Arbeids- og kompetanseområde
Jeg er professor i pedagogikk og faglig leder av ph.d.-programmet "Studier av danning og didaktiske praksiser".
Jeg forsker og underviser på
- komparativ pedagogisk forskning
- danningsteori
- utdanning og sosial ulikhet
- migrasjon og utdanning
- interkulturell pedagogikk
- lærerforskning
- internasjonalisering
- vitenskapsteori,
- Kritische Erziehungswisseschaft
- praxeologisk (pedagogisk) forskning
- pedagogisk sosiologi.
HORIZON2020: Pioneering Policies and Practices Tackling Educational Inequalities in Europe --- Website: www.pioneered-project.eu
- ph.d.-program "studier av danning og didaktiske praksiser" og Pedagogikk i grunnskolelærerutdanningen (eks.: danningsteori, praksisteori, vitenskapsteori, forskningsmetodikk, interkulturell pedagogikk, pedagogisk sociologi,lærerprofesjon)
- danning og sosiale ulikhet, danningsteori, interkulturell og internasjonal danning, profesjonsforskning, danning i et globalt perspektiv, utdanningspolitikk, komparativ danningsforskning
- HORIZON2020: Pioneering Policies and Practices Tackling Educational Inequalities in Europe Website: www.pioneered-project.eu
- Forskningscluster: Kritisk og praksisorientert danningsforskning
Publikasjonar
-
Editorial: Globale Solidarität und Verantwortung
-
Researching ‘liquid integration’: breaking new ground for processual and contingent methodology.
-
Case Study of a Norwegian Pioneering Practice Tackling Educational Inequality
-
PIONEERED: Elaborating the link between social and educational policies for tackling educational inequalities in Europe
-
The Principle of Hope: Bloch’s contribution to the praxiological understanding of education
Vis alle