BLU3-1003 Kunst, kultur og kreativitet
Emneplan for studieåret 2017/2018
Innhald og oppbygging
- Praktiske ferdigheiter og skapande prosessar
- Estetiske opplevingar og uttrykk gjennom ulike sansemedium
- Kunst- og kulturuttrykk, inkludert digitale medium
- Born sin leik, og kreativitetsutvikling
- Leiing av kunstfaglege, kulturfaglege og estetiske praksisar i barnehagen
- Kultur og kulturarv
- Medverknad og danning
Kunnskapsområdet nyttar kompetanse i hovudsak frå musikk, drama, forming, kunst og handverk, naturfag og pedagogikk.
Læringsutbytte
Kunnskap
Studenten har
- innsikt i korleis kunst og kultur kan bidra til barn sine opplevingar og uttrykksformer
- kunnskap om leik i ulike miljø
- kunnskap om barnehagen som danningsarena
- kunnskap om kunst, kultur, estetikk og kreativitet
- kunnskap om kreative og skapande læringsprosessar
- kunnskap om ulike kommunikasjons- og samspelteoriar, og innsikt i eigne haldningar til kunst- og kulturfagleg arbeid
- kunnskap om barn si utvikling innanfor det estetiske fagområdet
- kunnskap om barnekultur og barna sine eigne uttrykksmåtar
- kunnskap om kulturarv i fleirkulturelle perspektiv, og om samiske kultur
- kunnskap om digitalt skapande arbeid saman med barn
Ferdigheiter
Studenten
- kan planlegge, leie, gjennomføre, dokumentere og vurdere kunstfaglege og kreative prosessar med og for barn
- kan ta utgangspunkt i barns rett til medverknad i det pedagogiske arbeidet i barnehagen
- kan fremje born si utvikling og skape miljø som inviterer barn til estetiske opplevingar, undring, utforsking, skaparglede og leik
- kan bruke sin faglege kompetanse til improvisasjon i eige skapande arbeid og i samspel med barn
- kan bruke ulike reiskapar, teknikkar og materiale og utforske desse i samspel med barn i både formelle og uformelle situasjonar
- har utøvande kompetanse med bruk av kropp og stemme i formidling for og med barn
- kan dokumentere barnehagens innhald og nytte dokumentasjonen til fagleg utvikling
- kan bruke digitale verktøy i skapande arbeid
Generell kompetanse
Studenten
- kan vise etisk og fagleg innsikt gjennom refleksjon om barna sin integritet
- kan leie estetiske prosessar i samarbeid med personale og formidle fagleg innhald til foreldre
- har ei bevisst haldning til og innleving i barn sine estetiske uttrykksformer
- kan bidra til at barn får forståing for ulike kulturelle bakgrunnar
- forstår korleis kultur og media påverkar barn sine ulike uttrykksformer
- forstår barnehagelæraren sin betyding som deltakar, rollemodell og medskapar i barna si utforsking og i deira uttrykk, og kjenner betydinga av og kan stimulere barn si skaparglede og meistringsfølelse
- har kjennskap til utviklingsarbeid og forsking innanfor det estetiske fagområdet i barnehagen
- har ei bevisst haldning til kjønnsrolletenking og fleirkulturelle perspektiv og kan nytte dette i kulturformidling og i skapande aktivitetar
Krav til forkunnskapar
Opptak ved barnehagelærarutdanning
Undervisnings- og læringsformer
- Arbeid i gruppe
- Prosjektarbeid
- Bruk av digitale verktøy
- Ulike presentasjons- og formidlingsformer
- Faglege drøftingsforum
- Ulike utøvande og skapande arbeidsformer
Obligatorisk læringsaktivitet
- 4 prosjektarbeid
- Arbeidskrav knytt til praksis
Vurderingsform
2.år haust:
BLU3-1003-SV2 - PR: Prosjekt -praktisk gruppeoppgåve
Vekting: 50%
BLU3-1003-SV2-ME1: Individuell mappe, skrifteleg oppgåve med rettleiing.
Vekting:25%
BLU3-1003-SV2 ¿ME2: praktisk-metodisk eksamen. Individuell mappe med 2 praktiske, skapande arbeid.
Vekting: 25 %
Karakterskala A-F.