Arbeids- og kompetanseområde
Dramalærer, psykolog og kultur-manager.
Han har vært prosjektleder for flere titalls internasjonale prosjekter innenfor drama / teater i utdanning.
Han initierte og ledet forskningsprosjektet DICE med deltakelse fra 12 land, det første dyptgående forskningprosjektet på effekten av drama / teater i utdanning, som var knyttet til nøkkelkompetanser (www.dramanetwork.eu).
Han var hovedforfatter av to sentrale ungarske håndbøker om teater i utdanning og teaterpedagogikk.
Underviser i
- Dramapedagogikk og anvendt teater MA
- Drama og anvendt teater BA
- GLU
Forskar på
- teater i utdanning, klasseromsteater
- dramapedagogikk, prosessdrama
- teaterpedagogikk
- anvendt teater
Forskargrupper
Publikasjonar
-
Is this art? – an online process drama
-
The influence of the "conventions approach" on the practice of drama in different cultures
-
The case of drama: ILSA exemplified in arts education. What learning competences can be developed through drama education?
-
DIVERSE: Guidance book for teachers
-
Influence of the ‘conventions approach’ on higher education in drama