Hopp til innhald

BLU3-1003 Kunst, kultur og kreativitet

Emneplan for studieåret 2017/2018

Innhald og oppbygging

  • Praktiske ferdigheiter og skapande prosessar
  • Estetiske opplevingar og uttrykk gjennom ulike sansemedium
  • Kunst- og kulturuttrykk, inkludert digitale medium
  • Born sin leik, og kreativitetsutvikling
  • Leiing av kunstfaglege, kulturfaglege og estetiske praksisar i barnehagen
  • Kultur og kulturarv
  • Medverknad og danning

Kunnskapsområdet nyttar kompetanse i hovudsak frå musikk, drama, forming, kunst og handverk, naturfag og pedagogikk.

Læringsutbytte

Kunnskap

Studenten har

  • innsikt i korleis kunst og kultur kan bidra til barn sine opplevingar og uttrykksformer
  • kunnskap om leik i ulike miljø
  • kunnskap om barnehagen som danningsarena
  • kunnskap om kunst, kultur, estetikk og kreativitet
  • kunnskap om kreative og skapande læringsprosessar
  • kunnskap om ulike kommunikasjons- og samspelteoriar, og innsikt i eigne haldningar til kunst- og kulturfagleg arbeid
  • kunnskap om barn si utvikling innanfor det estetiske fagområdet
  • kunnskap om barnekultur og barna sine eigne uttrykksmåtar
  • kunnskap om kulturarv i fleirkulturelle perspektiv, og om samiske kultur
  • kunnskap om digitalt skapande arbeid saman med barn

Ferdigheiter

Studenten

  • kan planlegge, leie, gjennomføre, dokumentere og vurdere kunstfaglege og kreative prosessar med og for barn
  • kan ta utgangspunkt i barns rett til medverknad i det pedagogiske arbeidet i barnehagen
  • kan fremje born si utvikling og skape miljø som inviterer barn til estetiske opplevingar, undring, utforsking, skaparglede og leik
  • kan bruke sin faglege kompetanse til improvisasjon i eige skapande arbeid og i samspel med barn
  • kan bruke ulike reiskapar, teknikkar og materiale og utforske desse i samspel med barn i både formelle og uformelle situasjonar
  • har utøvande kompetanse med bruk av kropp og stemme i formidling for og med barn
  • kan dokumentere barnehagens innhald og nytte dokumentasjonen til fagleg utvikling
  • kan bruke digitale verktøy i skapande arbeid

Generell kompetanse

Studenten

  • kan vise etisk og fagleg innsikt gjennom refleksjon om barna sin integritet
  • kan leie estetiske prosessar i samarbeid med personale og formidle fagleg innhald til foreldre
  • har ei bevisst haldning til og innleving i barn sine estetiske uttrykksformer
  • kan bidra til at barn får forståing for ulike kulturelle bakgrunnar
  • forstår korleis kultur og media påverkar barn sine ulike uttrykksformer
  • forstår barnehagelæraren sin betyding som deltakar, rollemodell og medskapar i barna si utforsking og i deira uttrykk, og kjenner betydinga av og kan stimulere barn si skaparglede og meistringsfølelse
  • har kjennskap til utviklingsarbeid og forsking innanfor det estetiske fagområdet i barnehagen
  • har ei bevisst haldning til kjønnsrolletenking og fleirkulturelle perspektiv og kan nytte dette i kulturformidling og i skapande aktivitetar

Krav til forkunnskapar

Opptak ved barnehagelærarutdanning

Undervisnings- og læringsformer

  • Arbeid i gruppe
  • Prosjektarbeid
  • Bruk av digitale verktøy
  • Ulike presentasjons- og formidlingsformer
  • Faglege drøftingsforum
  • Ulike utøvande og skapande arbeidsformer

Obligatorisk læringsaktivitet

  • 4 prosjektarbeid
  • Arbeidskrav knytt til praksis

Vurderingsform

2.år haust:

BLU3-1003-SV2 - PR: Prosjekt -praktisk gruppeoppgåve
Vekting: 50%

BLU3-1003-SV2-ME1: Individuell mappe, skrifteleg oppgåve med rettleiing.
Vekting:25%

BLU3-1003-SV2 ¿ME2: praktisk-metodisk eksamen. Individuell mappe med 2 praktiske, skapande arbeid.
Vekting: 25 %

Karakterskala A-F.