OR2-100 Ingeniørfagleg innføringsemne
Emneplan for studieåret 2017/2018
Innhald og oppbygging
Kjemi (ca 2,5 sp) ¿ periodisk system, atom og grunnstoff, namnsetjing, kjemiske bindingar, reaksjonslikningar, rekning med støkimetri, løysingar.
Miljølære (ca 5 sp inkl prosjektarbeid) - miljøstyring, energi, arbeidsmiljø, globale, regionale og lokale miljøutfordringar, årsaker, status og tiltak.
Prosjektarbeid
Presentasjonsteknikk/formidling, rapportskriving
Innføring i ingeniørrollen, studieteknikk, informasjonssøking og -bruk, digital kompetanse, problemløysing, internasjonalisering, etikk, innovasjon/kreativitet
Læringsutbytte
Studentane har fått innsikt i arbeidsområde og arbeidsmåtar for ingeniørar. Dei har sett at ingeniørar må arbeide analytisk, strukturert, målretta og innovativt, og er bevisst konsekvensar av teknologiske løysingar både frå eit samfunnsmessig, miljømessig og etisk perspektiv. Studentane er blitt kjent i studiemiljøet og ingeniørprogramma og har utvikla fagleg tilhøyrigheit og tryggheit i studiesituasjonen.
Studentane har fått kjennskap og innsikt i deler av kjemifaget som grunnlag for miljølære, og kjenner omgrep, samanhengar og utfordringar på miljøfeltet og kan reflektera over sin rolle som ingeniør.
- har grunnleggande forståelse for ingeniørprofesjonen og elektroingeniøren sin rolle i samfunn og arbeidsliv
- er kjent med vitenskaplig arbeidsmetode
- har basiskunnskaper om prosjekt som arbeidsform
- kjenner de grunnleggende prinsippene i effektiv studieteknikk
- kjenner relevante faglege informasjonskjelder og reglar for kjeldebruk
- kjenner til teknologiens historie og utvikling med vekt på elektroteknologi og miljøteknologi , ingeniørens rolle i samfunnet og konsekvenser av utvikling og bruk av teknologi.
- har kjennskap til og innsikt i deler av kjemifaget som grunnlag for miljølære.
- kan gjere greie for globale, regionale og lokale miljøutfordringar
- kjenner til ulike former for lovpålagte og frivillige system for miljøstyring med omsyn til ytre miljø og arbeidsmiljø
- kjenner ressursforsyningar og utfordringar, spesielt med omsyn til energi
- har spesiell innsikt i miljøproblemstillingar knytt til ei verksemd/bransje
- kan anvende kunnskap og relevante resultater på miljøfeltet fra offentlige informasjonskanaler og fra relevant forsknings- og utviklingsarbeid for å gjennomføre og begrunne sine valg på generelle og elektrofaglige problemstillinger
- kan planlegge, gjennomføre og formidle enkle prosjekt
- Kandidaten har fått grunnlag for innsikt i miljømessige, helsemessige og samfunnsmessige konsekvenser av produkter og løsninger innenfor sitt fagområde og å sette disse i et etisk perspektiv og et livsløpsperspektiv
- Kandidaten er kjent med hvordan han kan dele sine kunnskaper og erfaringer med andre, både skriftlig og muntlig, på engelsk og norsk, og kan samarbeide i gruppe
- Kandidaten er i stand til å organisere, planlegge og gjennomføre sin studietid, både individuelt og i samarbeid med andre
Krav til forkunnskapar
Ingen utover oppptakskrav
Undervisnings- og læringsformer
Førelesingar, gruppearbeid, øvingar, prosjekt, næringslivskontakt
Obligatorisk læringsaktivitet
Prosjekt med skriftleg rapport og munnleg presentasjon av prosjektresultat
Deltaking på spesifiserte førelesingar og øvingar alternativt innleveringar etter avtale.
2 innleveringar
Vurderingsform
Skriftleg eksamen, 4 t, . Karakterskala A-F
Hjelpemiddel ved eksamen
Enkel kalkulator. Tabell:John Haugan: Formler og tabeller . NKI-forlaget . Eksamenssekretariatet: Tabellar og formlar i kjemi, Gyldendal.
Meir om hjelpemiddel