Arbeids- og kompetanseområde
Undervisning og rettleiing på bachelor-, master-, og PhD - nivå i klinisk sjukepleie, Institutt for Helse og Omsorgsvitskap, Fakultet for Helse og Sosialfag, campus Bergen.
Studiekoordinator for Master i Sjukepleie- Kliniske spesialitetar (Gastro-, Infeksjon & Smittervern-, Lunge-, Nevro-, Urologisk- og Stomi & Inkontinens- sjukepleie)
PhD fra UiB 2015, Medisinsk- Odontologisk fakultet, Klinisk Medisin 1 med avhandlinga "Health- related Quality of Life, Distress and Psycholsocial Factors in Head and Neck and Renal Cancer Patients".
HVL, IHOs representant i Nasjonalt forskningsnettverk for kvalitet i klinisk praksis
Medlem i European Organization for Research and Treatment of Cancer (EORTC) sitt ekspertpanel for utarbeiding av diagnosespesifikt livskvalitets spørreskjema for nyrekreftopererte.
Medlem av forskningsnettverket LIVSFORSK
Nestleder i forskningsgruppen Kreft og Livskvalitet
- Sjukepleie til akutt, kritisk og kronisk sjuke somatiske pasientar
- Kvantitativ metode
- Livskvalitet
- Klinisk praksis
- Kunnskapsbasert praksis
- PROM/PREM
- Akademisk skriving
- Korleis kreftsjukdom, behandling, symptom og psykososiale faktorar påverkar livskvalitet
- Pasientrapporterte data (PROMS)
- Kreftpasientar
- Avansert hjemmesykehus for barn
- Klinisk praksis for sykepleiestudenter i somatisk sykehus
- Livskvalitet
- Mestring
- Nyrekreft
- Hovud- og hals- kreft
- Eldre kreftpasientar over 80 år
- Fear of COVID-19 in nursing students
Publikasjonar
-
Cancer patients ≥80 years of age admitted for surgical treatment – Baseline characteristics from the elderly somatic cancer patient study (ELDSOCA)
-
The impact of educational concerns and satisfaction on baccalaureate nursing students’ distress and quality of life during the Covid-19 pandemic; a cross-sectional study
-
Quality of life in home-dwelling cancer patients aged 80 years and older: a systematic review
-
Baccalaureate Nursing Students’ Reflections on Professional Development Within the Nursing Leadership Role When Participating in Student-run Teams: A Qualitative Content Analysis of Student’s Reflection Notes
-
Development of an EORTC Quality of Life Module for Renal Cell Cancer Patients: Phase I
Vis alle