Hopp til innhald

BSDAUT200 Praksisstudiar i kommunehelsetenesta

Emneplan for studieåret 2025/2026

Innhald og oppbygging

Emnet er eit rettleia praksisstudie som omfattar personsentrert sjukepleie til menneske med komplekse og samansette pasienttilstandar og sjukdomsbilete i den kommunale helse- og omsorgstenesta med særskilt fokus på pasientar og pårørande i heimesjukepleietenesta

Studenten nyttar sjukepleieprosessen i si utøving av sjukepleie med særskilt fokus på behandling, rehabilitering og lindring i samhandling med pasient, pårørande og anna helsepersonell.

Det vert lagt vekt på tverrfagleg samarbeid, teknologi og helse, pasienttryggleik og brukarmedverknad og fagleg leiing.

Emnet har i tillegg fokus på følgande tema:

  • Dokumentasjon og journalsystem
  • Gjeldande myndigheitskrav
  • Legemiddelhandtering og -rekning
  • Praktisk teoretisk fagprøve i sykepleie

Det er krav om 90% frammøte i praksisdelen av emnet som er på 8 uker.

Læringsutbytte

Ein student med fullført emne skal ha følgande totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse.

Kunnskap:
Studenten…

  • har kunnskap om teknologi og digitale løysingar.

Ferdigheiter:
Studenten…

  • kan nytte fagleg kunnskap om helse og sjukdom ved komplekse og samansette pasienttilstandar og sjukdomsbilete for å systematisk observere, vurdere, avgjere, sette i verk og dokumentere hensiktsmessige sjukepleietiltak, samt evaluere effekten av desse og justere ved behov
  • kan nytte fagleg kunnskap for å initiere og bidra til tverrfagleg, tverrprofesjonell og tverrsektoriell samhandling, for å sikre eit koordinert, heilskapleg og samanhengande behandlingsløp på tvers av verksemder og nivå.
  • kan nytte kunnskap om utgreiing, behandling og oppfølging for å understøtte pasienten sitt avgjerdsgrunnlag.
  • kan reflektere over og handtere faglege, etiske og juridiske problemstillingar i tråd med gjeldande lover og retningslinjer, samt justere eigen praksis i si tenesteutøving.
  • kan beherske kartleggings-, vurderings-, dokumentasjons- og kommunikasjonsverktøy i utøving av sjukepleie.
  • kan beherske relevant medisinsk teknisk utstyr i kommunehelsetenesta.
  • kan beherske undervisning og veiledning av eldre og deres pårørende, samt kollegaer i kommunehelsetjenesten.
  • kan gå inn i og åpner opp for den vanskelige samtalen i møtet med eksistensielle spørsmål.
  • ser betydningen av helsefremmende og forebyggende arbeid blant eldre.
  • bidrar til omstilling og mestring, samt bearbeiding av sorg og tapsreaksjoner i alderdommen.

Generell kompetanse:
Studenten…

  • kan leie og prioritere oppgåver i sjukepleietenesta.
  • har innsikt i kvalitetsindikatorar og standard terminologi i dokumentasjon av sjukepleie.
  • har innsikt i korleis pasientar sin språklege og kulturelle bakgrunn utfordrar ivaretaking av kvalitet og pasienttryggleik, samt kunnskap om bruk av tolk.
  • har innsikt i utvikling og bruk av teknologi og digitale løysingar på individ- og systemnivå i helsetenesta.
  • kan planlegge og gjennomføre sjukepleie til menneske med samansette og komplekse pasienttilstandar og sjukdomsbilete og gjennomføre sjukepleie til menneske i palliativ fase.
  • kan planlegge og gjennomføre forsvarleg legemiddelhandtering, medrekna legemiddelrekning, og kvalitetssikrar den enkelte pasient sin legemiddelbruk.
  • kan arbeide tverrprofesjonelt og tar initiativ til tverretatlig samarbeid.
  • kan planlegge og gjennomføre tiltak som sikrar trygg overføring av pasientar mellom ulike einingar og nivå i helsetenesta.
  • kan formidle fagleg kunnskap og relevant resultat frå forskings- og utviklingsarbeid i teoretiske og praktiske problemstillingar både skriftleg og munnleg, og kan grunngje val i tråd med kunnskapsbasert praksis.

Krav til forkunnskapar

Ingen

Undervisnings- og læringsformer

  • Arbeid i grupper
  • Multimodale ressursar
  • Formidling frå studentar
  • Rettleiing
  • Medstudentrespons
  • Sjølvstudium

Obligatorisk læringsaktivitet

Følgande obligatoriske læringsaktivitetar må være godkjent før kandidaten kan starte i direkte pasientretta arbeid/praksis:

  1. Individuell skriftlig medikamentrekninstest (må vere 100% rett)
  2. TVEPS

Godtkjende læringsaktiviteter er gyldige i 3 semester.

Vurderingsform

Praksisstudiane vurderast til bestått/ikkje bestått.

Vurderinga baserer seg på studenten si prestasjon i praksis som inkluderer om læringsutbyta er oppfylt. I vurderinga inngår krav om 90 % nærvær.

Fråvær utover 10% inneber ikkje bestått praksisstudium.Det medfører at heile eller deler av praksisperioden må tas om att.

Dersom det oppstår tvil om studenten vil nå læringsutbyte og bestå praksis, skal studenten få skriftleg varsel. I varselet skal praksisrettleiar angi kva studenten ikkje meistrar, og kva krav som må oppfyllast for å bestå praksis.

Ny praksis: Ikkje bestått praksis medfører endra studieprogresjon der praksisperioden i sin heilhet gjennomførast saman med neste kull.

Hjelpemiddel ved eksamen

Alle

Meir om hjelpemiddel