BLU3-1008 Barn, natur og friluftsliv
Emneplan for studieåret 2018/2019
Innhald og oppbygging
Ein vil i hovudsak konsentrere seg om følgjande fire hovudarbeidsområde:
- Barnehagen som organisasjon
- Pedagogisk leiing, kritisk refleksjon og haldningsarbeid i personalet
- Samarbeid
- Natur og friluftsliv
Læringsutbytte
Ved fullført emne skal studenten ha følgjande læringsutbytte:
Kunnskapar
Studenten
- har kunnskap om relevant forsking og lovverk, ulike teoriar og metodar knytt til leiing generelt og leiarrolla i barnehagen spesielt
- har kunnskap om organisasjonsteori, organisasjonskultur, barnehagen som lærande organisasjon og kan ta denne kunnskapen i bruk i høve eiga leiarrolle
- har kunnskap om barn sin læring og utvikling i naturen
- har kunnskap om barn sine kroppslege erfaringar og opplevingar knytt til bruk av naturen
- har kunnskap om lover og regler knytt til friluftsliv med barn og naturlekeplassen
Ferdigheiter
Studenten
- kan leie og rettleie medarbeidarar med ulik bakgrunn og ulike føresetnader og reflektere om og utvikle eiga leiarrolle
- kan ta i bruk ulike metodar i utviklings- og endringsprosessar og uutvikle gode former for samarbeid og bruke dokumentasjon som grunnlag for systematisk arbeid og refleksjon
- kan planlegge og gjennomføre trygge og skånsomme aktivitetar i ulike naturmiljø og på naturlekeplassen til ulike årstider
- kan kjenne igjen ulike landskapselement, naturfenomen og utvalgte arter
- kan reflektere rundt barn sin glede og opplevelse av å være i naturen
Generell kompetanse
Studenten
- har innsikt i tilhøve som legg rammer for leiing av endrings- og utviklingsprosessar og kunne reflektere kritisk
- kan vidareutvikle barnehagen og barnehagelærarrolla, ta sjølvstendige val og sjå barn sin oppvekst i eit samfunn i endring
- kan kritisk vurdere eiga leiarrolle og fagleg didaktisk arbeid knytt til friluftsliv for barn
Krav til forkunnskapar
Gjennomført obligatorisk 150 studiepoeng i barnehagelærarutdanninga
Undervisnings- og læringsformer
Førelesingar, sjølvstudium, gruppearbeid, prosjektarbeid, øvingar og student presentasjoner.
Ekskursjonar, ein med overnatting.
Obligatorisk læringsaktivitet
- eit arbeidskrav knytt til pedagogisk leiing
- ulike arbeidsoppgåver knytt til prosjektarbeid i praksis
- obligatorisk oppmøte (80 %)
- godkjende ekskursjonar
I samband med ekskursjonar må studentar ved HVL vera førebudd på å betale ein eigenandel. Det vert lagt til rette for kompensatorisk arbeidskrav.
Vurderingsform
Prosjektoppgåve i gruppe. Vekting: 60 %
Individuell munnleg eksamen Vekting: 40 %
Graderte karakterar (A-F)
Ved stryk eller forbetring av prosjektoppgåve, kan studenten levere omarbeidd tekst