Arbeids- og kompetanseområde

Eg forskar på og underviser i emne knytt til språkvariasjon, språkendring og språktileigning. Eg er særleg interessert i sosiale og samfunnsstrukturelle vilkår for språkbruk og språkendring. I perioden 2021-2025 leier eg forskingsprosjektet IMPECT, der vi undersøker kva konsekvensar språkkrav for statsborgarskap har for vaksne innvandrarar som har lite formell skulegang og begrensa skriftkunne.

Roller og verv:

Prosjekt eg arbeider med no:

  • IMPECT 
  • L’indialetto ha la faccia scura. Grunnskoleelevers beskrivelser av språklige statushierarki. I samarbeid med Bodil Moss (HVL)
  • Sustainable language practices in Norwegian Kindergartens, i samarbeid med Carola Kleemann (UiT - Norges Arkiske Universitet)

 

Underviser i

  • Norsk, andrespråkspedagogikk, norsk som andrespråk

Forskar på

  • Sosiolingvistikk
  • Endringar i ordtilfanget
  • Barns språktileigning
  • Vaksnes andrespråkslæring
  • Norsk som andrespråk
  • Færøysk språk

Forskargrupper

Publikasjonar

  • «teir skulu hava loyvi antin at lesa á sínum bygdamáli ella á normalføroyskum». Spor av talemålsnormering i færøysk skole

    Bugge, Edit (2022)
  • Low-literate migrants and the consequences of language and KoS requirements for citizenship

    Bugge, Edit, Carlsen, Cecilie Hamnes (2022)
  • Mánáid-tv/children's tv: Language performance in indigenous language vitalization and strengthening

    Bugge, Edit, Kleemann, Carola (2022)
  • Simplification in 43 varieties of urban Norwegian

    Bugge, Edit, Neteland, Randi (2022)
  • Arbeid med eit stavingsbasert skriftspråk.

    Bugge, Edit (2021)