BARNP514 Samhandling og kommunikasjon i utøvande barnesjukepleie
Emneplan for studieåret 2025/2026
Innhald og oppbygging
Emnet legg vekt praktisk bruk av barnesjukepleiefagleg kunnskap ved systematisk observasjon, vurdering og monitorering av langvarig, akutt og/eller kritisk sjuke barn og unge i alle aldrar, planlegging og oppfølging av pasientforløp. Samhandling og kommunikasjon med omsorgspersonar og det sjuke barnet ved undersøkingar og behandling blir vektlagt spesielt. Pasientsikkerheit er sentralt i dette emnet.
Læringsutbytte
Ein student med fullført emne skal ha følgande totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskap:
Studenten…
- har avansert kunnskap om barnesjukepleie som fag og barnesjukepleiaren sin funksjon og ansvar i helsevesenet og samfunn
- har avansert kunnskap om barn sine fysiske, psykiske og sosiale utvikling
- har innsikt i barn sine grunnleggande behov og korleis komplikasjonar og utviklingsskadar kan førebyggast
- har kunnskap om medisinsk og kirurgisk behandling, samt barnesjukepleie ved akutt og/eller kritisk sjukdom eller skade
- har kunnskap om dei vanlegaste komplikasjonane ved akutt og/eller kritisk sjukdom og behandling
- har kunnskap om verknad /biverknad og administrering av medikament
Ferdigheiter:
Studenten …
- kan arbeide sjølvstendig innan avgrensa områder av praksisen
- kan identifisere ulike former for stress og meistringsmekanismar og ut frå dette kan ivareta den akutt og/eller kritisk sjuke pasienten og pårørande sine behov
- kan anvende ulike dokumentasjonsformar forsvarleg, kurveføring og rapportere den utførte sjukepleie i samarbeid med rettleiar
- kan under rettleiing anvende avansert medisinsk teknisk utstyr og har innsikt i risikomoment knytt til bruk av slikt utstyr
- kan ta ansvar for sikker medikamentadministrering
- kan overhalde hygieniske prinsipp, førebygge infeksjonar og bidra til pasienten sin sikkerheit
- kan kommunisere og samarbeide i det tverrfaglege teamet rundt pasienten
Generell kompetanse:
Studenten…
- kan utøve barnesjukepleie med respekt for pasienten- og pårørande sin integritet, ressursar og opplevingar
- kan kommunisere og samhandle med barnet, pårørande og teamet rundt pasienten
- kan delta i samhandling med pasientar og pårørande i ulike aldersgrupper, livssituasjonar og frå ulike kulturar ved akutt og/eller kritisk sjukdom
- kan reflektere over etiske dilemma i møte med pasientgruppa saman med rettleiar
- kan bidra til pasientsikkerheit i utøvinga av barnesjukpleie
- kan analysere etiske -, juridiske- og administrative forhold i utøving av barnesjukepleie
- kan søke opp forskingsbasert kunnskap i utøvinga av sjukepleie
Krav til forkunnskapar
Bestått emna:
- BARN512 - Samhandling, fagleiing, kunnskapsbasert praksis og helsepedagogikk i barnesjukepleia
- BARNP513 - Pasientsikkerheit, teknologi og digital kompetanse i utøvande barnesjukepleie
Undervisnings- og læringsformer
Praksisstudium med vekt på samhandling og kommunikasjon. Dagleg rettleiing frå i hovudregel ein barnesjukepleiar som bør ha rettleiarkompetanse. Ein fagperson frå utdanningsinstitusjonen bistår i pedagogiske spørsmål inkludert planlegging av læringsaktivitetar, rettleiingsmetodikk og evaluering. Klinikksamlingar og sjølvstudium.
Obligatorisk læringsaktivitet
Følgande obligatoriske læringsaktivitetar må vere godkjende for at studenten kan framstille seg til eksamen:
- Ei oppstartsamtale om læringsutbytte, ei midtvurderingssamtale, ei sluttvurderingssamtale.
- Deltaking i klinikksamlingar.
Vurderingsform
Praksis
Vurderingsuttrykk
Bestått/ikkje bestått. Kriterier for skikkavurdering må være innfridd (https://www.hvl.no/student/skikkavurdering/). Det er krav om 90% tilstedeværelse.
Ny eksamen
Ved ikkje bestått praksis må heile praksisperioden gjennomførast på nytt.
Hjelpemiddel ved eksamen
Alle
Meir om hjelpemiddel