Hopp til innhald

BNFD301 Barn, natur og friluftsliv

Emneplan for studieåret 2024/2025

Innhald og oppbygging

Emneplanen bygger på Nasjonale retningslinjer for barnehagelærarutdanning og emnet er ein valbar fordjuping i bachelorstudiet Barnehageutdanning med vekt på natur, helse og bevegelse. Studiet er lagt til haust- og vårsemesteret tredje studieår. Kunnskapsbasen bygger i hovudsak på faga naturfag, fysisk fostring, mat og helse og pedagogikk.

Emnet er i stor grad basert på undervisning ute med praktisk arbeid. Undervisninga er forskningsbasert og profesjonsretta der praksis inngår som ein integrert del.

Etter gjennomført emnet er studenten en viktig ressurs i barnehagen på natur og friluftsliv. Undervisninga er organisert i 5 hovudtema:

  • Pedagogisk leiing, kritisk refleksjon og leiing av personalet
  • Barnas friluftsliv
  • Naturkjennskap og friluftsliv
  • Mennesket i naturen
  • Bruk av naturen som ressurs

Læringsutbytte

Ved fullført emne skal studenten ha følgjande totale læringsutbytte:

Kunnskap

Studenten

  • Skal sikre barns medverknad i naturen og friluftsaktivitetar, ved at barna sine uttrykk blir følgt opp og evaluert.
  • Skal brei kunnskap om korleis ein kan stimulere til barns undring, utforsking, meistring, leik, utvikling og læring i naturen
  • Har kunnskap om pedagogisk friluftsliv og økofilosofi
  • Har kunnskap om berekraftig utvikling og didaktiske praksisar som kan nyttast i barnehagen
  • Har kunnskap om prosesser og fenomen i naturen, vær og klima, økologi og geologi
  • Har kunnskap om hausting av ressursar frå naturen og konservering av mat

Ferdigheiter

Studenten

  • Kan leie og utvikle prosjekt og aktivitetar i samarbeid med barn og personalet i natur- og friluftsaktivitetar
  • Kan planlegge, gjennomføre og evaluere tverrfaglege natur- og friluftsaktivitetar i ulike naturtypar til ulike årstider, som fremmer barn sin meistring, nysgjerrigheit, oppdagarglede og sjølvutvikling
  • Kan legge til rette for bruk av naturen til oppleving, observasjon, eksperiment, utforsking, lek og læring i ulike tema i nærmiljø for barn
  • Kan planlegge, gjennomføre og vurdere behov for varierte måltid for barn i naturen
  • Kan tilberede mat i og frå naturen og nytte ulike konserveringsmetodar
  • Kan meistre basisferdigheiter i friluftsliv og ha evne til å meistre opphald og ferdsel i varierte naturmiljø

Generell kompetanse

Studenten

  • Kan kritisk vurdere eiga leiarrolle og fagleg didaktisk arbeid med barn
  • Kan vurdere korleis rammeplan for barnehagen kan brukast som utgangspunkt for ulike aktivitetar relatert til Natur, helse og rørsle saman med andre emne
  • Kan bidra til barn si heilskaplege utvikling og læring i barnehagen
  • Har god innsikt i relevante fag- og yrkesetiske problemstillingar og kjenner krav til tryggleik ved natur- og friluftsaktivitetar
  • Har sjølvstendig og reflektert forståing for barnehageprofesjonen si særstilling og kan vidareutvikle barnehagen og barnehagelærarrolla
  • Kan vurdere og ta i bruk relevant forsking i barnehagen
  • Meistrar norsk språk på ein kvalifisert måte i profesjonssamanheng
  • Kan formidle sentralt fagstoff muntleg og skriftleg, kan delta i faglege diskusjonar innanfor utdanningas ulike fagområder og dele sine kunnskapar og erfaringar med andre

Krav til forkunnskapar

Bestått: NHR101/NHR102/NHRA101/NHRD101

Obligatorisk læringsaktivitet

  • Ei individuell oppgåve. Oppgåva er knytt til læringsutbytta:
    • Studenten har kunnskap om hausting av ressursar frå naturen og konservering av mat
    • Studenten kan tilberede mat i og frå naturen og nytte ulike konserveringsmetodar
    • Studenten kan meistre basisferdigheiter i friluftsliv og ha evne til å meistre opphald og ferdsel i varierte naturmiljø
  • Ekskursjonar og forflytta undervisning. Desse er knytt til læringsutbytta:
    • Studenten kan meistre basisferdigheiter i friluftsliv og ha evne til å meistre opphald og ferdsel i varierte naturmiljø
    • Studenten kan planlegge, gjennomføre og evaluere tverrfaglege natur- og friluftsaktivitetar i ulike naturtypar til ulike årstider, som fremmer barn sin meistring, nysgjerrigheit, oppdagarglede og sjølvutvikling
    • Studenten kan legge til rette for bruk av naturen til oppleving, observasjon, eksperiment, utforsking, lek og læring i ulike tema i nærmiljø for barn
    • Studenten har kunnskap om pedagogisk friluftsliv og økofilosofi

Ei gruppeoppgåve. Oppgåva er knytt til læringsutbytta:

  • Studenten kan leie og utvikle prosjekt og aktivitetar i samarbeid med barn og personalet i natur- og friluftsaktivitetar
  • Studenten har brei kunnskap om korleis ein kan stimulere til barns undring, utforsking, meistring, leik, utvikling og læring i naturen
  • Studenten kan planlegge, gjennomføre og evaluere tverrfaglege natur- og friluftsaktivitetar i ulike naturtypar til ulike årstider, som fremmer barn sin meistring, nysgjerrigheit, oppdagarglede og sjølvutvikling
  • Studenten kan kritisk vurdere eiga leiarrolle og fagleg didaktisk arbeid med barn

Alle obligatoriske læringsaktiviteter blir nærare presisert ved semesterstart, og er knytt til læringsutbytta i emnet. I samband med ekskursjonar må studentar vera førebudd på å betale ein eigenandel. Det vert lagt til rette for kompensatorisk oppgåve.

Obligatoriske læringsaktivitetar blir vurdert som godkjent / ikkje godkjent. Dei må være levert / gjennomført til fastsett innleveringsfrist for at det skal bli vurdert. Dersom ein obligatorisk læringsaktivitet ikkje blir godkjent, får studenten ein (1) moglegheit til ny innlevering / gjennomføring innanfor ordinært studieforløp i emnet. Nytt forsøk må være avvikla seinast 2 veker før eksamen startar. Alle obligatoriske læringsaktivitetar må vere godkjent før praktisk eksamen.

Vurderingsform

  • Oppgåve, tel 60 % - innlevering vinter. Gruppe
  • Praktisk eksamen, tel 40 % - eksamen vår. Individuell karakter. Tidsramme: 1 veke.

Karakterskala: A-F, der F er ikkje greidd

Begge delane må vere bestått for å få karakter i emnet. Ved ikkje bestått på ein av delane, kan den delen takast opp att åleine.

Hjelpemiddel ved eksamen

Spesifiserte hjelpemiddel tillate

Meir om hjelpemiddel