BIDR212 Helsepedagogikk
Emneplan for studieåret 2021/2022
Innhold og oppbygning
Emnet Coaching og adferdsendring skal gje studentane eit grunnlag for å kunne utøve bevisst leiarskap i rolla som treningsvegleiar og instruktør. Første del av emnet byggar vidare på kunnskap om læringsteori, pedagogikk og kommunikasjon frå emnet Pedagogikk og coaching. Andre del av emnet har fokus på endring av vaner og livsmestring ut i frå teoriar frå helsepsykologi og helsepedagogikk.
Studentane skal jobbe aktivt med teoriar og metodebeskrivingar frå førelesingane i ulike praktiske settingar og kunne reflektere over si eiga faglege utøving i møte med andre.
Det er to praksisperiodar i emnet:
a) Tre veker samanhengande yrkespraksis innan førebygging, behandling eller rehabilitering
b) Treningssenterpraksis med arbeidsmengde tilsvarande ei veke
Læringsutbytte
Ved fullført emne skal studenten ha følgjande totale læringsutbytte:
Kunnskap
Studenten
- kan legge fram og reflektere rundt teoriar om leiing, læring og kommunikasjon med relevans for og instruktør-/vegleiarrolla innan trening og helse
- har pedagogisk kunnskapsgrunnlag som mogleggjer bevisste refleksjonar og vurderingar for planlegging, tilrettelegging, gjennomføring og evaluering av idrett- og treningsaktivitet
- har innsikt i teorier og metoder knyttet til adfersendring og livsmestring
Ferdighet
Studenten
- kan anvende og vurdere ulike lærings- og kommunikasjonsmetodar
- kan vegleie og motivere for adferdsendring og livsmestring
- kan planlegge, tilrettelegge og gjennomføre trening og fysisk aktivitet for personar ulike sjukdommar og lidingar
- kan reflektere over si eiga faglege utøving i møte med andre
Generell kompetanse
Studenten
- kan gjennomføre og leie aktivitet ut i frå teoriar om læring og kommunikasjon med relevans for instruktør- og vegleiarrolla innan idrett og helse
- har innsikt i, og erfaring med, metoder for adferdsendring og livsmestring
- har erfaring med praktisk arbeid på innan førebygging, behandling, trening og rehabilitering
Anbefalte forkunnskaper
IDF-103 Pedagogikk og coaching
Undervisnings- og læringsformer
Førelesingar, gruppe- og individuelt arbeid. Emnet inneheld både teoretiske og praktiske timar med fokus på studentaktive læringsformer.
Emnet inneheld tre veker yrkespraksis og ei veke praksis i treningssenter.
Obligatorisk læringsaktivitet
Følgjande obligatoriske læringsaktivitetar må vera godkjente for at studenten kan framstille seg til eksamen:
- Deltaking i obligatorisk undervisning
- Eit munnleg framlegg i gruppe
- Parvis utprøving av vegeingsmetodikk innan adferdsendring med skriftlig refleksjonsnotat
- For yrkespraksis er det krav om godkjent praksis, praksisrapport og deltaking på praksisseminar
- For treningssenterpraksis er det krav om godkjent praksis
Disse læringsaktivitetane er knytt opp mot læringsutbytte om å kunne a) planlegge, tilrettelegge og gjennomføre trening/aktivitet og adferdsendring og b) vise refleksjon rundt teoriar om læring, kommunikasjon, adferdsendring og livsmestring og eiga faglege utøving i møte med andre.
Vurderingsform
Individuell heimeeksamen over 1 veke (7 dagar). Eksamen vert vurdert med graderte karakterar (A-F), der F er ikkje bestått.
Hjelpemidler ved eksamen
Alle
Mer om hjelpemidler