Arbeids- og kompetanseområde

Eg forskar på og underviser i emne knytt til språkvariasjon, språkendring og språktileigning. Eg er særleg interessert i sosiale og samfunnsstrukturelle vilkår for språkbruk og språkendring. I perioden 2021-2025 leier eg forskingsprosjektet IMPECT, der vi undersøker kva konsekvensar språkkrav for statsborgarskap har for vaksne innvandrarar som har lite formell skulegang og begrensa skriftkunne.

Roller og verv:

Utvalde publikasjonar

  • 2022. Bugge, Edit og Randi Neteland. Simplification in 43 varieties of urban Norwegian. Journal of Historical Sociolinguistics, 8 (1): 89–112. https://doi.org/10.1515/jhsl-2020-0030.
  • 2021. Bugge, Edit. Talemål, identitet og tilhørighet: Sosiolingvistiske perspektiv på språkanalyse ved søknad om beskyttelse og språkkrav for opphold og statsborgerskap. Målbryting. 12(2021): 25–42. https://doi.org/10.7557/17.5926
  • 2021. Carlsen, Cecilie Hamnes og Edit Bugge. Språkprøver for statsborgerskap og hvordan de begrunnes. I Monsen og Pajaro (red): Andrespråkslæring hos voksne. Vitenskapelige innsikter og didaktiske perspektiver. Cappelen Damm Akademisk, s. 191–215.
  • 2020. Bugge, Edit. Sosiolingvistisk undersøkelse av dialekter. I Neteland og Aa (red.): Metodeboka. Oslo: Universitetsforlaget, s. 216–231.
  • 2020. Bugge, Edit. Ord som forsvinner og ord som kommer til. I Neteland og Aa (red.): Metodeboka. Oslo: Universitetsforlaget, s. 232–248.
  • 2020. Cecilie H. Carlsen og Edit Bugge. Ordlæring når norsk er andrespråket. I Ulland og Jensen (red.) Ord og begreper i klasserommet. Bergen: Fagbokforlaget, s. 59–80.
  • 2019. Bugge, Edit. Skriftspråkleg mangfald som ressurs i opplæringa. Oslo: Universitetsforlaget.
  • 2019. Bugge, Edit og Peder Gammeltoft. Stedsnavn i Nord-Aukra. Aukra gjennom tidene. Aukra sogenemnd 2019(2): 28–34.
  • 2019. Bugge, Edit. Foreldre, «filteret» og språkbrukeren. I Hognestad, Kinn og Lohndal (red.): Fonologi, sosiolingvistikk og vitenskapsteori. Oslo: Novus, s. 63–78.
  • 2018. Bugge, Edit og Jógvan í Lon Jacobsen. Hugburður til variatión í føroyskum talumáli. Islenskt mál og allmenn málfræði 40, s. 97–117. https://timarit.is/page/7232392#page/n3/mode/2up
  • 2018. Bugge, Edit. Attitudes to variation in spoken Faroese. Journal of Sociolinguistics, 22(3): 312−330. https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/josl.12283
  • 2018. Bugge, Edit. Et sjølrapportert oversiktsbilde over språkforholda i noen romsdalsbygder. I Bjørhusdal, Bugge, Fretland og Gujord (red.): Å skrive nynorsk og bokmål. Oslo: Det Norske Samlaget, 194–210. 
  • 2018. Berg, Ivar, Edit Bugge, Unn Røyneland og Helge Sandøy. Geografisk og sosial variasjon. I Mæhlum (red): Bind II, Ny norsk språkhistorie. Oslo: Novus, s. 163–256.
  • 2017. Bugge, Edit, Magnhild Selås og Ann-Kristin H. Gujord. Språket i bruk. I Selås og Gujord (red): Språkmøte i barnehagen. Oslo: Fagbokforlaget, s. 63–94.
  • 2017. Einar Seim og det språklige arbeidet hans på Shetland. I Torvanger: Einar Seim. I norske fotefar på Shetland. Førde: Selja Forlag, s. 178‒185
  • 2016. Bugge, Edit. So dansa me daa i Ring! ‘Ormen Lange’ i Norge. Maal og Minne, 1: 35−54.
  • 2016. Bugge, Edit. Norske barns språksosialisering og språklige praksisfellesskap. Norsk lingvistisk tidsskrift. 34, s. 63−82.
  • 2015. Anderson, Ragnhild Lie og Edit Bugge. Dialect and other explanatory factors in subconscious verbal guise tests. Acta Linguistica Hafnensia. Taylor & Francis, s. 224−267. https://doi.org/10.1080/03740463.2015.1110959

 

Utvalde konferansepresentasjonar og føredrag

2022

  • Mánáid-tv/children’s tv. Language performance in indigenous language vitalization and strengthening. Konferanseinnlegg med Carola Kleemann på Future Challenges in Early Language Learning and Multilingual Education (ELLME2022), Granada 21.-24.6.22
  • Low-literate migrants and the consequences of language and KoS requirements for citizenship, Konferanseinnlegg med Cecilie H. Carlsen på EUSA 2022, Miami, 19.–21.5.22
  • «teir skulu hava loyvi antin at lesa á sínum bygdamáli ella á normalføroyskum». Spor av talemålsnormering i færøysk skole. SONE 2022, Tromsø, 20.4.22.
  • Linguistic Integration of Adult Migrants with Poor Education and the Consequences of Migration Tests (IMPECT). Konferanseinnlegg med Cecilie H. Carlsen på Den niende forskningskonferansen om norsk som andrespråk. Høgskolen i Østfold, 3.–4. 2.22

2021    

  • IMPECT. Società Dante Agilhieri, Roma, 22.10.21
  • Conceptions of language correctness in a society with no spoken standard language. The case of Norway (with a side note on Faroese). Ringvorlesung: Präskriptionen in der Sprache: Zwischen Normen und Vorurteilen., CAU Kiel

2019

  • Multilingual practices and language ideologies in South African and Norwegian early childhood education. SANORD 12, Gaborone, Botswana, 11.–13.9.22  
  • Málráð okkara, meinar tú tað? [Our Language council, are you being serious?] Online debates on the spelling of loanwords in Faroese, Poster, ICLAVE 10, Fryske Akademi, 26.–28.6.19.
  • The new Norwegian Strategy for staff development and quality development. The 2019 Norwegian International Symposium on Early Childhood Education and Professional Development of Kindergarten Principals 6-9 May 2019, Bergen 7.5.19.
  • Språk og identitet i barnehagen. Bergenskonferansen for nynorsk, Bergen 6.4.19
  • Data and corpora on child language in Norway. Multilingual childhoods, Hamar, 15.–16.5.19.

2018

  • Endring av færøyske dialekter gjennom tre generasjoner. Hvordan, hvor fort og hvorfor?. Foredrag med Jógvan í Lon Jacobsen. The 11th Nordic Dialectologists Conference, Reykjavík 20–22. 8.18
  • L’indialetto ha la faccia scura. SONE 2018, Trondheim, 19.4–20.4.17
  • Færøyske språkholdninger. MONS17, Solstrand, 22.11–24.11.17
  • Ei vestnorsk språkendring og en løyen statistisk korrelasjon. Heidersseminar for Helge Sandøy, UiB, 24.8.17
  • Multilingual Norwegian kindergartens. Konferanseinnlegg med R. Neteland, M. Selås og D. Cejka på IIe Congrès de l’Association pour les Études Nordiques (APEN), Caen, 14.–16.6.17
  • Testing the Relationship between Societal Typology and Grammatical Complexity in Norwegian Dialects. Innlegg med Randi Neteland på Historical Sociolinguistics Network conference 2017, Historical Sociolinguistics Network/CUNY Graduate Center/New York University, New York. 7.4.17

2016

  • Sjibollett-tester og kjønn. Etiske dilemma knytta til språkprøver for oppholdstillatelse og statsborgerskap. 8. mars-foredrag (invitert), Høgskolen i Molde. 8.3.16
  • Resultat fra den færøyske masketesten. Hammershaimb-Jakobsen seminar, Fróðskaparsetur Føroya. 19.10.16
Underviser i
  • Norsk, andrespråkspedagogikk, norsk som andrespråk
Forskar på
  • Sosiolingvistikk
  • Endringar i ordtilfanget
  • Barns språktileigning
  • Vaksnes andrespråkslæring
  • Norsk som andrespråk
  • Færøysk
Forskargrupper

Publikasjonar

  • «teir skulu hava loyvi antin at lesa á sínum bygdamáli ella á normalføroyskum». Spor av talemålsnormering i færøysk skole

    (2022)
  • Low-literate migrants and the consequences of language and KoS requirements for citizenship

    Bugge, Edit, Carlsen, Cecilie Hamnes (2022)
  • Mánáid-tv/children's tv: Language performance in indigenous language vitalization and strengthening

    Bugge, Edit, Kleemann, Carola (2022)
  • Simplification in 43 varieties of urban Norwegian

    Bugge, Edit, Neteland, Randi (2022)
  • Arbeid med eit stavingsbasert skriftspråk.

    (2021)
  • Vis alle