Arbeids- og kompetanseområde
Førsteamanuensis i matematikkdidaktikk.
Underviser i
Matematikk på lærerutdanningen
Forskar på
Forskningsinteresser er bl.a. knyttet til kritisk matematikkdidaktikk, og hvordan komplekse og samfunnsaktuelle problemstillinger kan knyttes til matematikkundervisning for å fremme et kritisk medborgerskap. Forsker også på programmering i skolen, elevers etiske refleksjoner og demokratiske danning. Videre er argumentasjon og kritisk matematikkdidaktikk i flerspråklige klasserom, knytt til emner som matematisk modellering og IKT av forskningsinteresse.
Forskargrupper
Kritisk demokratisk danning
https://www.hvl.no/forsking/gruppe/kritisk-demokratisk-danning/
Matematikkdidaktikk i et kritisk perspektiv
https://www.hvl.no/forsking/gruppe/matematikkdidaktikk-i-et-kritisk-perspektiv/
- FPM801, Fagdidaktisk bruk av programmering i matematikk, 25/26
- MDIP501G, Matematikk- og naturfagdidaktikk i praksisfeltet, 25/26
- MDIP502G, Matematikk og naturfag som allmenndannande fag, 25/26, emneansvarlig
- MGUMA550, Matematikk 3, emne 4 - Masteroppgåve, 25/26
- MPUV505, Utdanningsforsking i praksis, 25/26
Publikasjonar
-
Slik bruker jeg KI - kunstig intelligens i min stilling!
-
KI - kunstig intilligens ... fra ståsted som forsker og lærerutdanner i mateatmikk
-
Myr er våt, stygg, og brun! Eller?
-
Åpne opp for kreativ problemløsing!
-
"Problem Posing" – Hvordan kan vi få elever til å formulere egne problemløsningsoppgaver?