Førstelektor

Annette Kristoffersen Winje

Arbeids- og kompetanseområde

Underviser i
  • Barnehagelærerutdanningen

Forskar på
  • De yngste barna i barnehagen
  • Profesjonssamtalen
  • Fra Student til profesjonsutøver

Forskargrupper
Underviser i
  • BACHA401, Bacheloroppgåve, 24/25, emneansvarlig

Publikasjonar

  • Korleis er nyutdanna barnehagelærar sin bruk av rammeplanen i praksis? Diskursar som trer fram når dei nyutdanna barnehagelærar uttaler seg om bruken av rammeplanen

    Liv Ingrid Fjellanger, Maritha Berger Nylund, Annette Kristoffersen Winje, Sissel Aastvedt Halland (2024)
  • Den nyutdannede barnehagelærerens posisjonering og barnehagelærerens opplevelse av voksenfellesskapet i barnehagen etter noen år i yrket

    Sissel Aastvedt Halland, Annette Kristoffersen Winje (2024)
  • Fast spalteingress: Barnehagefaglige begreper kan tolkes på mange ulike måter, og når personalet skal gå løs på diskusjoner, kan det være en god hjelp å ha en felles beskrivelse å ta utgangspunkt i. I denne spalten presenteres begreper fra barnehagens rammeverk, teori og hverdagsliv. Fast spalte: Pedagogisk ordbok. Tittel på denne spalten: HELHETLIG LÆRING. Spaltister: Sissel Halland, førstelektor og Annette Kristoffersen Winje, førstelektor. Barnehagefolk 2024 (4) s. 102-105

    Sissel Aastvedt Halland, Annette Kristoffersen Winje (2024)
  • Når rommet blir den tredje pedagog – et barnehagebasert utviklingsarbeid

    Sissel Aastvedt Halland, Annette Kristoffersen Winje (2024)
  • Voksenrollens betydning for barns medvirkning på en småbarnsavdeling

    Sissel Aastvedt Halland, Annette Kristoffersen Winje (2024)
Vis alle
Laster...