Førstelektor

Hege Cathrine Aarlie

Arbeids- og kompetanseområde

Er førstelektor i miljøterapeutisk arbeid, utdannet vernepleier og master i kunnskapsbasert praksis (KBP). Leder nå internasjonalt team ved Institutt for Velferd og Deltaking (IVD) med ansvar for koordinering og implementering av internasjonalisering helhetlig på bachelor og masterutdanninger på IVD. 

Har vært programkoordinator og fagseksjonsleder for Bachelor i vernepleie. Campus Bergen.

Leder for internasjonalt prosjekt Crossing Borders. Leder HKdir prosjektet Ut i Verden! Institusjonsansvarlig for Norec prosjektet: Children with disabilities and Human Rights conventions. 

Vitenskapelig ansatt i Utdanningsutvalget på HVL.

 

Underviser i

Miljøteraputisk arbeid, kunnskapsbasert praksis, forskning og metode, prosjektarbeid, internasjonalisering og flerkulturelle perspektiver i utdanningene. 

Forskar på

Utviklingsarbeid og kvalitetsforbedring i utdanningene 

Internasjonalisering hjemme 

Miljøterapeutisk arbeid

Autismespektertilstander

Traumesensetiv omsorg i skole

Kunnskapsbasert praksis

Simulering

 

Forskargrupper

Publikasjonar

  • Hvorfor skal vernepleierstudenter søke utveksling?

    Østby, May, Sæbjørnsen, Siv Elin Nord, Aarlie, Hege, Bromstad, Thrine Marie Nøst (2023)
  • NOREC-prosjektet i Arusha, Tanzania

    Østby, May, Sæbjørnsen, Siv Elin Nord, Aarlie, Hege, Bromstad, Thrine Marie Nøst, Werner, Guro Fiskergård (2023)
  • Internationalisation at home – A viable transnational and multi-disciplinary program. Crossing Borders

    (2022)
  • Small-scale Collaborative International Online Learning – is that the future when thinking of internationalisation as quality improvement in bachelor degrees?

    (2022)
  • Into the World! Internationalisation starts at your doorstep!

    Aarlie, Hege, Hansen, Steffen, Solberg, Tonje, Vikøren, Irene Helland (2022)
  • Sustainable internationalization at home. Collaborative Online International Learning (COIL) - points from the symposium, September 2022.

    Alfsvåg, Leif Steinar, Kittelsen, Torunn Stornes, Lysne, Svein Ove, Aarlie, Hege, Kvilhaugsvik, Bente (2022)
  • Community Implementation of Early Behavioural Intervention: Higher Intensity and Quality Gives Better Outcomes

    Aarlie, Hege, Eldevik, Sigmund, Titlestad, Kristine Berg (2021)
  • Internasjonalisering - praksis Delprosjekt 3 i Operasjon bachelorpraksis FHS

    Haugland, Mildrid Jorunn, Aarlie, Hege, Albrigtsen, Bente, Solberg, Cecilie, Hitland, Eve Therese Djupevåg, Hovland, Ida Hobæk, Larsen, Sandra, Olsen, Nina Rydland, Kittelsen, Torunn Stornes, Strøm, Lene (2021)
  • Effects of Functional Discrimination Training on Initial Receptive Language in Individuals With Autism Spectrum Disorder

    Eldevik, Sigmund, Aarlie, Hege, Titlestad, Kristine Berg, Kazemi, Ellie, Elsky, Greg (2019)
  • Community Implementation of Early Behavioral Intervention: Higher Intensity Gives Better Outcome

    Eldevik, Sigmund, Titlestad, Kristine Berg, Aarlie, Hege Cathrine, Tønnesen, Roy (2019)
  • Simulation-based training for nurses: systematic review and meta-analysis

    Hegland, Pål André, Aarlie, Hege, Strømme, Hilde, Jamtvedt, Gro (2017)
  • Effects of Functional Reinforcement on Receptive Discriminations in Children with Autism.

    Eldevik, Sigmund, Aarlie, Hege, Titlestad, Kristine Berg (2016)
  • Establishing Joint Attention in Children with Autism; A Systematic Review

    Aarlie, Hege, Larun, Lillebeth, Eldevik, Sigmund (2015)
  • Går du i gummistøvler på fest når det regner?

    Posserud, Maj-Britt Rocio, Aarlie, Hege Cathrine (2015)
  • Community Implementation of Behavioral Intevention for children with Autism

    Aarlie, Hege, Eldevik, Sigmund, Titlestad, Kristine Berg (2014)
  • Effects of Automatic Reinforcement on Basic Receptive Discriminations in Children with Autism.

    Aarlie, Hege, Titlestad, Kristine Berg, Eldevik, Sigmund (2014)
  • Implementering av en anbefaling i en kunnskapsbasert retningslinje - et kvalitetsforbedringsprosjekt i Bergen kommune

    (2013)