Arbeids- og kompetanseområde
Underviser i- Geografi
- Globale studier
- Samfunnsfag
- Utdanning og bærekraft
- Samfunnsvitenskapelig forskningsmetode
Forskar på
- Tanzania
- Kjønn og utdanning
- Bærekrafig utvikling
- Implementering av ny kunnskap i utdanning
Forskargrupper
- Profesjon, organisasjon og politikk
- Comparative perspectives in education in Southern Africa and Northern Europe
- Utdanning for bærekraft
- MGUSA401, Samfunnsfag 2, emne 2 - Fordjuping i samfunnsfag 2, 24/25
- MGUSA501, Samfunnsfag 3, emne 1 - Samfunnsfagleg forsking og litteratur, 24/25
- MGUSA502, Samfunnsfag 3, emne 2 - Samfunn, utdanning og læring, 24/25
- MGUSA503, Samfunnsfag 3, emne 3 - Forskingsmetodar og kjeldekritikk, 24/25
- MGUSA550, Samfunnsfag 3, emne 4 - Masteroppgåve, 24/25
- MGUUB101, Teoretiske perspektiv på utdanning og berekraftig utvikling i Afrika, 24/25, emneansvarlig
- MGUUB201, Praksis i Afrika, 24/25, emneansvarlig
Publikasjonar
-
“I cannot do it alone”: Teachers as change agents for inclusive education.
-
Implementing competence about vision disturbances in Tanzania’s teacher education: A contextual analysis
-
Education and period poverty. Girls, menstrual health management and education in Tanzania
-
Bærekraftdidaktikk gjennom internasjonal studentmobilitet – nye perspektiver på bærekraftig utvikling etter tre måneders opphold i det globale sør?
-
Panel discussion Book launch 24.11.21 Mjaaland, Thera (2021) Revolutionary Struggles and Girls’ Education. At the frontiers of Gender Norms in North-Ethiopia.
Laster...