Arbeids- og kompetanseområde
MGBNO401 Norsk 2, emne 2 - Språk, kultur og litteratur 2, MGBNO501 Litteratur og litteraturdidaktikk, studentutveksling (særlig knyttet til prosjektet Green Dialogues)
Underviser i
- Barne- og ungdomslitteratur
- Litteraturteori og litteraturdidaktikk
Forskar på
- Norskfaget og bærekraftig utvikling
- Natur i barne- og ungdomslitteraturen
- Sakprosa for barn og unge
- Barnelitteratur, barns rettigheter og barns aktørskap
- Maur i barnelitteraturen
- Kart i barnelitteraturen
Forskargrupper
- MGBNO101, Norsk 1, emne 1 - Begynnaropplæringa, 25/26
- MGBNO401, Norsk 2, emne 2 - Språk, kultur og litteratur 2, 25/26
- MGBNO501, Norsk 3, emne 1 - Litteratur og litteraturdidaktikk, 25/26, emneansvarlig
- MGBNO550, Norsk 3, emne 4 - Masteroppgåve, 25/26
- MGUNO550, Norsk 3, emne 4 - Masteroppgåve, 25/26
- MKUF501A, Litteratur som kunstfag, 25/26
- PHD912, Økokritikk og didaktiske praksisar , 25/26
- PHD950, Avhandling, 25/26
- UTE802, Profesjonsfellesskapet for praktisk og estetisk virksomhet i skolen , 25/26
Publikasjonar
-
«Men hva er ulven da?» – Lærerstudenters utforsking av sammenhenger mellom bøker og objekter i litteraturaktiviteten 25 empowering books to face and act upon the current environmental emergencies
-
Swirling Safe-space: Hope in Butterflies Belong Here
-
Vibrant Rivers in Three Hybrid Books for Young Readers Addressing Climate Change and Matter Awareness
-
Litterære avfallsdialoger i bildeboka Sinko og Flinko stablar om (2022) - ei helsing frå gatene i Bergen
-
«Jeg er levende. Sånn som et tre» – trær og tenkning i Svein Nyhus’ bildebøker
Laster...