Arbeids- og kompetanseområde

Tamsin Meaney er professor i matematikkutdanning. Hun har vært involvert i lærerutdanningsprogrammer og veilederte post-graduate studenter i New Zealand, Australia, Sverige og Norge. Hun er en svært produktiv matematikk utdanningsforsker med mer enn en 100 peer reviewed publikasjon. Hennes spesialiteter er i urfolksutdanning, tidlig barndomsutdanning og lærerutvikling. Hun har presentert keynotes i flere land rundt om i verden. I dag er hun forskningsleder for et stort forskningsråd finansiert prosjekt om "Læring om undervisningsargumentasjon for kritisk matematikkutdanning i flerspråklige klasserom" som vil løpe fra 2018-2021. Hun driver også et prosjekt som en del av Kindergarten Knowledge (Kindknow) - Senter for systemisk forskning om mangfold og bærekraftig fremtid.



Underviser i
  • DKB801, Digital kompetanse i barnehagen, 24/25
  • FPM801, Fagdidaktisk bruk av programmering i matematikk, 24/25
  • MGBBNM502, Begynnaropplæring i norsk og matematikk 2 - Vitskapsteori og metode, 24/25
  • MGBBNM550, Begynnaropplæring i norsk og matematikk 4 - Masteroppgåve, 24/25
  • MGBMA503, Matematikk 3, emne 3 - Matematikkdidaktikk i forskingsfeltet, 24/25
  • MGUMA503, Matematikk 3, emne 3 - Matematikkdidaktikk i forskingsfeltet, 24/25
  • PHD908, Kritisk matematikkdidaktikk: undervisning og forsking, 24/25
  • PHD950, Avhandling, 24/25

Publikasjonar

Vis alle
Laster...