Førsteamanuensis

Elin Thoresen

Arbeids- og kompetanseområde

Elin Thoresen er førsteamanuensis i drama og anvendt teater, opprinnelig utdannet som barnehagelærer. Siden 2004 har hun arbeidet i høyere utdanning, og bidratt til utviklingen av pedagogiske praksiser og kunstbaserte læringsmiljøer. Hennes faglige interesseområder inkluderer lek og utforskende undervisning og læring, felleskapslæring, relasjonell læring, samt kunstnerisk og kunstbasert forskning. Elins arbeid vektlegger kreativ utforskning og samarbeidende prosesser, der barn og studenter står i sentrum.


Underviser i

Theatre in Social, Participatory Art, Community and Educational contexts
Erasmus Mundus Joint Master programme

www.theatre-spaces.eu

Kunst, Kultur og Kreativitet

Kunstfaglig utforsking og formidling i barnehagen

Lek, litteratur og språk i barnehagen

Master i kunstfag

 

Forskar på 

Utforskende prosesser med barn og studenter i sentrum

Undervisning om utviklingarbeid som utviklingarbeid

Pedagogisk Ledelse, lek og drama i barnehagen

Kunstpedagogisk utviklingsarbeid i barnehagen

 


Forskargrupper

Underviser i
  • BACH301, Bacheloroppgåve, 25/26
  • KUF301, Kunstfagleg utforsking og formidling, 25/26
  • LES301, Leik, språk og litteratur, 25/26
  • MKUF504, Vitskapsteori og metode, 25/26
  • MKUF550, Masteroppgåve, 25/26

Publikasjonar

  • Processmodell for utforskende praksis – barn som medskapere

    Anette Sofie Bernsen, Elin Thoresen (2024)
  • Children as co-creators - creative and interactive processes in the making of play spaces

    Elin Thoresen, Anette Sofie Bernsen (2023)
  • Grounded Theory Research - paradigms and possibilities

    Elin Thoresen (2022)
  • I rommet mellom Kunst og Pedagogikk

    John Roald Pettersen, Elin Thoresen (2020)
  • Partnerskap - Fra to barnehager til en - organisasjonskultur - lærende organisasjon - verdier

    Lill Krestin Ryland, Elin Thoresen (2019)
Vis alle
Laster...