Arbeids- og kompetanseområde
Vernepleie, vernepleiefaglig teori, funksjonshemming og likestilling (CRPD)
Deltakelse og tilrettelegging for deltakelse (nedbygging av samfunnsskapte barrierer) for personer med utviklingshemming
Inkludering av personer med utviklingshemming som ansatte i ordinære bedrifter, læringsprosesser i organisasjoner
Studentdrevet undervisning (hverandreundervisning/collective peer teaching) i høyere utdanning
Studentdrevet veiledning (hverandreveiledning/peer assessment and feedback) knyttet til hjemmeeksamener i høyere utdanning
Faglig veiledning, tverrfaglig refleksjon og refleksivitet
Forskar på
- Uformell tvang
- Arbeidsinkludering av personer med nedsatt funksjonsvne
- Studentdrevet undervisning
- Studentdrevet veiledning
- Integrering av KI i studenters arbeid med hjemmeeksamener
- MASM530, Miljøterapeutisk arbeid - metodiske tilnærmingar , Høst 2025
- VPD220, Inkludering, deltaking og vernepleierens samfunnsansvar, Høst 2025
- VPL210, Helsefremming og helsehjelp , Høst 2025
- VPL220, Inkludering, deltaking og vernepleiarens samfunnsansvar , Vår 2026
- VPL300, Vernepleiefaglig arbeid mellom individ og system, Høst 2025, emneansvarlig
- VPL310, Velferd, samhandling og prosjektarbeid, Vår 2026
- VPL390, Bacheloroppgave , Vår 2026
Publikasjonar
-
Å slippe til. Nedbygging av barrierer for personer med utviklingshemming (langlest versjon)
-
How may healthcare and social workers contribute to dismantling disabling barriers?
-
Kollegaers læringsprosesser overfor ansatte med utviklingshemming
-
How may healthcare and social workers contribute to dismantling disabling barriers?
-
Hvordan tilrettelegge for personer med utviklingshemming på ordinære arbeidsplasser?
Laster...