Arbeids- og kompetanseområde
Dziuginta Baraldsnes er førsteamanuensis ved Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag, Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett, Høgskulen på Vestlandet.
Hun har mastergrad i pedagogikk og mastergrad i psykologi fra Litauen og har jobbet som skolepsykolog. Fagfelt og sentrale forskningsinteresser er mobbing/ digital mobbing, psykisk helse i skolen, tilpasset opplæring, internt og eksternt samarbeid for elevenes beste. Avhandlingen hennes retter seg mot lærernes innsats til å forebygge mobbing i skolen.
Underviser i
- Veiledning på masternivå
- Spesialpedagogikk (MGBSP101 / MGBSP201)
Forskar på
- Mobbing/ digital mobbing
- Psykisk helse i skolen
- Tilpasset opplæring
- Internt og eksternt samarbeid for elevenes beste
Forskargrupper
- MGBPE201, Pedagogikk og elevkunnskap, emne 2 - Læraren og eleven i mangfaldige læringsmiljø, 25/26
- MGUPE201, Pedagogikk og elevkunnskap, emne 2 - Læraren og eleven i mangfaldige læringsmiljø, 25/26
- MGUSP101, Spesialpedagogikk 1, emne 1 - Spesialpedagogikk som fag og forskingsfelt, 25/26
- MGUSP501, Spesialpedagogikk 2, emne 1 - Design av masterprosjekt, 25/26
- MGUSP550, Spesialpedagogikk 2, emne 2 - Masteroppgåve, 25/26
- MPUV502A, Spesialpedagogikk 2 - Psykososial utvikling og utfordringar, 25/26
- MPUV550A, Spesialpedagogikk - Masteroppgåve, 25/26
- TPE803, Psykososiale vanskar, 25/26
Publikasjonar
-
The Relations of Teacher Use of Anti-bullying Components at Classroom and Individual Levels with Teacher and School Characteristics
-
Casebasert refleksjon som pedagogisk handling : rom for utvikling av pedagogisk klokskap?
-
Antimobbetiltak er pedagogiske handlinger.
-
School – home collaboration in the Nordic countries: A scoping review.
-
Teachers perceived effectiveness about school bullying prevention and intervention
Laster...