Hvorfor studere aksept og bruk av velferdsteknologi for eldre?
Velferdsteknologi handler om mennesker. Det er mennesker som bruker, implementerer og lever med teknologien. Innføring av ny teknologi dreier seg i stor grad om endringer i arbeidsformer og organisering. Ved å studere aksept og bruk av velferdsteknologi for eldre vil du få muligheten til å bygge din kompetanse om implementering av velferdsteknologi og sammen med kollegaer diskutere utfordringer, muligheter og tverrfaglige løsninger knyttet til implementering, aksept og bruk av velferdsteknologi i de kommunale helse- og omsorgstjenestene i Norge.
Kursformer
Du kan ta kurset som et studiepoengskurs på masternivå (2,5 studiepoeng).
Hva lærer du?
Studiepoenggivende kurs
Etter å ha gjennomført kurset vil du ha kunnskap …
- om aksept og bruk av velferdsteknologi for eldre
- om faktorer som har betydning for implementering, aksept og bruk av velferdsteknologi i kommunen
- om dilemmaer, muligheter og tverrfaglige løsninger knyttet til implementering, aksept og bruk av velferdsteknologi i kommunen
Målgruppe
Kurset er for klinikere, ledere og administrativt ansatte i helserelaterte organisasjoner. Studiepoenggivende kurs er på masternivå og krever bachelorgrad. Etterutdanningskurs har ingen utdanningskrav. Denne kursformen er tilpasset deltakere med et stort spekter erfaringer og utdanningsnivå.
Undervisningsform
Emnet består av ei digital samling, digitalt kursmateriale og gruppearbeid.
I samlinga vil det være fokus på diskusjon, erfaringsutveksling og kollega-tilbakemelding. Det digitale kursmaterialet består av korte forelesinger, oppgaver du kan bruke til selvstudium og tekster. I gruppearbeidet skal du jobbe sammen i et innovasjons-eller endringsprosjekt i kommunen eller på arbeidsplassen. Du får veiledning og tilbakemelding på oppgaver.
Eksamensform
De studiepoenggivende kursene er på 2,5 studiepoeng og har obligatoriske arbeidskrav og eksamen. Eksamen er bestått/ ikke bestått.
Tid og sted
Nettbasert samling 15. oktober kl. 09:00-12:00.


