Arbeids- og kompetanseområde

Tamsin Meaney er professor i matematikkutdanning. Hun har vært involvert i lærerutdanningsprogrammer og veilederte post-graduate studenter i New Zealand, Australia, Sverige og Norge. Hun er en svært produktiv matematikk utdanningsforsker med mer enn en 100 peer reviewed publikasjon. Hennes spesialiteter er i urfolksutdanning, tidlig barndomsutdanning og lærerutvikling. Hun har presentert keynotes i flere land rundt om i verden. I dag er hun forskningsleder for et stort forskningsråd finansiert prosjekt om "Læring om undervisningsargumentasjon for kritisk matematikkutdanning i flerspråklige klasserom" som vil løpe fra 2018-2021. Hun driver også et prosjekt som en del av Kindergarten Knowledge (Kindknow) - Senter for systemisk forskning om mangfold og bærekraftig fremtid.

Publikasjonar

  • Preservice teachers learning from teaching mathematics in multilingual classrooms

    Rangnes, Toril Eskeland, Meaney, Tamsin Jillian (2021)
  • Cultural meetings? Curricula, Digital Apps and Mathematics Education

    Christiansen, Silje Fyllingsnes, Meaney, Tamsin Jillian (2020)
  • Kindergarten Teachers’ Stories About Young Children’s Problem Posing and Problem Solving

    Fosse, Trude, Lange, Troels, Meaney, Tamsin Jillian (2020)
  • Å formulere og løse problemer i barnehagen

    Fosse, Trude, Lange, Troels, Meaney, Tamsin Jillian (2020)
  • Using problem posing to bring real-life into the mathematics classroom: can it be too real?

    Fosse, Trude, Meaney, Tamsin Jillian (2020)
  • Vis alle