Arbeids- og kompetanseområde
Eg er utdanna lektor i norsk og historie og har ein ph.d. i sosiolingvistikk. Eg er oppteken av sosiale og samfunnsstrukturelle vilkår for språkbruk og språkval, og eg har særleg arbeidd med språkforvaltning, språkpolitikk, språklege rettar, språkideologiar og språkhaldningar.
Eg leiar forskargruppa Lesing, skriving og språkutvikling (LSS) og er medlem av det språkpolitiske utvalet ved HVL.
Underviser i
- Norsk
- Vitskapsteori og metodologi
- Språk og språkdidaktikk
Forskar på
- Sosiolingvistikk
- Språkpolitikk og språkforvalting
- Norskdidaktikk
Forskargrupper
Lesing, skriving og språkutvikling (LSS)
Språk og samfunn
- MGBNO101, Norsk 1, emne 1 - Begynnaropplæringa, 25/26
- MGUNO503, Norsk 3, emne 3 - Prosjektførebuande emne, 25/26, emneansvarlig
- MGUNO550, Norsk 3, emne 4 - Masteroppgåve, 25/26
- MGUNOR302, Norsk på ungdomssteget 1: Språk, kultur og historie, 25/26
- NOB802N, Norsk 1, emne 2 - Norsk på mellomsteget , 25/26
- NORU802N, Norsk 1, emne 2 - Litteratur- og tekstkunnskap, 25/26
- NSS801, Undervisning i nynorsk som sidemål, 25/26
Publikasjonar
-
Kommunal språkpolitikk. Prestisjeplanlegging som nynorskfremjing.
-
Nynorsk i livsløpet
-
Language policy for minoritised languages in Norway: the cases of Nynorsk and Sámi
-
Walking tour methodology in the study of schoolscapes
-
Språkpolitikk for minoriserte språk i Noreg: nynorsk og samisk
-
An ethnographic study on Nynorsk in Norwegian kindergartens: Findings and challenges
-
Language policy on the ground in Norwegian kindergartens
-
Tourist guide technique i studiar av lingvistisk landskap
-
Om språk- og tekstkvardagen i barnehagen: Funn frå Multilit
-
Multilingualism, politics, social justice and language activism
-
Språkpolitikk, normer og skriftspråksideologiar
-
Å vere ein språkhistorisk aktør: Podkast som undervisingsform i norsk språkhistorie
-
Podkast som undervisingsform: språkhistorisk aktørskap i møte med nynorsk
-
The Norwegian language situation: Nynorsk
-
Morsmålet si stilling i politikk og praksis i høgare utdanning
-
Å utvikle historisk medvit gjennom podkast som undervisingsform
-
Sociolinguistic situation in Norway: written and spoken heterogeneity
-
Nynorsk in academia: policies, practices, and ideologies
-
På frisisk er det meldingsspråk eller ingenting
-
Språksnakk. Kva er eit minorisert språk?
-
Ektefølt eller tildelt ansvar? Morsmålet si stilling i politikk og praksis i høgare utdanning
-
Språkforskaren som fekk kongens gull
-
Å vere ein språkhistorisk aktør: Podkast som undervisingsform i norsk språkhistorie
-
Language policy formation in higher education: discursive tension and legitimacy-seeking deliberation
-
Språkdebatt: God norsk ved HVL (Forskningsdagane)
-
Jorunn har forska på nynorsk og samisk i akademia: – Enormt viktig val
-
Jorunn (31) frå Jølster har fått kongens gullmedalje
-
Ivar Aasen-minneforedraget 2021: Nynorsken – det inngjerda nasjonalspråket
-
Digital bokkafé med Jorunn Simonsen Thingnes
-
Å velje det autentiske. Nynorsk som hovudmålform ved Høgskulen på Vestlandet
-
Å velje minoriserte språk: Samisk i akademia
-
Å velje eit minorisert språk: mellom språkpolitiske ideal og språkleg realitet
-
Jorunn set språkpolitikk under lupa
-
Minoriserte språk
-
Samisk i høgare utdanning – nye nyansar i språkpolitikken
-
Språkpolitikk. Sogn og Fjordane i dag.
-
Nynorskbrukarar styrkar stereotypiar om seg sjølv
-
Nynorsk som hovudmålform: Det språkpolitiske spenningsfeltet mellom ideal og konkretisering av ønskt praksis
-
Å velje minoriserte språk. Språkpolitikk og språkval i akademia
-
Å velje minoriserte språk i akademia
-
Establishing language policy: Conflicting interests in Norwegian academia
-
Nynorsk som hovudmålform: det språkpolitiske spenningsfeltet mellom ideal og konkretisering av ønskt praksis
-
Making linguistic choices at a Sámi University: negotiating visions and demands
-
Språkval ved Samisk høgskule: i spenningsfeltet mellom visjonar og krav
-
Establishing language policy: Conflicting discourses in Norwegian academia
-
Language policies in the High North: Making Indigenous language choices in globalised academia
-
Language policies in the High North: Making non-majority language choices in globalised academia
-
Language policies in the High North: Making non-majority language choices in globalised academia
-
Language policy in Norwegian academia: A language policy in the making at Western Norway University of applied Science
-
Nynorsk in higher education: policy and practice
-
Language policies in the High North: Mak-ing non-majority language choices in the globalised academia
-
Language management in Norwegian academia
-
Vegen til målet. Sosial mobilitet for språket og gjennom språket
-
Ein ny språkpolitikk blir til: språkpolitiske retningslinjer ved Høgskulen på Vestlandet
-
Language management in Norwegian Academia
-
Morsmålsdagen
-
Language rights at Norwegian universities – respected or violated?