Førsteamanuensis

Lillian Ylvisåker Pedersen

Arbeids- og kompetanseområde

Eg er utdanna barnehagelærar, har mellom- og hovudfag i barnehagepedagogikk og doktorgrad i utdanningsvitskap. På HVL arbeider eg som førsteamanuensis og administrer og underviser i ulike klassar og emner på barnehagelærarutdanninga og på master i barnehagekunnskap. Eg rettleiar bachelor-, master- og PhD- kandidatar, og eg er FOU-koordinator i lærarutdanningbarnehageprosjektet og forskingsgruppeleiar for "Kvardagsliv i barnehagen". Forskinga mi er retta mot barnehage og barnehagelærarutdanninga, og eg er spesielt interessert i å undersøke koplinga mellom bevegelse og danning, interaksjonar og samskaping.



Underviser i
  • Pedagogikk, spesielt knytt til leik, barns sjølvutvikling og kompetanseutvikling i personalgrupper

Forskar på
  • Barn, barnehage, bevegelse og danning
  • Barnehagelærarutdanning, studentar, lærarar, verkstad og samskaping
  • Barn som samskapande medborgarar 

Forskargrupper

Publikasjonar

  • Avlogget - også i barnehagen?

    Sigrid Bøyum, Lillian Ylvisåker Pedersen, Hege Fimreite, Hilde Christine Hofslundsengen (2024)
  • Barnehagelærarar si forståing av rettleiing etter kollektiv vidareutdanning i eigen barnehage

    Hege Fimreite, Liv Ingrid Fjellanger, Lillian Ylvisåker Pedersen, Hilde Christine Hofslundsengen (2024)
  • Lærarrolla i barnehagelærarutdanninga - tradisjonalist eller samskapar?

    Hege Fimreite, Lillian Ylvisåker Pedersen, Anne Grethe Sønsthagen, Øyvind Glosvik (2024)
  • Erfaringer fra FOU-samarbeid med fire lærerutdanningsbarnehager ved Høgskulen på Vestlandet (Pilotperioden, 2021-2024)

    Lillian Pedersen, Ruth Ingrid Skoglund, Hege Wergedahl, Mari Engesæter, Remi Kaldhusseter, Johanne Geitung Håvik (2024)
  • Workshops in Early Childhood Teacher Education in Norway

    Lillian Pedersen, Hege Fimreite, Anne Grethe Sønsthagen, Øyvind Glosvik (2024)
  • Teaching Roles and Transformative Learning through Workshops in Early Childhood Teacher Education in Norway

    Hege Fimreite, Lillian Pedersen, Anne Grethe Sønsthagen, Øyvind Glosvik (2024)
  • Success of and barriers to workshop methodology: Experiences from Exploration and Pedagogical Innovation Laboratories (EX-PED-LAB)​

    Hege Fimreite, Elin Eriksen Ødegaard, Øyvind Glosvik, Anne Grethe Sønsthagen, Czarecah Tuppil Oropilla, Lillian Pedersen (2024)
  • Knowledge about research and facilitation of co-creation with children. Protocol for the article “scoping review of research about co-creation with children”

    Bjarnhild Samland, Tone Larsen, Lillian Pedersen (2024)
  • Norwegian ECEC teachers' play practices with children aged 2-3 years

    Lillian Pedersen, Hege Fimreite, Hilde Christine Hofslundsengen (2024)
  • Lærarrolla i utdanningsverkstad

    Hege Fimreite, Lillian Pedersen, Anne Grethe Sønsthagen, Øyvind Glosvik (2024)
  • Barnehagelærarars leikepraksisar med barn i alderen 2-3 år, i lys av teorien om praksisarkitektur

    Hege Fimreite, Lillian Pedersen, Hilde Christine Hofslundsengen (2023)
  • Uteleik og barns trivsel, utvikling og læring

    Lillian Pedersen (2023)
  • Teachers’ interactions with children in micro-level transitions in Norwegian preschools

    Lillian Pedersen, Astrid Reidun Berglid Bakken, Kjersti Johannessen, Sigrid Bøyum (2023)
  • Practice architecture of Norwegian ECEC teachers' interactions in play with children aged 2-3 years

    Hege Fimreite, Lillian Pedersen, Hilde Christine Hofslundsengen (2023)
  • Kvalitet i samspelet mellom personale og barn i norske barnehagar

    Lillian Pedersen, Elisabeth Bjørnestad (2023)
  • Kva kompetanser treng barnehagelæreren i framtidas barnehage?

    Lillian Pedersen, Solveig Østrem (2023)
  • Kompetanseheving i barnehagen: Everything. Everywhere. All at once?

    Lillian Pedersen (2023)
  • Hva kjennetegner samspillet mellom ansatte og barn i norske barnehager?

    Silje Wiken Sandgrind, Lillian Pedersen (2023)
  • Samanhengen mellom størrelse på barnehagar og kvalitet

    Solveig Svarstad, Lillian Pedersen (2023)
  • Leiken - barnas domene?

    Lillian Pedersen, Anne Greve (2022)
  • Quality in the interactions between children and staff in context of play.

    Lillian Pedersen, Merete Nornes-Nymark (2022)
  • Expanding or limiting the space of opportunity - Preschool teachers´ interactions with children in transition situations.

    Lillian Pedersen, Sigrid Bøyum (2022)
  • Kvalitet i samspelet mellom barn og personale i norske barnehagar

    Lillian Pedersen, Elisabeth Bjørnestad, Merete Nornes-Nymark, Mari Engesæter, Eivind Aadland (2022)
  • Kjære barnehagelærere - stå opp for den kunnskapen dere har

    Hilde Christine Hofslundsengen, Lillian Pedersen, Sigrid Bøyum, Hilde Alme, Hege Fimreite, Astrid Reidun Berglid Bakken (2022)
  • Fem år gamle barn i bevegelse på barnehagens leikeplass. Eit blikk på samanhengen mellom barns bevegelsesmoglegheiter og danningsprosessar

    Lillian Pedersen (2022)
  • Quality in the interaction between staff and children in Norwegian kindergartens observed with ECERS-R

    Lillian Pedersen, Merete Nornes-Nymark, Elisabeth Bjørnestad, Mari Engesæter, Eivind Aadland (2022)
  • Dynamical forms of vitality: An exploration of preschool teachers` interaction with children in transitions

    Lillian Pedersen (2022)
  • The moment of play and movement

    Lillian Pedersen (2022)
  • Fysisk aktiv leik

    Lillian Pedersen, Kjersti Johannessen (2021)
  • Kjensla av leikeplassen

    Lillian Pedersen (2021)
  • Visste du at bevegelsen og augneblikket kan vere viktig for barns moglegheiter til å bli inkluderte i leik?

    Lillian Pedersen (2021)
  • The association between preschool quality and objectively assessed physical activity among Norwegian preschoolers

    Kjersti Johannessen, Elisabeth Bjørnestad, Ada Kristine Ofrim Nilsen, Einar Ylvisåker, Merete Nornes-Nymark, Mari Engesæter (2020)
  • The moment of play and movement: A qualitative study of children`s playful shared movements.

    Lillian Pedersen, Vegard Fusche Moe (2020)
  • Kjensla av leikeplassen. Ei kvalitativ undersøking av fem år gamle barn sine bevegelsespraksisar i barnehagen.

    Lillian Pedersen (2020)
  • Barna møter mobilt materiale i bevegelsesleik

    Lillian Pedersen (2020)
  • Fysisk aktivitet og kvalitet i barnehagen. Samanheng mellom barnehagekvalitet og objektivt målt fysisk aktivitetsnivå.

    Kjersti Johannessen, Ada Kristine Ofrim Nilsen, Einar Ylvisåker, Merete Nornes-Nymark, Mari Engesæter, Elisabeth Bjørnestad (2019)
  • Når barna møter leikeplassen - eit kjønnsperspektiv på barnas rørslemoglegheiter

    Lillian Pedersen (2019)
  • Children`s Embodied Experiences on the Preschool Playground

    Lillian Pedersen (2018)
  • "Det gjer eg ikkje ...". Barns rørsleutfordringar på barnehagens leikeplass.

    Lillian Pedersen (2017)
  • Children`s embodied experiences in the preschool playground. A phenomenological approach.

    Lillian Pedersen (2017)
  • Språkmiljø i barnehagen - reproduksjon av ulikhet?

    Sigrid Bøyum, Hilde Hofslundsengen, Lillian Pedersen, Kjersti Sandnes Haukedal (2016)
  • "Risk" and Physcial Activity in ECEC

    Lillian Pedersen, Anne Greve (2015)
  • Innledning

    Anne Greve, Lillian Pedersen, Hege Gjerde Sviggum (2015)
  • Utviklingsarbeid og faglighet i barnehagen

    Lillian Pedersen, Sigrid Bøyum, Kjersti Sandnes Haukedal (2015)
  • Lek som ramme for barns identitetsdanningsprosesser : en casestudie av fire femåringer i barnehagen

    Lillian Pedersen (2015)
  • Faglighet i barnehagen

    Anne Greve, Lillian Pedersen, Hege Gjerde Sviggum (2015)
  • Literacy Activities in Preschool

    Sigrid Bøyum, Lillian Pedersen (2014)
  • Barnehagens språkmiljø som kvalitetsindikator

    Sigrid Bøyum, Lillian Pedersen, Kjersti Sandnes Haukedal (2013)
  • Language Environment as a Quality Indicator in Norwegian Preschools

    Sigrid Bøyum, Lillian Pedersen, Kjersti Sandnes Haukedal (2013)
  • Emergent Literacy Environment as a Quality Indicator in Norwegian Preschools

    Sigrid Bøyum, Lillian Pedersen, Kjersti Sandnes Haukedal (2013)
  • Arbeid med lokalt utviklingsarbeid som faktor i studentane si utvikling som pedagogiske leiarar

    Lillian Pedersen (2013)
  • Læringsbegrepet i barnehagens læreplaner

    Lillian Pedersen, Mari Engesæter, Kjersti Sandnes Haukedal, Hilde Christine Hofslundsengen, Ingrid Fossøy (2013)
  • Sogndal: UTEstedet uten friluftsbarnehage

    Jostein Sanderud, Kjersti Johannessen, Lillian Pedersen (2013)
  • "What did you learn in pres-school today?" Om læringsbegrepet i rammeplanen

    Ingrid Fossøy, Lillian Pedersen, Mari Engesæter, Kjersti Sandnes Haukedal, Hilde Christine Hofslundsengen (2012)
  • Samarbeid som drivkraft : framtidsretta førskulelærarutdanning

    Synneva Helland, Kjersti Sandnes Haukedal, Lillian Pedersen (2012)
  • Hva skal barnehagen være for de yngste barna?

    Lillian Pedersen, Mari Engesæter, Anne Greve (2012)
  • Eittåringen møter barnehagen

    Lillian Pedersen, Mari Engesæter (2011)
  • Eittåringen møter barnehagen

    Lillian Pedersen, Mari Engesæter (2011)
  • Førskulelærarstudentar si profesjonelle identitetsdanning

    Lillian Pedersen (2011)
  • Om studentenes prosess i valg av problemstilling til bacheloroppgaven

    Lillian Pedersen, Mari Engesæter (2011)
  • Møtet mellom student og øvingslærar som arena for utvikling av didaktisk fagkompetanse

    Lillian Pedersen (2010)