Arbeids- og kompetanseområde
Tamsin Meaney er professor i matematikkutdanning. Hun har vært involvert i lærerutdanningsprogrammer og veilederte post-graduate studenter i New Zealand, Australia, Sverige og Norge. Hun er en svært produktiv matematikk utdanningsforsker med mer enn en 100 peer reviewed publikasjon. Hennes spesialiteter er i urfolksutdanning, tidlig barndomsutdanning og lærerutvikling. Hun har presentert keynotes i flere land rundt om i verden. I dag er hun forskningsleder for et stort forskningsråd finansiert prosjekt om "Læring om undervisningsargumentasjon for kritisk matematikkutdanning i flerspråklige klasserom" som vil løpe fra 2018-2021. Hun driver også et prosjekt som en del av Kindergarten Knowledge (Kindknow) - Senter for systemisk forskning om mangfold og bærekraftig fremtid.
Publikasjonar
-
Possibilities for learning about mathematical argumentations using the language resources of multilingual preservice teachers
-
"Shall we bullshit people?" Truth, lies and bullshit in argumentation that uses mathematics
-
The complexity of task design for utilising the epistemic potential of multiple languages in developing pattern understandings
-
Lek med problemer
-
Young students’ representations of mathematics in posing problems about fairness Représentations des mathématiques par les jeunes élèves en posant des problèmes d'équité