Hopp til innhald

BLU3-1007 Pedagogisk leiing og språk

Emneplan for studieåret 2018/2019

Innhald og oppbygging

Ein vil i hovudsak konsentrere seg om følgjande fem hovudarbeidsområde:

  • Barnehagen som organisasjon
  • Pedagogisk leiing og kritisk refleksjon
  • Samarbeid
  • Språkutvikling og språkstimulering i barnehagen
  • Fleirspråkleg barn i barnehagen

Læringsutbytte

Ved fullført emne skal studenten ha følgjande læringsutbytte

Kunnskapar

Studenten

  • har kunnskap om relevant forsking og lovverk, ulike teoriar og metodar knytt til leiing generelt og leiarrolla i barnehagen spesielt
  • har kunnskap om organisasjonsteori, organisasjonskultur, barnehagen som lærande organisasjon og kan ta denne kunnskapen i bruk i høve eiga leiarrolle
  • har kunnskap om samarbeidsprosessar mellom barn, personale, føresette og eksterne aktørar
  • har kunnskap om språkstimulering i barnehagens læringskultur
  • har kunnskap om korleis barn inngår i språklige samspill i barnehagen
  • har innsikt i barns munnleg og skriftleg språk og språkutvikling, og fleirspråkleg utvikling
  • har kunnskap om leikens betyding for barns språkutvikling

 

Ferdigheiter

Studenten

  • kan leie og rettleie medarbeidarar med ulik bakgrunn og ulike føresetnadar og reflektere over og utvikle eiga leiarrolle
  • kan ta i bruk ulike metodar i utviklings- og endringsprosessar og utvikle gode former for samarbeid
  • kan mestre ulike dokumentasjonsformer og kan bruke dokumentasjon som grunnlag for systematisk arbeid og refleksjon
  • kan kartlegge, legge til rette for, utvikle og leie stimulerande miljø for språkutvikling og skriftspråkutvikling
  • kan reflektere over barns språkutvikling og barnehagelærarens rolle som språkmodell
  • kan legge til rette for eit ressursorientert språkmiljø for fleirspråklege barn i barnehagen

 

Generell kompetanse

Studenten

  • har innsikt i tilhøve som legg rammer for leiing av endrings- og utviklingsprosessar og kunne reflektere kritisk
  • meistrar kommunikasjon med barn, føresette, personalet og eksterne samarbeidspartnarar
  • kan vidareutvikle barnehagen og barnehagelærarrolla, ta sjølvstendige val og sjå barn sin oppvekst i eit samfunn i endring
  • kan kritisk vurdere eiga leiarrolle og fagleg didaktisk arbeid knytt til fagområdet i Rammeplanen for barnehage Kommunikasjon, språk og tekst

Krav til forkunnskapar

Gjennomført obligatorisk 150 studiepoeng i barnehagelærarutdanninga

Undervisnings- og læringsformer

Førelesingar, sjølvstudium, gruppearbeid, prosjektarbeid, øvingar

Obligatorisk læringsaktivitet

  • Ei munnleg oppgåve knytt til prosjektarbeid
  • Ei fagtekst om eiga leiarrolle i barnehagen
  • Ei fagtekst om språkstimulering
  • Obligatorisk oppmøte

Vurderingsform

Vårsemesteret

Prosjektoppgåve: Prosjektarbeid i gruppe om språkstimulering som skal avsluttast med ein skriftleg rapport Vekting 60% Ved stryk eller forbetring av prosjektoppgåva, kan studenten levere omarbeidd tekst.

Individuell munnleg eksamen Vekting: 40 %

Graderte karakterar (A-F).