Arbeids- og kompetanseområde
Sykepleie, samfunnsfag og organisatorisk kompetanse.
Underviser i
- Hygiene
- Pasientsikkerhet
- Gastrosykepleie
Forskar på
- Simulering
- Sykepleieres arbeidstidspreferanser
- Trygg overføring - tjenestesamhandling ved utskrivelse fra sykehus
- Smerte, munnhelse og delirium
- Overføringer av personer med store og sammensatte behov innad i kommunens helse- og sosialtjenester
- RADP1, Klinisk praksis - pasienten i sentrum, Vår 2026
- SYKB100, Grunnleggande sjukepleie, Høst 2025
- SYKB110, Danning og akademisk handverk, Høst 2025
- SYKB110, Danning og akademisk handverk, Vår 2026
- SYKB120P, Praksisstudie, Grunnleggande sjukepleie, Vår 2026, emneansvarlig
- SYKB120P, Praksisstudie, Grunnleggande sjukepleie, Høst 2025, emneansvarlig
- SYKB200, Sjukepleie ved akutt, kronisk og kritisk sjukdom, Høst 2025
- SYKB390, Bacheloroppgåve, Vår 2026
- SYKB390, Bacheloroppgåve, Høst 2025
Publikasjonar
-
Slik blir du en mester på å veilede masterstudenter
-
Studentinvolvering i forskningsprosjekt
-
Kartlegging av smerte, munnhelse og delirium hos personer med demens i sykehjem. Studentinvolvering i forskningsprosessen.
-
Smerte, munnhelse og delirium i sykehjem. Studentdeltakelse i forskningsprosessen.
-
Trygg overføring ved utskrivelse fra sykehus til hjemmet - Tjenestesamhandling mellom sykepleiere i sykehus og kommunehelsetjenesten
-
Studenter deltok i forskning på smerte, munnhelse og delirium
-
Scenario-based simulation training as a method to increase nursing students’ competence in demanding situations in dementia care. A mixed method study.
-
Kunnskapsbasert praksis i sykepleierutdanning - et implementeringsprosjekt
-
Kunnskapsbasert praksis i sykepleierutdanning - et implementeringsprosjekt
-
Danningsperspektiver på simulering i profesjonsutdanning Bildung perspectives on simulation in professional education
-
Heltid eller deltid? Sykepleieres arbeidstidspreferanser
-
GAP OPP! Sykepleieres bruk av kartleggingsverktøy for munnhelse hos eldre pasienter
-
Scenario-based simulation training as a method to increase nursing students’ competence in demanding situations in dementia care. A mixed method study.