Instituttleiar

Kristin Ran Choi Hinna

Arbeids- og kompetanseområde

Førstelektor i matematikkdidaktikk 

Leder av Forskerforbundets forening for lærerutdanning

 



Forskar på
  • Skriver lærebøker i matematikk

Forskargrupper

Publikasjonar

  • Kunnskapsløftet

    Kristin Ran Choi Hinna, Mona Røsseland (2022)
  • Språk og didaktiske verktøy

    Kristin Ran Choi Hinna, Reinert Andre Rinvold (2022)
  • Statistikk og sannsynlighet

    Reinert Andre Rinvold, Trond Stølen Gustavsen, Trude Sundtjønn, Kristin Ran Choi Hinna (2022)
  • Algebra

    Reinert Andre Rinvold, Trond Stølen Gustavsen, Kristin Ran Choi Hinna, Trude Sundtjønn (2022)
  • Tall

    Reinert Andre Rinvold, Kristin Ran Choi Hinna, Trond Stølen Gustavsen, Trude Sundtjønn (2022)
  • Geometri og måling

    Trond Stølen Gustavsen, Kristin Ran Choi Hinna, Reinert Andre Rinvold, Trude Sundtjønn, Andrea Hofmann (2022)
  • QED1-7 Matematikk for grunnskolelærerutdanningen, Bind 1, 2. utgave

    Trond Stølen Gustavsen, Reinert Andre Rinvold, Kristin Ran Choi Hinna, Trude Sundtjønn (2022)
  • TIM lærerveiledning

    Maurizio Bertolini, Elena Cangemi, Tor-Helge Allern, Silje Folkestad, Mona Røsseland, Kristin Ran Choi Hinna (2022)
  • TIM (Theatre in mathematics) Methodology document

    Maurizio Bertolini, Elena Cangemi, Tor-Helge Allern, Silje Birgitte Folkedal, Mona Røsseland, Kristin Ran Choi Hinna (2022)
  • Én, to, tre, fire... er ingen spøk

    Kristin Ran Choi Hinna (2018)
  • Innledning

    Kristin Ran Choi Hinna (2018)
  • Språkopplæring på småskoletrinnet

    Kristin Ran Choi Hinna, Lila Marie Moberg, Nora Johanne E Lindén (2018)
  • QED 1-7: Matematikk for grunnskolelærerutdanningen: Bind 2

    Trond Stølen Gustavsen, Kristin Ran Choi Hinna, Inger Christin Borge, Peer Sverre Andersen (2014)
  • QED 5-10. Matematikk for grunnskolelærerutdanningen. Bind 2

    Trond Stølen Gustavsen, Kristin Ran Choi Hinna, Inger Christin Borge, Peer Sverre Andersen (2014)
  • Å undre seg er begynnelsen til større innsikt

    Kristin Ran Choi Hinna (2014)
  • Teacher educator’s beliefs to mathematics

    Kristin Ran Choi Hinna, Knut Ole Lysø (2013)
  • Grunnleggende ferdigheter i matematikk

    Gjert-Anders Askevold, Kristin Ran Choi Hinna (2013)
  • Norske lærerutdannere

    Kristin Ran Choi Hinna, Knut Ole Lysø (2012)
  • QED 1-7 : Matematikk for grunnskolelærerutdanningen. Bind 1

    Kristin Ran Choi Hinna, Reinert Andre Rinvold, Trond Stølen Gustavsen (2012)
  • QED 5-10 : matematikk for grunnskolelærerutdanningen. Bind 1

    Kristin Ran Choi Hinna, Reinert Andre Rinvold, Trond Stølen Gustavsen (2011)
  • TEDS-M studien i Norge: Noen resultater omkring lærerutdanneres holdning til påstander omkring matematikk

    Kristin Ran Choi Hinna (2010)
  • Fra den internasjonale TEDS-M-studien: Lærerutdanneres oppfatning om matematikk

    Kristin Ran Choi Hinna, Knut Ole Lysø (2010)
  • Dynamic Content Manager i matematikk

    Kristin Ran Choi Hinna (2010)
  • TEDS-M - et innspill i forhold til ny lærerutdanning?

    Kristin Ran Choi Hinna, Knut Ole Lysø (2010)
  • Fra den internasjonale TEDS-M-studien: Lærerutdanneres oppfatning om matematikk

    Kristin Ran Choi Hinna, Knut Ole Lysø (2010)
  • TEDS-M

    Kristin Ran Choi Hinna (2009)
  • Dynamic Content Manager ? A New Conceptual Model for E-Learning

    Terje Kristensen, Yngve Lamo, Kristin Ran Choi Hinna, Grete Oline Hole (2009)
  • Dynamic content manager - en grafbasert læringsmodell utprøvd i matematikkundervisningen

    Kristin Ran Choi Hinna, Grete Oline Hole, Terje Kristensen, Yngve Lamo, Sigvat Eide (2009)
  • TEDS-studien og ny grunnskolelærerutdanning

    Knut Ole Lysø, Kristin Ran Choi Hinna (2009)
  • TEDS-M - et innpill i forhold til ny lærerutdanning?

    Kristin Ran Choi Hinna, Knut Ole Lysø (2009)
  • A conceptual model for e-learning in mathematical education

    Kristin Ran Choi Hinna, Grete Oline Hole, Terje Kristensen, Yngve Lamo, Sigvat Eide (2008)
  • TEDS-M presentasjon Matematikk i lærerutdaningen

    Kristin Ran Choi Hinna (2007)
  • Rapport om Studiestøttesystemer ved NVU Fagforum for studiestøttesystem i 2006-2007

    Kristin Ran Choi Hinna, Svend Andreas Horgen, Arne Langøen, Karsten Tillerli, Anne Wally Ryan (2007)
  • Different E-learning Paradigms - a survey

    Terje Kristensen, Yngve Lamo, Grete Oline Hole, Kristin Ran Choi Hinna (2007)
  • Different E-learning Paradigms- A Survey Nye -elæringsparadigmer introduseres nå ved Høgskolen i Bergen som en oppfølging av tidligere systemer som har vært initiert og gjennomført her. Disse nye e-læringsparadigmene er DPG og DCM. I det siste utnyttes ideen om Concept Map for å modellere relasjoner mellom kunnskapselementer som kan skapes av instruktøren eller utdanneren

    Terje Kristensen, Yngve Lamo, Grete Oline Hole, Kristin Ran Choi Hinna (2007)
  • Bruk og egnethet av fire LMS

    Olav Skundberg, Svend Andreas Horgen, Stein Meisingseth, Hugo Nordseth, Knut Ekker, Arne Breistein (2007)
  • Integrering av Studiestøttesystem

    Kristin Ran Choi Hinna (2006)
  • Rapport om studiestøttesystem ved NVU Forum for Studiestøttesystemgruppen

    Kristin Ran Choi Hinna, Morten Lindeland, Svend Andreas Horgen, Anne Wally Ryan, Karsten Tillerli, Arne Langøen (2006)
  • Kvalifisering av nettlærere- Nettverksuniversitets kokebok

    Grete Oline Hole, Kristin Ran Choi Hinna (2005)
  • Å undre seg er begynnelsen til større innsikt

    Kristin Ran Choi Hinna (2005)
  • Å undre seg er begynnelsen til større innsikt

    Kristin Ran Choi Hinna (2005)
  • Forskningsmuligheter innen e-læring

    Kristin Ran Choi Hinna (2005)
  • Rapport om forskning og utvikling innen e-læring

    Hugo Nordseth, Arne Breistein, Morten Lindeland, Tore Berg Hansen, Kristin Ran Choi Hinna, Karsten Tillerli (2005)
  • Rapport om forskning og utvikling innen e-læring : fagforum for FoU ved Nettverksuniversitetet 2004-2005

    Hugo Nordseth, Arne Breistein, Morten Lindeland, Tore Berg Hansen, Kristin Ran Choi Hinna, Karsten Tillerli (2005)
  • Teknisk verktøy eller didaktisk virkemiddel noen reflekterende betraktninger rundt IKT

    Kristin Ran Choi Hinna, Grete Oline Hole (2005)
  • matemania - til lek og læring i matematikk

    Kristin Ran Choi Hinna (2005)
  • Å lykkes med... matematikk i lærerutdanningen

    Kristin Ran Choi Hinna (2004)
  • ICT - A useful Teaching Device or a Lot of Hot Air?

    Grete Oline Hole, Kristin Ran Choi Hinna (2004)
  • Rammeplaner, IKT og fag

    Kristin Ran Choi Hinna (2003)
  • IKT og matematikk i lærerutdanningen - erfaringer fra PLUTO-prosjektet,

    Kristin Ran Choi Hinna (2003)
  • Nya möjligheter för kompetenseuppbyggnad - et skandinaviskt perspektiv

    Kristin Ran Choi Hinna (2003)
  • Fagseminar i matematikk

    Kristin Ran Choi Hinna (2003)
  • ICT in Norwegian Education

    Kristin Ran Choi Hinna (2003)
  • På sporet etter Piaget og Vygotsky i norske klasserom

    Ida Margrethe Knutsen, Kristin Ran Choi Hinna, Tjalve Gjøstein Madsen (2002)
  • Erfaringer fra PLUTO prosjekt i lærerutdanningen ved HiB

    Kristin Ran Choi Hinna (2002)
  • Refleksjon over studitilbud på nettet

    Kristin Ran Choi Hinna, Grete Oline Hole (2002)
  • Matematikk, en utfordring i utdanninga

    Kristin Ran Choi Hinna (2002)
  • Med papir som innfallsvinkel til geometri

    Kristin Ran Choi Hinna (2001)
  • Papirbretting

    Kristin Ran Choi Hinna (2000)
  • Origami som en del av barnehagens hverdag

    Kristin Hinna (2000)
  • Tiltak mot matematikkangst

    Kristin Hinna (2000)
  • Matematikk som allemannseie

    Kristin Hinna (2000)
  • Origami

    Kristin Hinna, Bjørg Kristin Selvik, Marit Johnsen Høines, Aasmund Kvamme (1999)
  • Origami - geometriaktivitet på barnetrinnet

    Kristin Hinna, Tone Dalvang, Vetle Rohde (1999)
  • Hvordan brette matematiske figurer i 2D og 3D

    Kristin Hinna (1999)
  • Mattebøker uten lærerveiledning

    Kristin Hinna (1999)
  • Origami - geometri på barnetrinnet

    Kristin Hinna, Ole Einar Torkildsen (1998)