Førstelektor

Vibeke Solsvik Foldnes

Arbeids- og kompetanseområde

Er utdanna allmennlærar og har jobba som lærar i grunnskulen i omlag 15 år (fram til 2014). Har i tillegg master i pedagogikk med vekt på spesialpedagogikk.

Mine interessefelt er i krysningspunktet mellom allmennpedagogikk og spesialpedagogikk. Nokre stikkord er inkluderande praksis, utfordrande atferd, alternative læringsarenaer, lærar-elevrelasjonen og utdanningspolitikk.

Eg underviser innanfor ulike emner i spesialpedagogikk i grunnskulelærarutdanninga og i ulike etter- og videreutdanningstilbod for lærarar. Er også opptatt av profesjonsutvkling og kollektiv kopetanseutvikling, og er involvert i ordninga for desentralisert kompetanseutvikling (Dekomp) og Kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis. 


Underviser i

  • Spesialpedagogikk og inkluderande praksis
  • Atferdsproblematikk/psykososiale vanskar
  • Psykososialt læringsmiljø


Forskar på

  • Lærarens kompetanse i møte med utfordrande praksis
  • Inkluderande praksis/inkluderande læringsmiljø
  • Bruk av case i arbeidet med å utvikle profesjonelt skjønn


Forskargrupper

Underviser i
  • MGBPE101, Pedagogikk og elevkunnskap, emne 1 - Lærarrolla og elevane si læring og utvikling, 25/26
  • MGUSP201, Spesialpedagogikk 1, emne 2 - Psykososial utvikling og språk-, lese- og skrivevanskar, 25/26
  • MGUSP501, Spesialpedagogikk 2, emne 1 - Design av masterprosjekt, 25/26, emneansvarlig
  • MGUSP550, Spesialpedagogikk 2, emne 2 - Masteroppgåve, 25/26
  • TPE803, Psykososiale vanskar, 25/26

Publikasjonar

  • Casebasert refleksjon som pedagogisk handling : rom for utvikling av pedagogisk klokskap?

    Vigdis Stokker, Vibeke Solsvik Foldnes, Dziuginta Baraldsnes, Knut Eriksen Eide (2024)
  • Classroom Development Through Teacher-Researcher Collaboration.

    Tobias Christoph Werler, Vibeke Solsvik Foldnes, Åshild Berg-Brekkhus, Margaret Klepstad Færevaag (2021)
  • Atferdsutfordringer og det uforutsette

    Gerd Grimsæth, Vibeke Solsvik Foldnes, Tom Irgan (2018)
  • Pedagogisk handlingskompetanse i møte med utfordrende atferd

    Gerd Grimsæth, Vibeke Solsvik Foldnes, Tom Irgan (2018)