Professor

Hilde Christine Hofslundsengen

Arbeids- og kompetanseområde

Jeg er utdannet barnehagelærer og logoped, og har phd i spesialpedagogikk. Min undervisning og forskning handler om barns språk- og skriftspråksutvikling, barn med norsk som andrespråk, og barn med ulike kommunikasjonsvansker som stamming. Jeg er forskergruppeleder for forskergruppen Kvardagsliv i barnehagen (KiB).



Forskargrupper
Underviser i
  • MPUV550A, Spesialpedagogikk - Masteroppgåve, 25/26

Publikasjonar

  • Navneskriving hos norske barn i alderen fire til fem år

    Hilde Christine Hofslundsengen, Sigrid Bøyum, Sigve Høgheim (2024)
  • Avlogget - også i barnehagen?

    Sigrid Bøyum, Lillian Ylvisåker Pedersen, Hege Fimreite, Hilde Christine Hofslundsengen (2024)
  • Invented Writing Activities in Nordic Early Childhood Education and Care – Traces of Didactics in Practice

    Sofie Tjäru, Randi Høyland, Hilde Christine Hofslundsengen, Maria Magnusson (2024)
  • Barnehagelærarar si forståing av rettleiing etter kollektiv vidareutdanning i eigen barnehage

    Hege Fimreite, Liv Ingrid Fjellanger, Lillian Ylvisåker Pedersen, Hilde Christine Hofslundsengen (2024)
  • Logopedens møte med engstelse hos skolebarn som stammer

    Kristina Wangsvik Fredriksen, Åse Sjøstrand, Hilde Christine Hofslundsengen (2024)
  • Stamming og symptomer på angst hos barnehagebarn

    Anna Sofie Gulbrandsen, Aalvik Karlsen Lena, Åse Sjøstrand, Hilde Christine Hofslundsengen (2024)
  • Seminar for barnehagelærere i SL+

    Kari-Anne Bottegård Næss, Frida Johanne Holmen, Kristina Tufteskog Spanne, May-Britt Monsrud, Marianne Klem, Liv Inger Engevik (2024)
  • Lekresponsiv undervisning i barnehagen – kan det passe i norsk barnehagekontekst?

    Hilde Christine Hofslundsengen, Magnusson Maria (2024)
  • Eksperimentelle design for å undersøke kausale sammenhenger: Hvordan kan X påvirke Y i klasserommet?

    Hilde Christine Hofslundsengen, Sigve Høgheim (2024)
  • Norwegian ECEC teachers' play practices with children aged 2-3 years

    Lillian Pedersen, Hege Fimreite, Hilde Christine Hofslundsengen (2024)
  • Tverrfaglig samarbeid rundt stamming i barnehagealder

    Karianne Berg, Hilde Christine Hofslundsengen, Melanie Kirmess (2024)
  • Forskningstrender i norske doktorgradsavhandlinger innen barnehagefeltet: en litteraturgjennomgang fra 2012 til 2022

    Hilde Christine Hofslundsengen, Lisbeth Ljosdal Skreland, Marit Bøe, Karin Hognestad (2024)
  • Ressurs og mangel: Barnehagelærarars oppfatningar av det komplekse språkarbeidet i den fleirspråklege barnehagen

    Randi Høyland, Hilde Christine Hofslundsengen (2024)
  • Barnehagelærerens interaksjonsmønstre i bildeboklesing

    Kari-Anne Bottegård Næss, Marjatta Huseby, Selma Pelja, Hilde Christine Hofslundsengen (2023)
  • ECEC Teachers’ Reported Practices and Attitudes Toward Read-Alouds in Nordic Multilingual Classrooms

    Hilde Christine Hofslundsengen, Maria Magnusson, Martina Norling, Sofie Tjäru, Hanne Næss Hjetland, Tarja Alatalo (2023)
  • Hvorfor leses det mindre i norske barnehager sammenliknet med de andre nordiske landene?

    Hilde Christine Hofslundsengen (2023)
  • Barnehagelærarars leikepraksisar med barn i alderen 2-3 år, i lys av teorien om praksisarkitektur

    Hege Fimreite, Lillian Pedersen, Hilde Christine Hofslundsengen (2023)
  • Norwegian speech-language pathologists treatment practices for preschool children who stutter: An explorative study

    Melanie Kirmess, Linn Stokke Guttormsen, Hilde Christine Hofslundsengen, Kari-Anne Bottegård Næss, Elaina Kefalianos (2023)
  • Vocabulary interventions for second language (L2) learners up to six years of age

    Hanne Næss Hjetland, Hilde Christine Hofslundsengen, Marianne Klem, Jannicke Karlsen, Åste Mjelve Hagen, Liv Inger Engevik (2023)
  • Norwegian ECEC teachers’ scaffolding in digital picture book interactions with multilingual children. Teachers’ use of questions and their form and functions

    Randi Høyland, Hilde Christine Hofslundsengen (2023)
  • Norwegian ECEC teachers' scaffolding in digital picture book interactions with multilingual children. Teachers' use of questions and their form and functions

    Hilde Christine Hofslundsengen (2023)
  • Practice architecture of Norwegian ECEC teachers' interactions in play with children aged 2-3 years

    Hege Fimreite, Lillian Pedersen, Hilde Christine Hofslundsengen (2023)
  • Read-aloud and writing practices in Nordic preschools

    Tarja Alatalo, Martina Norling, Maria Magnusson, Sofie Tjäru, Hanne Næss Hjetland, Hilde Christine Hofslundsengen (2023)
  • Fem myter om flerspråklighet i barnehagen

    Randi Høyland, Hilde Christine Hofslundsengen (2023)
  • Søkelys med skriving

    Hilde Christine Hofslundsengen, Kolstad-Danielsen Hilde, Anne-Merete Kleppenes (2022)
  • Kjære barnehagelærere - stå opp for den kunnskapen dere har

    Hilde Christine Hofslundsengen, Lillian Pedersen, Sigrid Bøyum, Hilde Alme, Hege Fimreite, Astrid Reidun Berglid Bakken (2022)
  • Stuttering may be associated with increased anxiety in some children and adolescents

    Hilde Christine Hofslundsengen (2022)
  • Common Component Treatment Program

    Kari-Anne Bottegård Næss, Åse Sjøstrand, Linn Stokke Guttormsen, Ane Hestmann Melle, Karoline Hoff, Hilde Christine Hofslundsengen (2022)
  • The Second Language Learners Plus Intervention App (SL+)

    Kari-Anne Bottegård Næss, Hilde Christine Hofslundsengen, Hanne Næss Hjetland, Liv Inger Engevik, Marianne Klem, May-Britt Monsrud (2022)
  • Ebildebok med barnehagelærerskript "Gjenbruk" illustrert av Tordis Karitas Alme

    Kari-Anne Bottegård Næss, Hilde Christine Hofslundsengen, Hanne Næss Hjetland, Liv Inger Engevik, Marianne Klem, May-Britt Monsrud (2022)
  • Ebildebok med barnehagelærerskript "Sortere" illustrert av Siri Helle

    Kari-Anne Bottegård Næss, Hilde Christine Hofslundsengen, Hanne Næss Hjetland, Liv Inger Engevik, Marianne Klem, May-Britt Monsrud (2022)
  • Ebildebok med barnehagelærerskript "Levende" illustrert av Natalia Mislisz

    Kari-Anne Bottegård Næss, Hilde Christine Hofslundsengen, Hanne Næss Hjetland, Liv Inger Engevik, Marianne Klem, May-Britt Monsrud (2022)
  • Ebildebok med barnehagelærerskript "Å så" illustrert av Katrine Borgenvik

    Kari-Anne Bottegård Næss, Hilde Christine Hofslundsengen, Hanne Næss Hjetland, Liv Inger Engevik, Marianne Klem, May-Britt Monsrud (2022)
  • Ebildebok med barnehagelærerskript "Visne" illustrert av Jan Magnus Kleppe

    Kari-Anne Bottegård Næss, Hilde Christine Hofslundsengen, Hanne Næss Hjetland, Liv Inger Engevik, Marianne Klem, May-Britt Monsrud (2022)
  • Ebildebok med barnehagelærerskript "Ensom" illustrert av Helen Therese Midtun Storetvedt

    Kari-Anne Bottegård Næss, Hilde Christine Hofslundsengen, Hanne Næss Hjetland, Liv Inger Engevik, Marianne Klem, May-Britt Monsrud (2022)
  • Ebildebok med barnehagelærerskript "Tro" illustrert av Frida Helen Nilsen

    Kari-Anne Bottegård Næss, Hilde Christine Hofslundsengen, Hanne Næss Hjetland, Liv Inger Engevik, Marianne Klem, May-Britt Monsrud (2022)
  • Ebildebok med barnehagelærerskript "Planlegge" illustrert av Nina Skauge

    Kari-Anne Bottegård Næss, Hilde Christine Hofslundsengen, Hanne Næss Hjetland, Liv Inger Engevik, Marianne Klem, May-Britt Monsrud (2022)
  • Ebildebok med barnehagelærerskript "Forsvare" illustrert av Nina Skauge

    Kari-Anne Bottegård Næss, Hilde Christine Hofslundsengen, Hanne Næss Hjetland, Liv Inger Engevik, Marianne Klem, May-Britt Monsrud (2022)
  • Ebildebok med barnehagelærerskript "Fornøyd" illustrert av Nina Skauge

    Kari-Anne Bottegård Næss, Hilde Christine Hofslundsengen, Hanne Næss Hjetland, Liv Inger Engevik, Marianne Klem, May-Britt Monsrud (2022)
  • Ebildebok med barnehagelærerskript "Vokse" illustrert av Nina Skauge

    Kari-Anne Bottegård Næss, Hilde Christine Hofslundsengen, Hanne Næss Hjetland, Liv Inger Engevik, Marianne Klem, May-Britt Monsrud (2022)
  • Skriveutvikling og tidlig innsats i barnehagen for å forebygge skrivevansker

    Hilde Christine Hofslundsengen, Eli Bjørhusdal (2022)
  • Anxiety and Depression Symptoms in Children and Adolescents Who Stutter: A Systematic Review and Meta-Analysis

    Ria Bernard, Hilde Christine Hofslundsengen, Courtenay Frazier Norbury (2022)
  • Barnehagelærarars høgtlesing av digital bildebok med fleirspråklege barn. Spørsmål som strategi for meiningsskapande dialog

    Randi Høyland, Hilde Christine Hofslundsengen (2022)
  • International Conference on Research in Education

    Eivind Rogne, Hilde Christine Hofslundsengen, Sigrid Bøyum, Kirsten Helen Flaten (2022)
  • Tiltak for barn og unge med eller i risiko for skrivevansker - en systematisk litteraturgjennomgang

    Hilde Christine Hofslundsengen, Hanne Næss Hjetland, Bjarte Reidar Furnes, Kari-Anne Bottegård Næss (2022)
  • Kartlegging av skriveutvikling og skrivevansker på barnetrinnet

    Anne Arnesen, Hilde Christine Hofslundsengen, Kari-Anne Bottegård Næss (2022)
  • Ulike forståelser av vansker med skriving

    Kari-Anne Bottegård Næss, Gustaf Bernhard Uno Skar, Hilde Christine Hofslundsengen (2022)
  • Skriveutvikling og skrivevansker

    Kari-Anne Bottegård Næss, Hilde Christine Hofslundsengen (2022)
  • Early Childhood Professionals' Management of Young Children Who Stutter: A Cross-Sectional Study

    Elaina Kefalianos, Linn Stokke Guttormsen, Elisabeth Holm Hansen, Hilde Christine Hofslundsengen, Kari-Anne Bottegård Næss, Konstantinos Antypas (2022)
  • Implementasjonskvalitet i intervensjonsforskning – hva er det og hvorfor er det så viktig?

    Hilde Christine Hofslundsengen (2021)
  • Systematic review of implementation quality of non-pharmacological stuttering intervention trials for children and adolescents

    Hilde Christine Hofslundsengen, Melanie Kirmess, Linn Stokke Guttormsen, Kari-Anne Bottegård Næss, Elaina Kefalianos (2021)
  • Protocol: Vocabulary interventions for second language (L2) learners up to six years

    Hanne Næss Hjetland, Hilde Christine Hofslundsengen, Marianne Klem, Jannicke Karlsen, Åste Mjelve Hagen, Liv Inger Engevik (2021)
  • Non-pharmacological interventions for stuttering in children six years and younger

    Åse Sjøstrand, Elaina Kefalianos, Hilde Christine Hofslundsengen, Linn Stokke Guttormsen, Melanie Kirmess, Arne Lervåg (2021)
  • Nordic preschool student teachers’ views on early writing in preschool

    Maria Magnusson, Hilde Hofslundsengen, Sofia Jusslin, Elisabeth Mellgren, Ann-Katrin Svensson, Ria Heilä-Ylikallio (2021)
  • Barnehagelærers praksis med barn som stammer

    Kari-Anne Bottegård Næss, Linn Stokke Guttormsen, Hilde Christine Hofslundsengen (2021)
  • Förberedelsen utjämnar skillnader

    Hilde Christine Hofslundsengen, Maria Magnusson (2021)
  • The association between difficulties with speech fluency and language skills in a national age cohort of children with Down syndrome.

    Kari-Anne Bottegård Næss, Egil Nygaard, Hilde Christine Hofslundsengen, Scott Yaruss (2021)
  • Skrivekvardag for barn i barnehagen

    Eli Bjørhusdal, Hilde Christine Hofslundsengen (2021)
  • Barnehagelærerrollen. Mangfold, mestring og likeverd

    Sigrid Bøyum, Hilde Christine Hofslundsengen (2021)
  • The stuttering and language link in children with Down syndrome

    Kari-Anne Bottegaard Næss, Egil Nygaard, Hilde Christine Hofslundsengen, Scott Yaruss (2021)
  • Do early childhood professionals in Norway distinguish between stuttering and normal dysfluencies

    Melanie Kirmess, Hilde Christine Hofslundsengen, Linn Stokke Guttormsen, Elisabeth Holm Hansen, Kari-Anne Bottegaard Næss (2021)
  • Anxiety in young people (aged 2-25 years) who stutter: A systematic review and meta-analysis

    Ria Bernard, Hilde Christine Hofslundsengen, Courtenay Norbury (2021)
  • Review proposal: Vocabulary interventions for second language (L2) learners aged 0 to 6 years with poor L2 vocabulary skills

    Hanne Næss Hjetland, Hilde Christine Hofslundsengen, Marianne Klem, Jannicke Karlsen, Åste Mjelve Hagen, Liv Inger Engevik (2021)
  • Hvilke råd gir barnehagelærere til foreldre som lurer på om barnet deres stammer?

    Hilde Christine Hofslundsengen (2020)
  • Tidig skriftspråkutforskning i lek och samarbete med jämnåriga i förskolan

    Hilde Christine Hofslundsengen (2020)
  • The literacy environment

    Hilde Christine Hofslundsengen (2020)
  • Høgtlesing og tidlig skriving i svenske og norske barnehager

    Hilde Christine Hofslundsengen, Magnusson Maria, Norling Martina, Sofie Tjäru, Hanne Næss Hjetland, Tarja Alatalo (2020)
  • Visste du at barnehagelærere har en sentral rolle i å støtte barns tidlige skriving?

    Hilde Christine Hofslundsengen (2020)
  • Betydningen av språkmiljøet hjemme for barnehagebarns andrespråklæring

    Hilde Christine Hofslundsengen, Sigrid Bøyum, Kjersti Sandnes Haukedal (2020)
  • Svake skriftspråkferdigheter i barnehagealder kan gi økt risiko for lesevansker i skolen

    Bjarte Furnes, Hilde Christine Hofslundsengen, Margaret Klepstad Færevaag (2020)
  • Barns tidlige skriving – nordiske perspektiver. En kunnskapsoversikt

    Bente Eriksen Hagtvet, Hilde Christine Hofslundsengen, Elisabeth Mellgren (2019)
  • Upptäckande skrivning – metaspråkliga samtal och arbete med upptäckande skrivande i förskolan

    Hilde Christine Hofslundsengen, Maria Magnusson, Elisabeth Mellgeren, Ria Heilä-Ylikallio, Bente Eriksen Hagtvet (2019)
  • Tidlig skriftspråksutforskning i lek och samarbete med jämnåriga i förskolan

    Hilde Christine Hofslundsengen, Bente Eriksen Hagtvet (2019)
  • Non-pharmacological interventions for stuttering in children aged between birth and six years

    Åse Sjøstrand, Elaina Kefalianos, Hilde Christine Hofslundsengen, Linn Stokke Guttormsen, Melanie Kirmess, Arne Lervåg (2019)
  • Oppdagande skriving i barnehagen

    Hilde Christine Hofslundsengen, Idun Husabø (2019)
  • Palin PCI workshop in London (blogpost)

    Hilde Christine Hofslundsengen (2019)
  • Protocol: Non-pharmacological interventions for stuttering in children aged between birth and six years

    Åse Sjøstrand, Elaina Kefalianos, Hilde Christine Hofslundsengen, Linn Stokke Guttormsen, Melanie Kirmess, Arne Lervåg (2019)
  • Nordic Early Literacy og boknyheten Att möta barns sociala språkmiljö i förskolan

    Hilde Christine Hofslundsengen, Ann-Katrin Svensson, Elisabeth Mellgren (2019)
  • Lese- og skrivevansker

    Solveig-Alma Halaas Lyster, Monica Melby-Lervåg, Hilde Christine Hofslundsengen (2019)
  • Preschool teacher education at HVL and Norwegian Preschools - Research Merete: Education and research as components of students 'specialization choices and subject teachers' research Professional management and cross-cultural competence in Pre Schools. Merete Nornes-Nymark, Assistant Professor, Pedagogy and Ane Bergersen, Associate Professor, Sociology

    Merete Nornes-Nymark, Lena Skjerdal, Hilde Christine Hofslundsengen (2019)
  • Research stay in London at UCL 2018 (blogpost)

    Hilde Christine Hofslundsengen (2018)
  • Invented writing in Nordic preschools

    Hilde Hofslundsengen (2018)
  • Early planning for the EST-Project (blogpost EST)

    Hilde Hofslundsengen (2018)
  • Kindergarten teacher education - are we teaching our future educators enough about childhood communication difficulties? (Blogpost EST)

    Hilde Hofslundsengen (2018)
  • Have you ever wondered how reliable results of clinical trials are? (Blogpost EST)

    Hilde Hofslundsengen (2018)
  • Longitudinal effects of an invented writing intervention in preschool on fifth grade reading comprehension

    Hilde Hofslundsengen, Bente Eriksen Hagtvet, Arne Lervåg (2018)
  • Oppdagende skriving i barnehagen

    Hilde Hofslundsengen (2018)
  • The literacy environment of preschool classrooms in three Nordic countries: challenges in a multilingual and digital society

    Hilde Hofslundsengen, Maria Magnusson, Ann-Katrin Svensson, Sofia Jusslin, Elisabeth Mellgren, Bente Eriksen Hagtvet (2018)
  • The literacy environment of Preschool classrooms in Three Nordic countries: Challenges in a multilingual and digital society

    Hilde Hofslundsengen, Maria Magnusson, Ann-Katrin Svensson, Sofia Jusslin, Elisabeth Mellgren, Bente Eriksen Hagtvet (2018)
  • Contributions of the Home Literacy Environment and Underlying Language Skills to Preschool Invented Writing

    Hilde Hofslundsengen, Jan-Eric Gustafsson, Bente Eriksen Hagtvet (2018)
  • Nynorsk med dei minste - ein presentasjon

    Eli Bjørhusdal, Hilde Hofslundsengen, Lena Skjerdal (2018)
  • Dialogisk lesing som metode i barnehagen for å styrke barns språkferdigheter på andrespråket

    Hilde Hofslundsengen, Sigrid Bøyum, Kjersti Sandnes Haukedal (2017)
  • Betydningen av barns oppdagende skriving i barnehagen. En kvasi-eksperimentell intervensjonsstudie

    Hilde Hofslundsengen (2017)
  • Mediering av oppdagande skriving i barnehagen

    Hilde Hofslundsengen (2017)
  • Oppdagande skriving i barnehagen

    Hilde Hofslundsengen (2017)
  • Språkmiljø i den flerkulturelle barnehagen

    Hilde Hofslundsengen, Sigrid Bøyum (2017)
  • Pre-School Literacy Development

    Hilde Hofslundsengen (2017)
  • The effect of dialogic reading and numeracy learning in preschool on the vocabulary of bilingual children's second language learning

    Sigrid Bøyum, Hilde Hofslundsengen, Kjersti Sandnes Haukedal (2016)
  • Preschool literacy environment in the Nordic countries

    Hilde Hofslundsengen, Maria Magnusson, Ann-Katrin Svensson, Elisabeth Mellgren, Bente Eriksen Hagtvet (2016)
  • Språkmiljø i barnehagen - reproduksjon av ulikhet?

    Sigrid Bøyum, Hilde Hofslundsengen, Lillian Pedersen, Kjersti Sandnes Haukedal (2016)
  • Children with low responsiveness to invented spelling intervention

    Hilde Hofslundsengen, Bente Eriksen Hagtvet (2016)
  • Språkstimulering for flerspråklige barn i barnehagen

    Hilde Hofslundsengen, Sigrid Bøyum, Mari Engesæter, Anne Grethe Sønsthagen (2016)
  • Immediate and delayed effects of invented writing intervention in preschool

    Hilde Christine Hofslundsengen, Bente Eriksen Hagtvet, Jan-Eric Gustafsson (2016)
  • Invented spelling intervention in preschool: what about the treatment resistors?

    Hilde Christine Hofslundsengen (2015)
  • Invented spelling and its relationship to other early literacy skills and home literacy

    Hilde Christine Hofslundsengen, Bente Eriksen Hagtvet, Jan-Eric Gustafsson (2015)
  • Longitudinal pattern of invented spelling development and its relationship to children’s linguistic foundations in preschool

    Hilde Christine Hofslundsengen, Bente Eriksen Hagtvet (2014)
  • Longitudinal effects of emergent literacy interventions in preschool

    Hilde Christine Hofslundsengen, Bente Eriksen Hagtvet, Jan-Eric Gustafsson (2014)
  • Språklege utfordringar og korleis stimulera barns språk heime

    Benedikte Mannsverk Brenden, Hilde Christine Hofslundsengen (2014)
  • Emergent Literacy Intervention in Norwegian Preschool

    Hilde Christine Hofslundsengen, Bente Eriksen Hagtvet (2013)
  • Invented spelling in preschool

    Hilde Christine Hofslundsengen, Bente Eriksen Hagtvet (2013)
  • Læringsbegrepet i barnehagens læreplaner

    Lillian Pedersen, Mari Engesæter, Kjersti Sandnes Haukedal, Hilde Christine Hofslundsengen, Ingrid Fossøy (2013)
  • Studenters skriveprosesser og opplevelse av skriftlig veiledning

    Hilde Christine Hofslundsengen, Kjersti Sandnes Haukedal (2012)
  • Språkstimulering for minoritetsspråklige barn i barnehagen

    Hilde Christine Hofslundsengen (2012)
  • Emergent literacy in preschool

    Hilde Christine Hofslundsengen (2012)
  • "What did you learn in pres-school today?" Om læringsbegrepet i rammeplanen

    Ingrid Fossøy, Lillian Pedersen, Mari Engesæter, Kjersti Sandnes Haukedal, Hilde Christine Hofslundsengen (2012)
  • Didaktisk kompetanse i barnehagens uformelle læringssituasjoner

    Kjersti Sandnes Haukedal, Hilde Christine Hofslundsengen (2011)
  • Minoritetsspråklige elever i skolen

    Hilde Christine Hofslundsengen (2011)
  • Gyldig kunnskap om skriving i Rammeplan for barnehager

    Hilde Christine Hofslundsengen (2011)
  • Nybegynner i akademisk skriving – hvordan er skriveprosessene til førskolelærerstudenter?

    Hilde Christine Hofslundsengen, Kjersti Sandnes Haukedal (2011)
  • Språklig sosialisering og systematisk lesing

    Hilde Christine Hofslundsengen (2011)
  • Finner ikke ord: Kartlegging og tiltak for spesifikke språkvansker på barnetrinnet

    Hilde Hofslundsengen (2010)
  • Språkleg og kulturelt mangfald: barn med fleire språk

    Hilde Hofslundsengen (2010)
  • Barns medvirkning - også i andrespråkstrening?

    Hilde Hofslundsengen (2010)
  • Didaktisk fagkompetanse i norsk - hva ser førskolestudenter av norskfaget i sin praksisbarnehage?

    Hilde Hofslundsengen (2010)
  • Den fleirkulturelle barnehagen

    Hilde Hofslundsengen (2009)
  • To dagers kurs i grunnleggende lese- og skriveopplæring, Naustdal kommune

    Hilde Hofslundsengen (2009)
  • Sosialkonstruktive perspektiv på begrepet flerkulturelle elever

    Hilde Hofslundsengen (2008)
  • En ny innovativ fagbok for barnehagen: Hva lærer barn når de forteller? Barns læringsprosesser gjennom narrativ praksis

    Hilde Hofslundsengen (2007)
  • Premature barn og språkutvikling en forskningsoversikt

    Hilde Hofslundsengen (2007)