Mot mer levelige framtider

Forskerskolen NORBARN er klar for en ny ph.d.-samling. Høgskolen på Innlandet vil denne gangen være vertskap og hovedtemaet for samlingen er bærekraft.

Mandag 27. – tirsdag 28.mai arrangerer Høgskolen på Innlandet ph.d.-dag i Hamar. Samlingen er en lunsj til lunsj – samling med tittel «Mot mer levelige framtider: forskning om barndom, barnehage og barnehagelærerprofesjonalitet i en kompleks tid».
Samlingen organiseres av Liv Alice Pope, Svein Harald Bigum og Camilla Andersen, sammen med administrasjonen i NORBARN.

Samlingen vil ha fokus på bærekraft i barnehageforskningen, og ph.d.-studentene som er tilknyttet forskerskolen vil få gode foredrag fra Nanna Jordt Jørgensen ved Københavns professions Højskole, Jayne Osgood ved Middlesex University, Fikile Nxumalo, University of Toronto, samt Agnes Westgaard Bjelkerud. Program for samlingen kan du lese her.

Vi gleder oss til å treffes i Hamar!