Førstelektor

Thomas Owren

Arbeids- og kompetanseområde

Vernepleie, vernepleiefaglig teori, funksjonshemming og likestilling (CRPD) 

Deltakelse og tilrettelegging for deltakelse (nedbygging av samfunnsskapte barrierer) for personer med utviklingshemming

Inkludering av personer med utviklingshemming som ansatte i ordinære bedrifter, læringsprosesser i organisasjoner

Studentdrevet undervisning (hverandreundervisning/collective peer teaching) i høyere utdanning

Studentdrevet veiledning (hverandreveiledning/peer assessment and feedback) knyttet til hjemmeeksamener i høyere utdanning

Faglig veiledning, tverrfaglig refleksjon og refleksivitet

Forskar på 

  • Uformell tvang
  • Arbeidsinkludering av personer med nedsatt funksjonsvne
  • Studentdrevet undervisning
  • Studentdrevet veiledning
  • Integrering av KI i studenters arbeid med hjemmeeksamener

 

Underviser i
  • MASM530, Miljøterapeutisk arbeid - metodiske tilnærmingar , Høst 2025
  • VPD220, Inkludering, deltaking og vernepleierens samfunnsansvar, Høst 2025
  • VPL210, Helsefremming og helsehjelp , Høst 2025
  • VPL220, Inkludering, deltaking og vernepleiarens samfunnsansvar , Vår 2026
  • VPL300, Vernepleiefaglig arbeid mellom individ og system, Høst 2025, emneansvarlig
  • VPL310, Velferd, samhandling og prosjektarbeid, Vår 2026
  • VPL390, Bacheloroppgave , Vår 2026

Publikasjonar

Vis alle
Laster...