Arbeids- og kompetanseområde
Arbeidsfeltet mitt er språkdidaktikk, språk(opp)læring og språkforvaltning generelt, og mindretalsspråkopplæring og mindretalsspråkforvaltning spesielt. Dette feltet tek opp i seg disiplinar som språksosiologi, sosiolingvistikk, literacy, språkhistorie og grammatikk. Dessutan er eg interessert metodologiske spørsmål, særleg om tekst- og dokumentanalyse.
Underviser i
- MGB/MGUNO 502 Språk og språkdidaktikk (4GLU, master)
- MGB/MGUNO 503 Prosjektførebuande emne (4GLU, master)
- MGB/MGUNO 550 Masteroppgåveemnet (5GLU, master)
- Språklege, språkdidaktiske, metodiske og vitskapsteoretiske tema på kvart emne
Forskar på
- Språkpolitikk og språkforvaltning
- Språkdidaktikk
- Språk og skrift i barnehagen
Forskargrupper
- MGBNO301, Norsk 2, emne 1 - Språk, kultur og litteratur 1, 25/26
- MGUNO502, Norsk 3, emne 2 - Språk og språkdidaktikk, 25/26, emneansvarlig
- MGUNO503, Norsk 3, emne 3 - Prosjektførebuande emne, 25/26
- MGUNO550, Norsk 3, emne 4 - Masteroppgåve, 25/26, emneansvarlig
- NOB801N, Norsk 1, emne 1 - Norsk i begynnaropplæringa, 25/26
- NOB802N, Norsk 1, emne 2 - Norsk på mellomsteget , 25/26
- NORU801N, Norsk 1, emne 1 - Språk- og tekstkunnskap, 25/26
- NSS801, Undervisning i nynorsk som sidemål, 25/26
Publikasjonar
-
Kven er språkpolitiske aktørar i skulen?
-
Språklege rettar for elevar med norsk som opplæringsspråk
-
Språkplanlegging og språkpolitikk i skulen: kva, kven og kvifor?
-
Språkplanlegging og språkpolitikk i skulen
-
Nynorsk i livsløpet
-
Language policy for minoritised languages in Norway: the cases of Nynorsk and Sámi
-
Aasta Hansteen: ein nynorsk pioner
-
Universalism as a State Tradition in Norway and Its Impact on Language Policy Choices
-
Språkpolitikk for minoriserte språk i Noreg: nynorsk og samisk
-
Målkvinna Aasta Hansteen 1824-2024
-
An ethnographic study on Nynorsk in Norwegian kindergartens: Findings and challenges
-
Lingvistiske landskap som vilkår for tidleg literacy
-
Language policy on the ground in Norwegian kindergartens
-
Målkvinna frå Observatoriegaten. (Aasta Hansteen 200 år)
-
Om språk- og tekstkvardagen i barnehagen: Funn frå Multilit
-
Barnehagens literacyhendingar som møtepunkt for språkpolitiske val
-
Norskfaget i møtet mellom grunnskule og vidaregåande opplæring
-
Literacy events as spaces for kindergarten pedagogues’ agency in language policy
-
Reflekterande tekstar som retoriske handlingar
-
Vegen vidare - forteljekunstakademi i framtida. Leiing av panelsamtale.
-
Literacypraksisar og språkplanlegging i norske barnehagar
-
Den fyrste lese- og skriveopplæringa. Heimen si rolle.
-
Den retoriske situasjonen
-
Eli fekk årets språkpris: – Det er utruleg kjekt
-
Språkopplæringsfeltet sett frå Vestland(et)
-
Språk i opplæringsfeltet sett frå Vestland(et)
-
Kva skjer med norsk språk?
-
Historia til lærarutdanninga i Sogndal - ein kommentar
-
Skriveutvikling og tidlig innsats i barnehagen for å forebygge skrivevansker
-
Linguistic landscapes and literacy events in 'Nynorsk' preschools
-
Kompetanse i nynorsk hos nyutdanna lærarar i Noreg
-
Nok tilfang på begge målformer? Om språkleg fordeling i lesebøker og tekstar i norsk for nynorskelevar i ungdomsskulen
-
Elevtekstar i retorisk krysspress
-
Samarbeid på masternivå mellom høgskule og skule
-
Erfaringar frå språkpolitisk utval ved Høgskulen på Vestlandet
-
Nynorsk med dei minste: Kva vil det seie å vere nynorsk barnehage?
-
Nynorske barnehagar les og syng framleis mest på bokmål [intervjua av Svein Olav B. Langåker]
-
– Nynorsk må inn i rammeplanen for barnehagane [intervjua av Svein Olav B. Langåker]
-
Stad og stadutvikling
-
Stadutvikling : Fjordantologien 2021
-
Skrivekvardag for barn i barnehagen
-
The role of language differentiation in a universalist regime
-
Repetisjonens kunst i dekontekstualisert språkdidaktikk: Ein fokusgruppestudie av lærarar på nynorskskular
-
Sottesegn [av Håvard Rem]
-
Diftongane i songane [av Håvard Rem]
-
- Vanskeleg å vere nynorskelev [intervju av Janne-Marit Myklebust]
-
Forskingsorganisering og forskingspolitikk ved HVL - ei innføring
-
Nynorske literacyhendingar i barnehagen
-
Women who wrote in lesser used languages. A study on author museums in Wales and Norway.
-
Nynorsk i kvardagen til barn og unge - resultat av offentleg språkpolitikk eller lokal identitet? [Fagleg samtale mellom Eli Bjørhusdal, Gudrun Kløve Juuhl og Per Magnus F. Sandsmark]
-
Dei får tolv millionar tilå løfta nynorskprosjektet
-
Glad for lovfesting [intervjua av Eva Aalberg Undheim om språklova]
-
Mektige tekstar og kritisk diskursanalyse.
-
Kvinner i den nynorske historia
-
Språkdidaktikk for nynorskelevar
-
Nynorsk hovudmålsdidaktikk på mellomtrinnet. Forskingsgrunnlag og praksisrøynsler.
-
Ber departementet vurdera strengare norskkrav for lærarstudentar [EB intervjua av Hilde Kristin Strand]
-
Kvinner i den frilyndte målrørsla – politisk handlingsrom og entreprenørskap
-
Om nokre teoretiske spørsmål i studiar av skriftspråkveksling og skriftspråkskifte
-
Dialektferda
-
Grammatikkdidaktikk for nynorskelevar
-
Språkopplæring og språkforvaltning i norsk lærarutdanning
-
Språkopplæring og språkforvaltning i norsk lærarutdanning
-
Språkdidaktikk for nynorskelevar
-
Dei gløymde målkvinnene [EB intervjua av Kjerstin Gjengedal]
-
Forteljinga om oss. Kven slepp til i historieskrivinga, og korleis blir ho skriven? [Samtale mellom Kjartan Fløgstad, Eli Bjørhusdal, Inger Marie Okkenhaug og Heming Gujord]
-
Nynorskskrivande kvinner i litteraturen og i media
-
Sogeskriving og modermord. Kvinner i den nynorske kulturhistoria.
-
Analytical tools in the study of language regimes: State traditions and language regime in Norway
-
Bokkafé: Å skrive nynorsk og bokmål. Nye tverrfaglege perspektiv.
-
Norway's language policy: universalism under pressure
-
Opposisjonsinnlegg ved andreopponent. (Under: Doktorgradsdisputas for Knut E. Karlsen ved Universitetet i Agder 23. juni 2017: Mellom Aasen og Hægstad. Morfologisk variasjon i landsmålet før 1901. Doktoravhandlingar ved Universitetet i Agder 165.)
-
Ei språkhistorie om ungdomsskulen
-
Å skriva nynorsk og bokmål: ein introduksjon
-
Å skrive nynorsk og bokmål. Nye tverrfaglege perspektiv
-
The role of language planning and policy in Norwegian education. Introduction.
-
Skriftspråkstimulering i barnehagar i nynorskområde
-
Nynorskelevar i språkleg minoritetsposisjon: Trengst ein ny didaktikk?
-
Mitt første fou-arbeid
-
1. Nynorsk i barnehagen - kva og kvifor. 2. Tidleg skriving på nynorsk.
-
Den fyrste songen (intervjua av Kjartan Helleve)
-
Nynorsk med dei minste - ein presentasjon
-
Tek til orde for tidleg nynorskstimulering [EB intervjua av Johanne Flottorp, Nynorsk Pressekontor]
-
Nynorsk med dei minste - ei bok med dobbelt føremål
-
Nynorsk for dei minste i fersk bok [EB intervjua av Renate Sæle]
-
Norwegian language policy, past and present (four talks)
-
Teoriar om skriftspråktileigning hos born og moglege språkdidaktiske konsekvensar
-
Språkdidaktikk for elevar med nynorsk som opplæringsspråk
-
Begynnaropplæring i norsk for fagleg sterke elevar
-
Utfordringar og didaktikk for elevar med nynorsk som opplæringsmål
-
Om Nynorsk med dei minste
-
Språk og nynorsk - kva er planen? Ein analyse av årsplanar i barnehagar på Vestlandet
-
Nynorsk språkstimulering i barnehagen: Framlegg til eit fagleg grunnlag
-
Nynorsk med dei minste
-
Språkstimulering i barnehagen når nynorsk er førstespråk
-
Language on display: cultural and didactic relevance? Nynorsk author museums
-
Bokmålsavvik frå nynorsknorma i sjetteklassetekstar
-
Immateriell kapital - ein introduksjon
-
Immateriell kapital. Fjordantologien 2017
-
Critical junctures and language regime change in Norway
-
Nynorsk språkdidaktikk på mellomsteget. Status og vegen vidare.
-
Nynorsk språkstimulering i barnehagen. Introduksjon og legitimering.
-
Korleis kan nynorsken styrkjast som kommunespråk og regionalspråk på Vestlandet?
-
Avgjerande forhandlingar om språk
-
Forvaltninga av nynorsk i ei tid med store strukturreformer
-
Difor er det så viktig med høgtlesing på nynorsk. Intervju ved Svein Olav Langåker
-
Nynorsk i barnehagen. Kvifor og korleis?
-
Språkdidaktisk arbeid og skriving i alle fag
-
Nynorsk i barnehagen – kvifor? (del av Språkhverdag på nettstaden Språkløyper)
-
Language on display: cultural and didactic relevance?
-
Språkdidaktisk arbeid med nynorsknorma
-
Norwegian status planning policy
-
Strategiar for språkleg velferd
-
Kritiske vegval for det norske språkregimet
-
Norway’s New Language Act: A Critical Juncture for Linguistic Universalism?
-
Nynorsk språkdidaktikk - kvifor og korleis?
-
Rett til nynorsk i barnehagen
-
Språket – er det så nøye då? (kronikk)
-
Nye røyster i nynorskforskinga. Frå stor avhanding til liten artikkel
-
Hovudtendensar i norsk språkforvaltning
-
Det språkpolitiske ansvaret til Høgskulen i Sogn og Fjordane
-
Alt vi no veit. Språkfakta 2015.
-
Ny språklov i 2016 – kvar står frontane og kva står på spel?
-
Songar frå Sogn og Fjordane
-
Nynorsk språkstimulering i barnehagen
-
Teoretiske perspektiv på det norske språkregimet
-
Nynorsk språkdidaktikk - kvifor og korleis?
-
Look to Norway? Linguistic universalism as linguistic indifference
-
Nøytralitet eller nynorsk? Språkpolitiske hovudprinsipp i norsk opplæring
-
Nynorskelev i åttande: under ein hardare himmel
-
Strategiar for det språklege velferdssamfunnet
-
Talemålsutvikling i Noreg og Jostedalen
-
Normer i forvaltninga av nynorsk
-
Språkpolitikk for elevar i minoritetsposisjon
-
Institusjonelle rammer rundt nynorsk som opplæringsmål
-
Jakob Sande - liv, dikt, vitalisme
-
Frå jamstelling til språksikring [EB intervjua av Svein Olav B. Langåker]
-
Intervju om doktorgradsprosjektet
-
Kva har kome ut av 100 år med språkpolitikk?
-
Ny forskning viser: Offer for likebehandling [EB intervjua av Steinar Sund]
-
Norsk språkforvaltning mellom nøytralitet og språksikring
-
Nøytralitet og ny politikk [EB intervjua av Marit Aakre Tennø]
-
Nøytralt mål [EB intervjua av Guri Kulås]
-
Nynorskelevar i minoritetsposisjon
-
Språkpolitiske røynsler og tankar om vegar vidare etter 107 år med sidemålsundervisning i skulen
-
Mellom nøytralitet og språksikring. Norsk offentleg språkpolitikk 1885–2005
-
Offentleg språkpolitikk som forskingsfelt
-
Målbyte i Noreg – ein språkpolitisk analyse
-
Ein språkpolitisk analyse
-
Fanga i språknøytralitet
-
Kritiske merknader til einskapstesen i norskfaget. Kommmentar til Gunnar Skirbekk
-
Bygdefeminisme for stemmerett
-
Press og lekkasje. Om metaforikk i Ottar Grepstads språkskiftetekstar
-
Føregangskvinner i målstriden
-
Bygdefeminisme for stemmerett
-
Mellom nøytralitet og styrking. Språkskiftet frå nynorsk i norsk språkpolitikk
-
Bygdefeminisme for stemmerett
-
Bygdefeminisme for stemmerett
-
Språkskifte med eit skuldertrekk
-
Språkpolitiske perspektiv på målbyteproblematikken
-
Norskfaget i dag: framlegg til revidert læreplan. Kommentar til Gunnar Skirbekk
-
Rett skriving
-
Kristins sukra sidemål
-
Whitney og vi
-
Kortreist kunnskap
-
Nye landsmenn på landet
-
Nok mor no?
-
Storkenebb og språk
-
Høgres liberale språkdilemma
-
Skjegg og skepsis
-
Lærarfag for fall
-
Fem bod til den som vil fram i verda
-
Ola Borten Moes nasjonale twist
-
Eg bloggar, altså skriv eg
-
Frå Grotten til Grotta
-
Skarpe skular, sløv direktør
-
Forklaring og fordømming
-
Frå folkestyre til floskelstyre
-
Historia om Hulda
-
Det nye heimelivet
-
Den nye nasjonsbygginga
-
Kvifor involvere oss i samfunnsdebatten?
-
Bygda med stor B. Om generaliseringar i distriktsdebatten
-
Rurale overflatekrusingar
-
Kommersiell heilagdom
-
Blått lys for nynorsk?
-
Kalkulert nysgjerrigheit
-
Bjørnetenester i Bjørnson-året
-
Olle frå Ockelbo
-
Kortreist kantarell, nokon?
-
Uheilagt i Hardanger
-
Det deilige hatet
-
Destinasjon All Inclusive
-
Den forbanna heimstaden
-
Akademi i kvar lund og li
-
Blogging som pedagogisk verkty og som medium for fagdebatt
-
Språkskifte som språkteoretisk prøvestein
-
Morgon for frie menn. Om essayforma til Johs.B.Thue
-
Dei fyrste nynorskkvinnene
-
Politikk for periferien
-
Lokalsamfunn skal seljast
-
Tankekrigen om bygda
-
Bulyst og salsplikt
-
Fornybar retorikk
-
Tid for bygdefeminisme?
-
Snø over rognebær i oktober
-
Dogme om dårlege småskular
-
To feel or not to feel
-
Korleis kan omgrepshistoriske tilnærmingar vere nyttige for fagdidaktikken?
-
Eit omgrepshistorisk blikk på språk, norsk, nynorsk med utgangspunkt i det språklege kuppforsøket i 1814
-
Omgrepet målform som faktor i synet på nynorskopplæringa
-
Kva er nynorsk?
-
Ein nynorsk pioner [om Aasta Hansteen]
-
Corolla i krysspress. Noregs mållag hundre år
-
Nikka Vonen og målsaka
-
Kvinner i det sentrale målmiljøet før 1906
-
Kvinnekamp og bygdefeminisme kring 1905
-
Gunnbjørg Vinje og Ingebjørg Jore. Målsak og kvinnesak på 1800-talet
-
Ein nynorsk galning? [Melding av Nordvegen (roman) av Hermann Starheimsæter (2003)]
-
Arne Garborg. Eit debatthefte
-
Hulda Garborg og andre målkvinner
-
Ironi og ideologi i Arne Garborgs litteraturkritikk
-
Ironi og ideologi i Arne Garborgs litteraturkritikk
-
Målkvinner før 1900
-
Underlege fiskar. Nyliberalisme og utdanning
-
Den vanskelege kritikken [intervju med Sigurd Allern]
-
Den globale samtalen [samtale med Erik Solheim]
-
Omdefinér det urbane. Daning [samtale med Kjartan Fløgstad]
-
Sukker og sorger frå Fanny Holmin [melding av Fanny Holmins lyrikksamling Song for to stemmer og ein lukka munn (1997)]
-
Røyndomen på Bristol [samtale med Trond Berg Eriksen]
-
Ei heimlaus framtid? Akademiske motar på 90-talet: 5 bod for ein god 90-talsintellektuell