Hopp til innhald

PS1-301 Vitskapsteori, metode og etikk

Emneplan for studieåret 2024/2025

Innhald og oppbygging

Emnet omhandlar sentrale vitskapsteoretiske tradisjonar og perspektiv, og fokuserer på korleis dei kjem til uttrykk i val av metode, analyse av data og formidling. Fokus er retta mot vitskapleg verksemd generelt, og forsking innan psykisk helsearbeid spesielt. Evne og vilje til å stille kritiske vitskapsteoretiske, metodologiske og etiske spørsmål ved korleis forskingsprosjekt planleggast, gjennomførast og formidlast i vitskapelige publikasjonar vert vektlagt. Sentrale tema som blir belyst er:

  • Vitskapsteori og metode
  • Litteraturstudie
  • Akademisk skriving
  • Datainnsamlingsmetodar for kvantitativ og kvalitativ metode

Læringsutbytte

Ein student med fullført emne har følgjande læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse.

Kunnskap: Studenten...

  • har inngåande kunnskap om vitskapsteoretiske tradisjonar og perspektiv
  • har inngåande kunnskap om karakteristika ved kvantitative forskingsmetodar og kvalitative forskingsmetodar
  • har inngåande kunnskap om etiske prinsipp for forsking, og evne til å kritisk vurdere etiske aspekt ved gjennomføring av et forskingsprosjekt
  • har inngåande kunnskap om prinsipp for akademisk kjeldehandtering og siteringspraksis.
  • har kunnskap om å planlegge, gjennomføre og evaluere kvalitetsforbetringsarbeid i helsetenesta
  • har inngåande kunnskap om etiske og metodiske utfordringar av spesielt stor relevans for psykisk helsearbeid

Ferdigheiter: Studenten...

  • kan kritisk evaluere metodologiske aspekt ved kvalitative og kvantitative forskingsprosjekt
  • kan identifisere og kritisk evaluere etiske aspekt ved kvalitetsforetringsarbeid/forskingsprosjekt
  • kan kritisk vurdere kjeldebruk i vitskapelige publikasjonar

Generell kompetanse: Studenten...

  • har innsikt i vitskapsteoretiske og metodologiske aspekt ved vitskapleg verksemd generelt
  • kan nytte kunnskapen til å stille kritiske vitskapsteoretiske, metodologiske og etiske spørsmål ved korleis forskingsprosjekt planleggast, gjennomførast og formidlast i vitskapelege publikasjonar

Krav til forkunnskapar

Ingen

Undervisnings- og læringsformer

Førelesingar, oppgåveskriving individuelt og i gruppe, kollokviegrupper, rettleiingsgrupper, seminar med diskusjonar, sjølvstudium.

Gruppeoppgåve basert på kritisk gjennomlesing av fagfellevurderte vitskapelige artiklar med spesiell relevans for fagfeltet. Munnleg framlegg i plenum.

Obligatorisk læringsaktivitet

Følgjande obligatoriske læringsaktivetar må vere godkjende før studenten kan framstille seg for sluttvurdering;

1. Oppgåve, der sentrale spørsmål knytt til vurdering av vitskaplege artikkel blir presenterte i gruppe.

2. Minst 80 % deltaking i rettleiingsgruppe (2 timar).

3. Obligatorisk deltaking i seminar.

Vurderingsform

Individuell skrifteleg skuleeksamen, 4 timar.

VurderingsuttrykkKarakterskala A - F, med A som beste karakter og karakteren F som ikkje bestått.

Hjelpemiddel ved eksamen

Ingen

Meir om hjelpemiddel

Fagleg overlapping

  • PS106 - Fagleg grunnlag for psykisk helsearbeid og rusproblematikk - Reduksjon: 3,5 studiepoeng