Arbeids- og kompetanseområde
Høgskolelektor ved Master i klinisk sykepleie, anestesisykepleie, campus Bergen
Stipendiat PhD programmet Helse, Funksjon og deltaking, FHS, HVL
Anestesisykepleier. Erfaring fra nasjonalt og internasjonalt arbeid på området
Erfaring med simulering som prosjektleder og koordinator ved SimArena, FHS
Underviser i
- Master i klinisk sykepleie - anestesisykepleie
- Simulering i utdanning og ekstern virksomhet
- Fasilitatorkurs
Forskar på
- Læring og pasientsikkerhet
- Studenters læring i praksis
- Simulering som brobygger mot praksisfelt
- Anestesisykepleiernes fag - og funksjonsområde
Forskargrupper
- Utdanningsforskning innen helse- og sosialfag profesjoner
- POPS - Pasientsikkerhet og Pasientopplevelser
- ANE512, Anestesisjukepleie som fag og funksjon. Observasjons,-vurderings-, avgjerds- og handlingskompetanse, Vår 2026
- ANE512, Anestesisjukepleie som fag og funksjon. Observasjons,-vurderings-, avgjerds- og handlingskompetanse, Høst 2025
- ANEP513, Utøvande anestesisjukepleie; Pasientsikkerheit, teknologi, digital kompetanse, Vår 2026
- ANEP514, Utøvande anestesisjukepleie. Samhandling og kommunikasjon , Høst 2025
- ANEP515, Utøvande anestesisjukepleie. Kvalitet, fagleiing og organisering , Høst 2025
- SPE590, Masteroppgåve, Høst 2025
Publikasjonar
-
Simulation Based Learning in Education
-
Using Ecological Momentary Assessment (EMA) to capture specialist nurses’ experiences of adverse events in clinical practice
-
Nurse Anesthetist Practice Over 40 Years: A Repeated Cross-Sectional Study in Norway
-
Erfaring med Ecological Momentary Assessment (EMA) applikasjon som datasamlingsmetode.
-
LEARNING FROM ADVERSE EVENTS IN CLINICAL PRACTICE
-
Usability of a VR Simulation Training Concept with Intentional Simulation Errors
-
Usability of a VR Simulation Training Concept with Intentional Simulation Errors
-
Learning from adverse events in clinical practice
-
Simulation Based Learning - SBL
-
Samarbeid på tvers gir undervisningstilbud i Virtuell Reality
-
Prosjekt MOBI - Opprettelsen av en mobil intensivenhet
-
Prosjekt MOBI - Opprettelsen av en mobil intensivenhet
-
Uønskete hendelser - læring fra praksisfelt til utdanning
-
An overview over systematic reviews - What is the State of Art of Simulation in Healthcare Education?
-
Scoping review of systematic reviews; the state of art of simulation as a pedagogical tool in health education.
-
Vertskap og arrangør for SUN - Simulation User Network - Lærdal Medicals Nettverks konferanse 2018
-
Vi satser på SimArena - Etablering av et simuleringssenter i et tverrprofesjonelt miljø
-
Fokus på global pasientsikkerhet - Tryggere anestesi og kirurgi
-
THE FIRST APPROVAL PROCESS OF AN ANESTHESIA PROGRAM IN NORWAY
-
Teknologi og kommunikasjon. Trening for læring
-
Studentactive Teaching and Learning Methods within Faculty of Health and Social Sciences
-
Nurse anesthetists in Norway - Practice and working conditions during the last 40 years - A longitudinal study
-
Strategisamling - Samarbeid rundt simulering
-
Workshop - Physical Assessment and Assessment Workshop; Team Based Learning; Patient safety in education and clinical practice and IPE simulation Et samarbeidsprosjekt mellom Høgskolen på Vestlandet; AHS og Duke School of Nursing; Duke University
-
Internasjonal godkjenning av norsk anestesiutdanning
-
Possibilities with simulation - in education and practice
-
Females report higher postoperative pain scores than males after ankle surgery
-
Systematisk kompetanseutviklingsprogram for anestesisykepleiere
-
Et historisk blikk på anestesisykepleie i Norge
-
EBP- What would promote or inhibit the use of the concept in the practice field
-
PaSTA - Pasientsikkerhet, Samhandling og Trygg Anestesi
-
Prosjekt Legemiddelhåndtering
-
Kriterier for spesialistgodkjenning av anestesisykepleiere i Norge. Sluttdokument etter pilotprosjekt
-
Spesialistgodkjenning for anestesisykepleierne. Helse Bergen HF
-
Information to parents when their child is going through ambulant surgery under general anesthesia