KBP på tvers i Canvas
Prosjekteigar
Høgskulen på Vestlandet
Prosjekttype
Anvendt forskning
Prosjektperiode
Februar 2022 - Juni 2027
Prosjektsamandrag
Hensikt og problemstillinger
Formålet med forskningsprosjektet er å evaluere det digitale læringsverktøyet «KBP på tvers» for å kunne videreutvikle ressursene «KBP på tvers» og utvikle strategier for implementering av ressursen i utdanningene. Prosjektet er tredelt, og vi ønsker å utforske følgende tre delproblemstillinger:
#1: Hvordan bruker helse- og sosialfagstudenter ressursene i det digitale læringsverket «KBP på tvers»?
#2: Hvordan erfarer undervisere i helse- og sosialfagutdanninger å bruke det digitale læringsverket «KBP på tvers» i undervisning?
#3: Hvordan erfarer helse- og sosialfagstudenter å bruke det digitale læringsverket «KBP på tvers» i sin utdanning?
Metode
For å evaluere det digitale læringsverktøyet «KBP på tvers» vil vi samle inn både kvantitative og kvalitative data. Kvantitative data skal samles inn via brukerstatistikkrapporter fra Canvas, HVL sin læringsplattform (#1), og kvalitative data skal samles inn via intervjuundersøkelser blant brukere av «KBP på tvers», både lærere (#2) og studenter (#3). Hensikten med å samle inn både kvalitative og kvantitative data, og å inkludere både studenter og lærere, er å få et så bredt kunnskapsgrunnlag som mulig for å kunne videreutvikle ressursene og implementere de i utdanningene. Under beskrives metodene for de enkelte delprosjektene.