Arbeids- og kompetanseområde
- Pedagogikk, fenomenologi, vitenskapsteori, samfunnsvitenskap, kvalitativ forskning.
- Helsefag, kroppsøving, dans, bevegelse, erfaring, subjektivitet/intersubjektivitet.
- Kroppsforståelser, kropp, kroppspress, yoga, kjønn, relasjoner.
- Praksiskunnskap, profesjonskvalifisering, fysioterapi, barn og unge.
- Universitets- og høgskolepedagogikk. Undervisning og læring i høyere utdanning.
- Danning og Læring
- Fenomenologi og kroppsforståelser
- Kvalitativ metode
- Bevegelse og erfaring
- Læring og undervisning i høyere utdanning
- Kroppslig læring
- Bevegelse og erfaring
- Læring, kroppsøving og friluftsliv
- https://www.hvl.no/forsking/gruppe/laring-kroppsoving-og-friluftsliv/
Publikasjonar
-
Kunnskapsformer i kroppsøvingslæreres undervisning – en analyse av profesjonskunnskap
-
On investigating phenomena without losing sight of them: The dialectics of observation and the phenomenological gaze in a kindergarten setting
-
Taking time for new ideas - teaching in higher sports education.
-
Å medvirke for å skape dansekunst – et forsøk på analyse av begrepsbruk og muligheter for teoretisering.
-
A Phenomenological Exploration of Relaxation as a Movement Skill