Arbeids- og kompetanseområde
- Pedagogikk, fenomenologi, vitenskapsteori, samfunnsvitenskap, kvalitativ forskning.
- Helsefag, kroppsøving, dans, bevegelse, erfaring, subjektivitet/intersubjektivitet.
- Kroppsforståelser, kropp, kroppspress, yoga, kjønn, relasjoner.
- Praksiskunnskap, profesjonskvalifisering, fysioterapi, barn og unge.
- Universitets- og høgskolepedagogikk. Undervisning og læring i høyere utdanning.
Underviser i
- Danning og Læring
- Fenomenologi og kroppsforståelser
- Kvalitativ metode
- Bevegelse og erfaring
Forskar på
- Læring og undervisning i høyere utdanning
- Kroppslig læring
- Bevegelse og erfaring
Forskargrupper
- Læring, kroppsøving og friluftsliv
- https://www.hvl.no/forsking/gruppe/laring-kroppsoving-og-friluftsliv/
- MGUKØ503, Kroppsøving 3, emne 3 - Teori og forsking i kroppsøving og profesjonsutvikling, 24/25
- MGUKØ550, Kroppsøving 3, emne 4 - Masteroppgåve, 24/25
- MIDR400, Vitskapsteori og forskingsmetode, 24/25
- MIDR401, Perspektiv på bevegelse , 24/25
- MIDR405, Kvalitativ analyse og prosjektplan, 24/25
- PHD902, Vitskapsteori, etikk og akademisk tekstarbeid, 24/25
- PHD914, Kroppsleg danning, 24/25, emneansvarlig
- PHD950, Avhandling, 24/25
- SIB801, Samskaping og innovasjon for berekraftig utvikling, 24/25
Publikasjonar
-
Embodied Bildung: a phenomenological inquiry into an embodied understanding of emancipation and autonomy in education
-
Metodetilnærminger og prosessuelle design i barnehageforksning
-
Å være (i) en danseforestilling
-
Development of Specific Motor Skills through System Wall Bouldering Training: A Pilot Study
-
Trekking and Digital Technologies - Nudging Outdoor Habits in New Directions?
Laster...