Arbeids- og kompetanseområde
Universitetspedagogikk
Underviser i
HSPED801 Innføring i universitetspedagogikk
FD26 Utviklingsprosjekt
FD28 Kunstig intelligens (KI) i utdanning
FD32 Gruppelæring
Forskar på
Samarbeidslæring, aktiv læring, digital læring
Psykososiale forhold blant studenter
KI i høyere utdanning
SoTL (Scholarship of Teaching and Learning)
Lærerprofesjonalitet
Forskargrupper
Leder av forskergruppen Universitetspedagogikk
Publikasjonar
-
Getting started: Cultivating MSoTL-microcultures at the Norwegian Defence University College (NDUC)
-
Samarbeidslæring i kjemilaboratorieundervisningen for økt læring
-
Utvikling av en kontekstuell og kunnskapsbasert modell for læringsdesign
-
KI-moduler for ansatte ved HVL: Funn og implikasjoner
-
Utdanningslederes tilnærminger til KI i høyere utdanning. Hvordan kan vi styrke utdanningsledere som aktør i møtet med KI?
-
Validating the AI attitude scale (AIAS-4) and exploring attitudinal differences in a large sample of Norwegian university students
-
Generative AI in Action: Acceptance and Use Among Higher Education Staff Pre- and Post-training
-
"Kunnskapens sukker» og nye tankemønstre": Vi har undersøkt studenters refleksjoner om hvordan bruk av KI påvirker deres tenkning og læring
-
Gender Differences in the Use of Generative Artificial Intelligence Chatbots in Higher Education: Characteristics and Consequences
-
Getting started: Cultivating MSoTL-microcultures at the Norwegian Defence University College (NDUC)
-
Perceptions and Use of AI Chatbots among Students in Higher Education: A Scoping Review of Empirical Studies
-
Understanding University Students’ Acceptance of ChatGPT: Insights from the UTAUT2 Model
-
Unveiling the impact of AI chatbots on higher education: Insights from students
-
Hva skjer når studenter bruker kunstig intelligens som sparringpartner? Studenter bruker kunstig intelligens til å forstå vanskelig pensum. Det kan gå på bekostning av ekte samtaler med undervisere og medstudenter, mener forskere. Forskning.no
-
Initial (March 2023) uses and perceptions of ChatGPT in a sample of students and instructors at the University of Bergen (UiB), Norway
-
KI og læring i høyere utdanning: resultater fra HVLs KI-undersøkelse. Et studentperspektiv
-
Presentasjon av resultater fra HVLs KI-undersøkelse: det første kunnskapsgrunnlaget
-
Cooperative Learning and Jigsaw Structures in STEM: A workshop and introduction
-
Cooperative Learning in Oceanography
-
HVL-studenters bruk og oppfatninger av KI-chatboter i utdanning: https://hdl.handle.net/11250/3100624
-
Lektor Lomsdalens innfall: Samarbeidslæring i praksis. Podcast.
-
Cooperative Learning in Undergraduate STEM Education: Applications and Outcomes
-
Cooperative Learning and Jigsaw: An Introduction
-
Digital samarbeidslæring i høyere utdanning.
-
Interdependence between Perceived Cooperative Learning, Sense of Belonging, and Generic Skills in Undergraduate STEM Education
-
Cooperative learning goes online: Teaching and learning intervention in a digital environment impacts psychosocial outcomes in biology students
-
A Presentation of Cooperative Learning and How to Facilitate It
-
Digital cooperative learning in higher education
-
Co-operative learning in undergraduate mathematics and science education: A scoping review
-
Why choose psychology? An investigation of Norwegian high school students
-
Why Choose Psychology? An Investigation of High School Students
-
The Development of the Psychology Subject in Norwegian Senior High Schools and the Field of Subject Didactics in Psychology in Norwegian Teacher Education
-
Self-efficacy and insecurity among senior high school psychology teachers in Norway