Hopp til innhald

BLU3-1003 Kunst, kultur og kreativitet

Emneplan for studieåret 2018/2019

Innhald og oppbygging

Praktiske ferdigheiter og skapande prosessar. Estetiske opplevingar og uttrykk gjennom ulike sansemedium Kunst- og kulturuttrykk, inkludert digitale medium. Born sin leik, og kreativitetsutvikling. Leiing av kunstfaglege, kulturfaglege og estetiske praksisar i barnehagen. Kultur og kulturarv. Medverknad og danning. Kunnskapsområdet nyttar kompetanse i hovudsak frå musikk, drama, forming, kunst og handverk, naturfag og pedagogikk.

Læringsutbytte

Ved fullført emne skal studenten ha følgjande læringsutbytte:

Kunnskapar

Studenten

  • har innsikt i korleis kunst og kultur kan bidra til barn sine opplevingar og uttrykksformer
  • har kunnskap om leik i ulike miljø
  • har kunnskap om barnehagen som danningsarena
  • har kunnskap om kunst, kultur, estetikk og kreativitet
  • har kunnskap om kreative og skapande læringsprosessar
  • har kunnskap om ulike kommunikasjons- og samspelteoriar, og innsikt i eigne haldningar til kunst- og kulturfagleg arbeid
  •  har kunnskap om barn si utvikling innanfor det estetiske fagområdet
  • har kunnskap om barnekultur og barna sine eigne uttrykksmåtar
  • har kunnskap om kulturarv i fleirkulturelle perspektiv, og om samiske kultur
  •  har kunnskapom digitalt skapande arbeid saman med barn

 

Ferdigheiter

Studenten

  • kan planlegge, leie, gjennomføre, dokumentere og vurdere kunstfaglege og kreative prosessar med og for barn
  • kan ta utgangspunkt i barns rett til medverknad i det pedagogiske arbeidet i barnehagen
  • kan fremje born si utvikling og skape miljø som inviterer barn til estetiske opplevingar, undring, utforsking, skaparglede og leik
  • kan bruke sin faglege kompetanse til improvisasjon i eige skapande arbeid og i samspel med barn
  • kan bruke ulike reiskapar, teknikkar og materiale og utforske desse i samspel med barn i både formelle og uformelle situasjonar
  • har utøvande kompetanse med bruk av kropp og stemme i formidling for og med barn
  • kan dokumentere barnehagens innhald og nytte dokumentasjonen til fagleg utvikling
  • kan bruke digitale verktøy i skapande arbeid

 

Generell kompetanse

Studenten

  • kan vise etisk og fagleg innsikt gjennom refleksjon om barna sin integritet
  • kan leie estetiske prosessar i samarbeid med personale og formidle fagleg innhald til foreldre
  • har ei bevisst haldning til og innleving i barn sine estetiske uttrykksformer
  • kan bidra til at barn får forståing for ulike kulturelle bakgrunnar
  • forstår korleis kultur og media påverkar barn sine ulike uttrykksformer
  • forstår barnehagelæraren sin betyding som deltakar, rollemodell og medskapar i barna si utforsking og i deira uttrykk, og kjenner betydinga av og kan stimulere barn si skaparglede og meistringsfølelse
  • har kjennskap til utviklingsarbeid og forsking innanfor det estetiske fagområdet i barnehagen
  • har ei bevisst haldning til kjønnsrolletenking og fleirkulturelle perspektiv og kan nytte dette i kulturformidling og i skapande aktivitetar

Krav til forkunnskapar

Opptak ved barnehagelærarutdanning

Undervisnings- og læringsformer

  • Arbeid i gruppe
  • Prosjektarbeid
  • Bruk av digitale verktøy
  • Ulike presentasjons- og formidlingsformer
  • Faglege drøftingsforum
  • Ulike utøvande og skapande arbeidsformer

Obligatorisk læringsaktivitet

  • 3 prosjektarbeid:
  • arbeidskrav i grupper i landart med faga kunst/handverk og naturfag.  Praktisk gjennomføring og rapport i form av refleksjonsnotat.
  • arbeidskrav i grupper i dramapedagogisk arbeid i barnehagen med faga drama og pedagogikk.  Praktisk gjennomføring og rapport i form av fagleg refleksjonsnotat.
  • arbeidskrav i grupper med musikk med vekt på song, spel, rørsle og skapande musikkaktivitetar i barnehagen. Praktisk gjennomføring og innlevering av mappe med didaktiske kommentarar.
  • Det vert forventa at studentane deltek aktivt i dei ulike læringsformene, og det er difor krav om obligatorisk studiedeltaking (minimum 80 %). Ved fråvær ut over 20 % frå obligatorisk undervisning vil studenten normalt ikkje kunne gå opp til eksamen etter vanleg studieprogresjon. Studenten er sjølv ansvarleg for å halde oversikt over fråvær og å kontakte faglærar om det vidare studieløpet dersom fråværet står i fare for å overstige 20 %.

Studentar som ikkje har tilstrekkeleg frammøte i emnet må gjere arbeid som dokumenterer nødvendig kunnskap for å få gå opp til eksamen

  • I tillegg kjem oppgåver knytt til praksis.

Vurderingsform

Haust:

PG3: Praktisk gruppeoppgåve med drama og musikk med fastsett tidspunkt for utlevering av oppgåve, tidfesta førebuingsperiode med og utan rettleiing og fastsett tid for praktisk demonstrasjon framfor sensorar.

Eksamen innheld og justerande element av skriftleg notat.

Vekting: 50%

Karakterskala A-F

Det blir i utgangspunktet gitt gruppekarakter, men med høve til individuelle justeringar.

 

PR: Individuell mappe med 2 praktiske, skapande arbeid i kunst og handverk med vedlagt skriftleg notat/logg/pedagogisk skisse.

Vekting: 25 %

Karakterskala A-F.

 

 

ME3: Individuell mappe, skrifteleg oppgåve med rettleiing. 

Font: Calibri, str.11

Omfang: 3000 ord +/- 10%

Referansestil: APA6th-mal

Oppgåva skal leveras inn som PDF i Wiseflow

Vekting: 25%

Karakterskala A-F.