PS117 Psykososialt arbeid med barn i alderen 0-4 år
Emneplan for studieåret 2018/2019
Innhald og oppbygging
Studiet vil gå over 2 semester
Semester : 4 fellessamlingar a 2 dagar
Semester : 6 fellessamlingar a 2 dagar
Tema
Tidleg samspel og sped- og småbarnsutvikling. Tilknyting og psykisk helse. Modellar for utvikling og omgrep innan fagfeltet
Utviklingsforstyrringar, biomedisinsk risiko, reguleringsvanskar, risikofaktorar og beskyttelsesfaktorar
Foreldreskapet som utviklingsprosess. Samspel og omsorg ved risikofaktorar eller vanskar hos foreldre. Samspel og omsorg ved biomedisinske tilstandar hos barnet
Kartleggingsmetodar i vurdering av barnet si psykiske helse
Førebygging og ulike modellar for intervensjon og behandlingstiltak
Alliansebygging og samhandling med familiar og nettverk i utviklingsstøtte og oppfølging av barnet
Tverrfagleg og tverretatleg samarbeid kring familiar som treng oppfølging i endring og utvikling.
Evaluering av eige arbeid
Læringsutbytte
Kunnskap
Inngåande kunnskap om nyare forsking og teori kring aldersgruppa 0-4 år og om arbeid med sped- og småbarn og deira familiar
Avansert kunnskap om utvikling av sped- og småbarn si psykiske helse og klinisk forståing i forhold til nyare utviklingspsykologi og utviklingspsykopatologi med vekt på transaksjonsmodellen
Avansert kunnskap om kva innverknad ressursar og risiko, beskyttelse og belasting har å seie for normal- og problemutvikling
Spesialisert kunnskap om kartlegging av barn si utvikling og samspel ved hjelp av aktuelle kartleggingsverktøy og kartleggingsmetodar
Inngåande kunnskap om førebygging med særlig vekt på omsorg og utviklingsstøttande samspel
Spesialisert kunnskap om behandlingsmetodar for den aktuelle aldersgruppa
Ferdigheiter
Identifisere sped- og småbarn i risiko for utvikling av psykiske lidingar
Identifisere og analysere omsorgssvikt
Bruke ulike kartleggingsverktøy, samt analysere og gi tilbakemelding om resultat på følgjande:
Child Behavior Checklist (CBCL)
Caregiver-Teacher Report Form (C-TRF)
Ages and Stages Questionnaires (ASQ),
Ages and Stages Questionnaires , Social-Emotional Scale (ASQ-SE)
Vurdere forsking og faglitteratur kritisk, vurdere kva som er nyttig teori i arbeid med barn og unge
Nytte relevante metodar for fagleg utviklingsarbeid på ein sjølvstendig måte og formulere faglege resonnement
Vektlegge familieperspektivet, vurdere handlingsalternativ og etablere eigna tiltak og intervensjonsformer
Fremje familien sine ressursar og deira mestringsevne
Avansert evne til kritisk refleksjon over eiga hjelparrolle
Inngå i eit forpliktande samarbeid med andre instansar på tvers av faggrupper og nivå
Generell kompetanse
Utvida kompetanse om sped- og småbarns psykiske helse og etisk medvit på individ,-gruppe og systemnivå
Kommuniserer og deltek i analysar kring sped- og småbarn si utvikling i drøfting med føresette, kollegaer og fagpersonar i kommunale etatar og spesialisthelsetenesta
Brei kompetanse i forhold til vurdering av samarbeidsinstansar og val av eigna hjelpetiltak
Reflektere over utfordringar og muligheiter i tverrfagleg og tverretatleg praksis
Innsikt i eiga rolle som profesjonsutøvar i relasjon til sped- og småbarn og deira familiar samt andre profesjonar sine kunnskapsområde og roller
Bidra til nytenking og innovasjonsprosessar i sped- og småbarns feltet
Krav til forkunnskapar
Treårig høgskule- eller universitetsutdanning. Ein må arbeide minst 40% med aldersgruppa 0-4 og /eller deira familiar.
Undervisnings- og læringsformer
Samlingane vil variere mellom førelesing, gruppeøving, gruppearbeid med kasusframlegg/videopresentasjon. Rettleiingsgruppene vert leia av kliniske spesialistar innan sped- og småbarnsfeltet med relevant erfaring frå klinisk arbeid med barn i aldersgruppa 0-4 år.
Aktiv studentdeltaking samt sjølvstendige litteraturstudium mellom samlingane er nødvendig for å nå læringsutbyta i studiet.
Obligatorisk læringsaktivitet
Alle arbeidskrav skal vere godkjende før kandidaten kan levere oppgåve til sluttvurdering.
80% frammøte til undervising og rettleiingsgrupper
100% frammøte ved opplæring i standardiserte kartleggingsverktøy
Framlegg av klinisk arbeid/videopresentasjon i rettleiingsgrupper
Skriftleg vurdering av sjølvvald forskingsartikkel med relevans til studiet. Omfang 1500 ord, +/- 10 %.
Ved oppstart av andre semester skal studenten levere problemstilling og framdriftsplan for individuell skriftleg oppgåve
Vurderingsform
Ei individuell skriftleg oppgåve over sjølvalt fordjupingstema med relevans for studiet. Oppgåva skal byggje på teoretisk og forskingsbasert kunnskap og relaterast til problemstillingar på eigen arbeidsplass.
Problemstilling for oppgåva skal godkjennast av fagansvarleg. Omfang 4500 ord, +/- 10 %. Gradert karakter A-F
Studenten har rett på 2 timar rettleiing på oppgåva, der 1 time rettleiing er obligatorisk.