Arbeids- og kompetanseområde

Tamsin Meaney er professor i matematikkutdanning. Hun har vært involvert i lærerutdanningsprogrammer og veilederte post-graduate studenter i New Zealand, Australia, Sverige og Norge. Hun er en svært produktiv matematikk utdanningsforsker med mer enn en 100 peer reviewed publikasjon. Hennes spesialiteter er i urfolksutdanning, tidlig barndomsutdanning og lærerutvikling. Hun har presentert keynotes i flere land rundt om i verden. I dag er hun forskningsleder for et stort forskningsråd finansiert prosjekt om "Læring om undervisningsargumentasjon for kritisk matematikkutdanning i flerspråklige klasserom" som vil løpe fra 2018-2021. Hun driver også et prosjekt som en del av Kindergarten Knowledge (Kindknow) - Senter for systemisk forskning om mangfold og bærekraftig fremtid.

Publikasjonar

  • Gestures, systemic functional linguistics and mathematics education

    Farsani, Danyal, Lange, Troels, Meaney, Tamsin Jillian (2022)
  • Issues with using Activity Theory to understand how Master students view their research skills as contributing to their future teaching.

    Fosse, Trude, Lange, Troels, Meaney, Tamsin Jillian (2022)
  • Issues with using Activity Theory to understand how master's students view their research skills as contributing to their future teaching

    Fosse, Trude, Lange, Troels, Meaney, Tamsin Jillian (2022)
  • Year 2 children posing and solving their own written problems.

    Fosse, Trude, Meaney, Tamsin Jillian (2022)
  • Issues with using Activity Theory to understand how Master students view their research skills as contributing to their future teaching

    Fosse, Trude, Meaney, Tamsin Jillian, Lange, Troels (2022)
  • Vis alle