 2023) uses and perceptions of ChatGPT in a sample of students and instructors at the University of Bergen (UiB), Norway

    Møgelvang, Anja, Bjune, Anne Elisabeth, Coelho, Raquel, Cotner, Sehoya Harris, Grellscheid, David Günter, Ellingsen, Ståle (2023)
  • Presentasjon av resultater fra HVLs KI-undersøkelse: det første kunnskapsgrunnlaget

    Møgelvang, Anja, Ludvigsen, Kristine (2023)
  • Digital samarbeidslæring i høyere utdanning.

    Møgelvang, Anja, Ellingsen, Ståle (2023)
  • HVL-studenters bruk og oppfatninger av KI-chatboter i utdanning: https://hdl.handle.net/11250/3100624

    Møgelvang, Anja, Ludvigsen, Kristine, Bjelland, Camilla, Schei, Odin Monrad (2023)
  • Co-operative learning in undergraduate mathematics and science education: A scoping review

    Jacobsen, Anja Møgelvang, Nyléhn, Jorun (2022)
  • A Presentation of Cooperative Learning and How to Facilitate It

    (2022)
  • Digital cooperative learning in higher education

    Møgelvang, Anja, Ellingsen, Ståle (2022)
  • Why choose psychology? An investigation of Norwegian high school students

    Jacobsen, Anja Møgelvang, Diseth, Åge Røssing (2020)
  • Why Choose Psychology? An Investigation of High School Students

    Jacobsen, Anja Møgelvang, Diseth, Åge Røssing (2019)
  • The Development of the Psychology Subject in Norwegian Senior High Schools and the Field of Subject Didactics in Psychology in Norwegian Teacher Education

    (2018)
  • Self-efficacy and insecurity among senior high school psychology teachers in Norway

    Jacobsen, Anja Møgelvang, Diseth, Åge Røssing (2018)